Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-01-10, 11:25
  #25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Vilka minnen denna tråd väckte, vi hade alltid 2-3 paket i kylen.
Fanns det inte i aprikos eller persikasmak?
Jodå, aprikos fanns! Den brukade man sluka när man gick på högstadiet.

Fina grejer! Det var väl Skånemejerier som tillverkade den och inte Ekström som några skriver i tråden?
Citera
2013-02-16, 18:58
  #26
Medlem
Tsikriteass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Fina grejer! Det var väl Skånemejerier som tillverkade den och inte Ekström som några skriver i tråden?

Stämmer bra. Det står med i deras "milstolpar" här:
http://www.facebook.com/skanemejerier/info

Man kanske kan skriva till dem och be dem dra igång produktionen igen
Citera
2013-02-19, 00:01
  #27
Medlem
Dejads avatar
Norge har nåt jävla Jippi jippo på Meny just nu. Ingen aning om de är släkt men ska vara en produkt linje riktad till barn. Kan kolla upp om det finns kräm med i deras sortiment.
Citera
2013-02-26, 02:50
  #28
Medlem
pelviss avatar
Mystiken tätnar, kolla under jippiii. Det är samma år som skånemejerier anger som sitt år, har de haft nåt samarbete eller nåt?
http://www.cfn-presenterar-historien...epslanguage=SV

Orkar ni inte så står det följande: Jippiii Fruktkräm i varianterna jordgubb, skogsbär och aprikos lanseras 1990.

Fan att man ska behöva frestas mitt i natten med sånt man inte ätit på säkert 20 år.

Tänkte ringa ett samtal till arla och skånemejerier likt denna, ang jippiii istället för radio: http://www.youtube.com/watch?v=BcLrEDxenII
Citera
2013-03-15, 09:26
  #29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsikriteas
Stämmer bra. Det står med i deras "milstolpar" här:
http://www.facebook.com/skanemejerier/info

Man kanske kan skriva till dem och be dem dra igång produktionen igen
Ja!
Det ska jag göra på studs och se vad dom säger.
Citera
2013-04-20, 22:37
  #30
Medlem
Rampans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja!
Det ska jag göra på studs och se vad dom säger.


Ja vad sa dom då?
Citera
2013-04-21, 04:45
  #31
Medlem
Riktigt god var den. Mitt bästa minne av den var när jag åt den på morgonen innan jag skulle iväg på skolavslutningen, en solig fin dag i den åldern som sommarlov var det bästa som fanns. Men gör egen kräm, slår vilken köpt som helst. Kommer handla lite olika krämer när jag handlar imorgon, hade nästan glömt att det fanns.
Citera
2013-04-21, 04:55
  #32
Medlem
Saccards avatar
Sett ur en vuxens ögon var det ett jävla sockerslask men ur i den tolvårige Saccards ögon var hallonkräm, mjölk och Legend of Zelda på Nintendo 8-bitar belöningen för en hel lång dag i skolan med räkning och annat trist skit. Vi talar tidigt 90-tal. Krämen fanns i flera smaker varav jordgubb och hallon var vanligast men jag vill även minnas att blåbär och aprikos fanns. Sen bara försvann den ur hyllorna, jag märkte inte av det eftersom jag blev äldre och slutade äta kräm. Det var först härom året det slog mig att jag inte sett den där krämen på åratal. Uppenbarligen var jag inte ensam om att komma på det.
Citera
2018-10-31, 12:26
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Sett ur en vuxens ögon var det ett jävla sockerslask men ur i den tolvårige Saccards ögon var hallonkräm, mjölk och Legend of Zelda på Nintendo 8-bitar belöningen för en hel lång dag i skolan med räkning och annat trist skit. Vi talar tidigt 90-tal. Krämen fanns i flera smaker varav jordgubb och hallon var vanligast men jag vill även minnas att blåbär och aprikos fanns. Sen bara försvann den ur hyllorna, jag märkte inte av det eftersom jag blev äldre och slutade äta kräm. Det var först härom året det slog mig att jag inte sett den där krämen på åratal. Uppenbarligen var jag inte ensam om att komma på det.
Sjukt god! Minns också blåbär men tror bara jag åt jordgubb/hallon. En god kombo var kräm med frosties/kalaspuffarna. Produkten försvann ut hyllorna pga för dålig lönsamhet. Vill man ha kräm får man nöja sig med Kivik/Ekströms men deras förpackningar är inte lika roliga som jiippiis va 😀 inte lika bra namn har dem heller
Citera
2018-10-31, 23:46
  #34
Medlem
TraXzmans avatar
Nån som har en google bild att infoga för jag hittar jota
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback