2010-09-01, 17:54
Medlem
samuels avatar
Tänkte fixa halloumiburgare till frugan och mig imorgon. Har hittat ett "recept" här: http://www.korvbrodsbagarn.se/magic/...umiburgare.pdf

Men, jag tycker det blir lite snålt med bara detta och skulle vilja ha något smaskigt tillbehör. Jag känner att flottiga pommes eller klyftpotatis inte riktigt matchar som de hade gjort till en vanlig burgare och det är redan ganska mycket sallad i burgaren så jag vet inte om man kan ha en sallad även som tillbehör?

Vad skulle du servera till?
Citera
2010-09-01, 17:56
Medlem
Spritzys avatar
En stor köttbit hade jag tagit. Men det är ju jag.
Citera
2010-09-01, 18:02
Medlem
Dr.hankeys avatar
Självklart kan du ha sallad som tillbehör, fetaost och vattenmelonsskivor är ju en klassiker som jag personligen skulle tro fungerar med bra med halloumin.
Citera
2010-09-01, 23:01
Medlem
Andersdamaans avatar
Förvällda bulgur/spältvetegryn blandade med hackad urkärnad tomat, urkärnad gurka, finstrimlad salladslök och rikligt med hackad persilja och mynta, i en dressing gjord på pressad citron, olivolja, pressad vitlök, salt och nymalen svartpeppar. Lätt fräscht och gott:-)
Citera
2010-09-02, 01:24
Medlem
det förra lät smaskigt. mmm. Du vill alltså något istället för potatis eller motsvarande? Om du har grillpanna (eller grill) hemma kan du även grilla aubergine och paprika som tillbehör. detta i kombination med en cous-cous/bulgursallad och lite schyssta såser. typ hummus eller tzatsiki.
Citera
2010-09-02, 09:48
Medlem
samuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Förvällda bulgur/spältvetegryn blandade med hackad urkärnad tomat, urkärnad gurka, finstrimlad salladslök och rikligt med hackad persilja och mynta, i en dressing gjord på pressad citron, olivolja, pressad vitlök, salt och nymalen svartpeppar. Lätt fräscht och gott:-)

Så blir det Tack för tipsen ni andra också!
Citera
2010-09-02, 17:32
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuel
Så blir det Tack för tipsen ni andra också!
Vad kul! Berätta gärna hur det blev senare
Citera
2010-09-02, 22:52
Medlem
samuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Vad kul! Berätta gärna hur det blev senare

Det blev riktigt bra faktiskt. Fast jag hoppade bulguren. Mynta är fint, riktigt gott.

Freebaseade lite på hamburgerdressingen också, körde creme fraiche, sweet chili, stark mango chutney och tabasco. Var lite dåligt tryck i den innan tyckte jag. Och så rostade jag solrosfrön istället för pinjenötter, hade det hemma.

Men, största lärdomen: Akaciahonung + halloumi = riktigt gott!
Citera
2010-09-02, 22:58
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuel
Det blev riktigt bra faktiskt. Fast jag hoppade bulguren. Mynta är fint, riktigt gott.

Freebaseade lite på hamburgerdressingen också, körde creme fraiche, sweet chili, stark mango chutney och tabasco. Var lite dåligt tryck i den innan tyckte jag. Och så rostade jag solrosfrön istället för pinjenötter, hade det hemma.

Men, största lärdomen: Akaciahonung + halloumi = riktigt gott!
Lät fint det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in