2010-09-01, 02:11
Medlem
Jag ska ordna lite snittar och drinktilltugg till en tillställning framöver. Jag tänkte bland annat servera denna kavringstårta (bläddra ner till "KESELLATÅRTA MED LÖJROM OCH SYRAD LÖK") http://bellasvagtillbaka.blogspot.co...mmarbuffe.html, men skära upp den i typ centimetertjocka skivor istället, så det blir nåt slags snitt-aktigt av det hela, istället för tio portionsbitar som receptet är tänkt för.

Eftersom jag vill ha så pass smala skivor funkar det ju dåligt med laxen ovanpå själva tårtan som i originalreceptet, men jag skulle ändå vilja ha lax/skaldjur i eftersom det stämmer bra med det jag serverar i övrigt.

Tror ni att jag bara kan hacka upp laxen och blanda i själva smeten, eller kan jag på så sätt förstöra receptets proportioner eller nåt, så att det blir pannkaka av alltihop..? Jag vågar inte riktigt freestyla, då det har en tendens att sluta lite hur som helst
Citera
2010-09-01, 03:04
Medlem
kör på, blir no bra. du lägger ju it till eller tar bort nå
Citera
2010-09-01, 06:39
Medlem
carrymehomes avatar
Testa att göra lite innan du ska göra det för tillställningen för att kunna provsmaka ?
Citera
2010-09-01, 06:40
Medlem
ragmuss avatar
Testa och smaka vettja!
Citera
2010-09-01, 13:44
Medlem
Andersdamaans avatar
Du behöver ju inte ens hacka laxen. Lägg ett lager lax under/över smeten istället. Kommer att funka finfint det plus att det ser snyggt ut med litet lager i snitten.

Personligen så hatar jag lax av all min själ men min sambo som dyrkar denna firre brukar göra en snarlik rätt och den skall tydligen smaka fint.
Citera
2010-09-01, 14:43
Medlem
Tack allihopa för tips och idéer! Det blir nog bra det här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här