2010-09-01, 10:42
Medlem
Hej! Såhär är det, jag blev rånad och misshandlad den föregående helgen. Bestulen på en iphone samt plånbok med kontanter, körkort etc.

Jag ringde försäkringsbolaget och fick tala med en "överfalls-blabla" och blev lovad en standardsumma på 10k som ersättning för skadorna, samt ska jag får ersättning för mobil och plånbok.

Men det är som så att jag blev väldigt tilltygad, fick ett ärr mitt emellan ögonen, har smärtor i revben vid beröring (inga grova smärtor men ändå), öm i hela kroppen samt ont i näsbenet.
Kan jag söka mer ersättning för detta? Hur går man till väga då?

MVH
Citera
2010-09-01, 10:46
Medlem
ragmuss avatar
Ta kort och dokumentera allting.

Är du säker på att det blev ett ärr? Försäkringsbolag brukar vilja att man skickar in ärr-bilder 6 månader efter själva händelsen för att vara säker på att det är bestående ärr.
Citera
2010-09-01, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragmus
Ta kort och dokumentera allting.

Är du säker på att det blev ett ärr? Försäkringsbolag brukar vilja att man skickar in ärr-bilder 6 månader efter själva händelsen för att vara säker på att det är bestående ärr.

Kort är tagna, dock har jag inte några skador på kroppen på själva bröstet osv. Hur kan detta bevisas?
Som det är nu är det ett ärr, men sen vet man ju inte hur det ser ut efter 6 månader i och för sig.
Citera
2010-09-01, 16:00
Medlem
bump
Citera
2010-09-01, 21:08
Medlem
Bananchoklads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRXstuffe
Hej! Såhär är det, jag blev rånad och misshandlad den föregående helgen. Bestulen på en iphone samt plånbok med kontanter, körkort etc.

Jag ringde försäkringsbolaget och fick tala med en "överfalls-blabla" och blev lovad en standardsumma på 10k som ersättning för skadorna, samt ska jag får ersättning för mobil och plånbok.

Men det är som så att jag blev väldigt tilltygad, fick ett ärr mitt emellan ögonen, har smärtor i revben vid beröring (inga grova smärtor men ändå), öm i hela kroppen samt ont i näsbenet.
Kan jag söka mer ersättning för detta? Hur går man till väga då?

MVH

Det är för dina smärtor du får 10 K, så du lär inte få mer (baserat på det du beskriver). Vad gäller ärret så kommer försäkringsbolaget att vilja bedöma det 1 år efter händelsen så då kan du höra av dig till dem om det finns kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in