2010-09-01, 01:26
Medlem
Vet inte om jag placerat tråden rätt, omplacera om jag placerat den fel.

Jag fick idag min pappas gamla laptop, den funkar utmärkt. förutom att den är lite seg.
jag har endast 512 ram-minne, och skulle vela utöka/förbättra.

har fått förslag om att ladda ner en "fusk" variation av Windows xp. som plockar bort all onödig skit som Windows stoppat in, vilket tydligen gör att prestandan blir högre. tror ni det funkar? eller är det onödigt?

annars tänkte jag lämna in den till nån it-firma som kan slänga in 2-4 gb ram. men tror att detta kan bli ganska dyrt då det är en laptop. någon som vet om man ens kan göra det? eller hur dyrt det kan vara?

En annan sa till mej att det finns "usb-ram-minnen". där man kopplar in ram-minnet via usb. finns det något sådant? och hur dyrt kan det isåfall vara?

Jag är OERHÖRT dålig på Datorer och teknologi. så ha gärna lite överseende!

Tack på förhand

//Gards
Citera
2010-09-01, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gards
Vet inte om jag placerat tråden rätt, omplacera om jag placerat den fel.

Jag fick idag min pappas gamla laptop, den funkar utmärkt. förutom att den är lite seg.
jag har endast 512 ram-minne, och skulle vela utöka/förbättra.

har fått förslag om att ladda ner en "fusk" variation av Windows xp. som plockar bort all onödig skit som Windows stoppat in, vilket tydligen gör att prestandan blir högre. tror ni det funkar? eller är det onödigt?

annars tänkte jag lämna in den till nån it-firma som kan slänga in 2-4 gb ram. men tror att detta kan bli ganska dyrt då det är en laptop. någon som vet om man ens kan göra det? eller hur dyrt det kan vara?

En annan sa till mej att det finns "usb-ram-minnen". där man kopplar in ram-minnet via usb. finns det något sådant? och hur dyrt kan det isåfall vara?

Jag är OERHÖRT dålig på Datorer och teknologi. så ha gärna lite överseende!

Tack på förhand

//Gards

http://www.laptopfakta.se/ram-minne/
Kanske står något värdefullt? Orkar inte sammanfatta då jag googlade snabbt och ska sova nu.
Du kan ringa till lokala datoraffären och fråga, om du gör det själv försvinner garantin.
Citera
2010-09-01, 07:08
Medlem
sommarlovs avatar
Det är enkelt och inte speciellt dyrt med mera minne.
Överdriv inte, toppa upp till 1Gb (1024Mb).
Citera
2010-09-01, 08:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2010-10-02, 15:19
Medlem
mightyscoops avatar
Hur tar man reda på hur mycket ens dator pallar? Alltså hur stort ram-minne den kan ha maximalt
Citera
2010-10-02, 16:32
Medlem
Sök efter datorn antingen på tillverkarens hemsida när du ändå letar efter bättre drivrutiner eller söker efter datorn med google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in