Skruvade isär min laptop tidigare idag och tror att jag råkade komma åt något eftersom tangentbordet sedan slutade att funka helt. Musplattan funkar däremot som vanligt, så det tycks bara vara tangenterna det är fel på. Vad kan jag ha kommit åt?
Skruvade isär min laptop tidigare idag och tror att jag råkade komma åt något eftersom tangentbordet sedan slutade att funka helt. Musplattan funkar däremot som vanligt, så det tycks bara vara tangenterna det är fel på. Vad kan jag ha kommit åt?
Både caps lock och num lock kan förstöra mycket på en laptop, men jag antar att du har provat det redan
Jag kan ju säga att den hänger helt löst just nu. Har försökt att sätta in den i "munstycket" igen, men jag misslyckas. Det är fett svårt, den bara glider ur den eller hamnar snett, osv. Hur exakt måste den ligga för att det ska fungera?
Jag kan ju säga att den hänger helt löst just nu. Har försökt att sätta in den i "munstycket" igen, men jag misslyckas. Det är fett svårt, den bara glider ur den eller hamnar snett, osv. Hur exakt måste den ligga för att det ska fungera?
Yep, precis en sådan eller kanske ibland ännu tynnre. Hänger den helt löst kan man ju anta vart problemet sitter...
En lösning är ju att använda en högst liten klick lim på sidorna och se till att den sitter absolut rakt innan det torkar, håll gärna fast den under tiden.
Du måste skjuta det lilla bruna fästet bak mot var du stoppar in "flatkablen" När den sedan är öppen så stoppar du in "flatkabeln" och skjuter igen den bruna fästet igen... dvs den låser fast kabeln i kretskortet.
Det går ej att bara skjuta in kabeln på plats... då kommer den ej nog långt in, och då fungerar i detta fall ej tangentbordet överhuvudtaget
Yep, precis en sådan eller kanske ibland ännu tynnre. Hänger den helt löst kan man ju anta vart problemet sitter...
En lösning är ju att använda en högst liten klick lim på sidorna och se till att den sitter absolut rakt innan det torkar, håll gärna fast den under tiden.
Ja, nu vet jag helt säkert vad som är problemet eftersom musen inte funkar nu när jag rubbat dess motsvarande flatkabel. Problemet är bara att flatkabeln till tangentbordet är så jävla kort att det är helt omöjligt att få den att fastna rätt i "munstycket." Gaaah, vad gör man?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!