Citat:
Ursprungligen postat av bellinkx
Någon som vet något om securityswedens hemlarm SST-301N? Verkar vara någon Kina-import, men vill veta om det är funktionsdugligt.
Förstår att det givetvis inte är att jämföra med dyra proffslarm, men känner inget behov av att betala för dessa. Är mest intresserad av att ha larm i avskräckande syfte.
http://www.securitysweden.com/shop/p...?id_product=11
Jag har köpt ett larm av typen SST-901 Gripen Guard av Securitysweden.
Larmet är väl kanske inte av kvalitet á la Securitas eller G4S eller liknande larminstallatör.
Men för dryga 3-4 tusen kronor för ett GSM larm är helt klart prisvärt.
Jag hade lite strul med att mina IR-deckare samt brand-deckarna utlöste sabotage larm för jämnan. Jag kontaktade Securitysweden via mail som skickade nya deckare utan protest. Jag har ikväll installerat de nya deckarna och tror nog att det skall fungera.
Jag är inte helt bakom flötet när det gäller teknik, men jag tyckte det var krångligt att installera ihop alla enheterna. Hade jag vetat hur många svordomar jag hade vräkt ur mig hade jag hellre valt "nyckelklart" eller vad det hette. Nu så tyckte jag dock inte att det var några problem då jag visste hur det fungerade.
Så i helhet är jag nöjd. Jag är trygg i att om jag någon gång skulle vilja koppla larmet mot larmcentral så är detta inga problem.
/A