• 1
  • 2
2010-09-03, 12:37
Medlem
morotspajs avatar
Slukade denna kräm som en galning när jag var liten, i början på 90-talet. Minns ej när den försvann men den finns iallafall inte att hitta någonstans! Någon som vet? Har sökt efter bilder med men hittar inga.
Citera
2010-09-03, 13:01
Medlem
Klasskillnads avatar
Oh fyfan vad jag hatar dig!!!

Så jävla god den var! Tror till och med den hette jippii (eller tänker jag på spelhemsidan? ?)

Blev så sjukt sugen på den nu, fan ta dig TS!
Senast redigerad av Klasskillnad 2010-09-03 kl. 13:03.
Citera
2010-09-03, 14:14
Medlem
StenSturedys avatar
Åt alltid denna kräm som barn, tycker du ska skämmas för att ha gjort mig ledsen. Min farmor köpte alltid hem flera paket när jag kom på besök. Jiippii och kalaspuffar var grejen.
Citera
2010-09-03, 14:34
Bannlyst
Tänkte precis om denna krämen för mindre än en dag sedan. Spooky. Min mormor köpte ofta Jippii Kräm. Med den stora Jordgubben eller Hallonet på framsidan. Kräm och kall mjölk på. Så när krämen var slut sörplade man i sig jordgubbsmjölken.
Citera
2010-09-03, 14:45
Medlem
fattonys avatar
Den hade jag helt glömt! Den var mycket godare än ekströms jävla kräm också.
Citera
2010-09-03, 14:50
Medlem
morotspajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasskillnad
Oh fyfan vad jag hatar dig!!!

Så jävla god den var! Tror till och med den hette jippii (eller tänker jag på spelhemsidan? ?)

Blev så sjukt sugen på den nu, fan ta dig TS!

Jag har haft sug efter den hur länge som helst, köpte en annan krämhelvete sist jag var o handlade men det smakade skit. Förmodligen är det föräldrarna (60-talisterna som fick barn sent) som satte igång sockerdebatten om diverse flingor och kalaspuffar som lyckats få väck jippikrämen med. Kommer ihåg jordgubben mest men har för mig att där var typ blåbär med?! Skulle vilja se en bild bara för nöjes skull
Citera
2010-09-03, 17:41
Medlem
Mr.Scullys avatar
Klart man minns den. Blev alltid förbannad när mina föräldrar hade köpt Ekströms kräm istället för Jippi.
Jippi + mjölk var en vinnande kombination.
Citera
2010-09-03, 18:12
Medlem
Har också tänkt på de. Den bara försvann, när hände det? Jippiikräm o mjölk var snuskigt gott!
Citera
2010-09-04, 00:03
Medlem
Klasskillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morotspaj
Jag har haft sug efter den hur länge som helst, köpte en annan krämhelvete sist jag var o handlade men det smakade skit. Förmodligen är det föräldrarna (60-talisterna som fick barn sent) som satte igång sockerdebatten om diverse flingor och kalaspuffar som lyckats få väck jippikrämen med. Kommer ihåg jordgubben mest men har för mig att där var typ blåbär med?! Skulle vilja se en bild bara för nöjes skull

Jag har tänkt på den hela dagen och kommer förmodligen göra det i flera dagar framöver... Helvete...

Testade söka lite innan men den verkar ha försvunnit helt
Citera
2010-09-04, 09:03
Medlem
morotspajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasskillnad
Jag har tänkt på den hela dagen och kommer förmodligen göra det i flera dagar framöver... Helvete...

Testade söka lite innan men den verkar ha försvunnit helt

Ja, precis. Men skulle va intressant och veta vem som producerade den. Kanske var det Ekström? Borde endå vara nån av dom stora producenterna...
Citera
2010-09-04, 10:08
Medlem
Mr.Scullys avatar
Citat:
Ja, precis. Men skulle va intressant och veta vem som producerade den. Kanske var det Ekström? Borde endå vara nån av dom stora producenterna...

Mycket möjligt att det var Ekströms, kanske t.o.m var så att "Jippi" marknadsfördes som någon sorts fruktkräm för barn?
Minns nämligen att det fanns både "vanlig" Ekströms och Jippi.
Citera
2010-09-04, 11:41
Medlem
Klasskillnads avatar
Citat:

Kanske någon som har lust att mejla Ekströms?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in