2010-09-03, 14:25
Medlem
saddeststorys avatar
Hej jag går första året på BTH Digital Ljudproduktion och vi använder oss en hel del av Pro Tools och jag skulle gärna vilja kunna arbeta med det hemma på min egna dator så nu undrar jag om man kan använda Pro Tools utan att ha någon passande hårdvara till programmet, alltså bara mjukvaran för att kunna redigera osv eller är jag tvungen att köpa hårdvara för att mjukvaran ska fungera?

I så fall hur kommer jag billigast undan för jag är mest ute efter programmet men det hade varit kul med lite hårdvara också men vill inte puna ut 4000-5000 kr för att det är kul.
Citera
2010-09-03, 15:04
Medlem
1993s avatar
gå in på thomann.de och kolla in deras kreativa paket med pro tools och hårdvara. Det är nog det billigaste du lär få om du inte tankar programvaran och snor ett ljudkort.
Citera
2010-09-03, 15:23
Medlem
saddeststorys avatar
men finns det ingen hårdvara för ca 800-1500 där pro tools ingår ? vad är det för skillnad mellan pro tools essentials och pro tools LE ?
Citera
2010-09-03, 19:53
Medlem
Du kan köpa eller tanka ner Pro Tolls M-powered som funkar med M-Audios ljudkort.
Citera
2010-09-04, 12:22
Medlem
saddeststorys avatar
Vad är skillnaden på Pro Tools m powered essentials och pro tools LE?
Citera
2010-09-05, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddeststory
Vad är skillnaden på Pro Tools m powered essentials och pro tools LE?

Eftersom du är för lat för att söka efter fakta på egen hand så får jag väl söka åt dig:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pro_Tools#Systems
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in