Oracles (f.d. SUN) VirtualBox, fungerar ocks vldigt bra med windows 7. Kr det sjlv p jobbet (iMac). Det r OpenSource, vilket alltid r trevligt.
Nr det gller att kra en fulversion av Windows s r det klart att det gr, men det r inte helt enkelt nufrtiden att fixa det. Efter att Microsoft infrde aktiveringsfrfarandet och uppdateringar som avaktiverar uppdateringar i fulversioner och s s blev det vldigt krngligt. Enklare att kra lagligt tycker jag.
ok ja det jag har tnkt r att kra olika program som bara finns p win eller som r lttare att cracka spel skiter jag i det enda jag lirar r sc2 och det funkar ju fint!
Det jag brukar gra r att installera Win7 via Bootcamp, fr att sedan basera den virtuella maskinen (Fusion) p Win7 partitionen. Fr att sedan kra i "Fusionlge", dr .exe filer ppnas smlst i OSX.
Vill man utnyttja maskinens hrdvara p ett stressande stt (Crysis, MW2-multiplayer sessioner p lunchen hehe) s bootar man om med 'alt'-tangent nertryckt -> win7 partitionen.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!