2010-08-31, 20:37
Medlem
Halloj!

Sökte ett tag, och hittade inte någon tråd där detta står tydligt så frågar vänligt här, ber om ursäkt för om en liknande tråd existerar.

Hur som helst, är lite smått intresserad för att göra mig ett försök att köpa cigaretter från kina via internet. ( Cigg-kopior, no need to say. ) och vad jag nu undrar jag lite saker angående detta.

Är det lagligt i huvudtaget? (Ska bara köpa en limpa till en början)

Måste man skatta på en limpa? (Utanför EU)

Har ni några egna erfarenheter av detta.

Väldigt tacksam för svar

MVH
Citera
2010-08-31, 20:53
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philander
Halloj!

Sökte ett tag, och hittade inte någon tråd där detta står tydligt så frågar vänligt här, ber om ursäkt för om en liknande tråd existerar.

Hur som helst, är lite smått intresserad för att göra mig ett försök att köpa cigaretter från kina via internet. ( Cigg-kopior, no need to say. ) och vad jag nu undrar jag lite saker angående detta.

Är det lagligt i huvudtaget? (Ska bara köpa en limpa till en början)

Måste man skatta på en limpa? (Utanför EU)

Har ni några egna erfarenheter av detta.

Väldigt tacksam för svar

MVH
Kanske borde ligga i juridik egentligen?

OnT: Är ju inte expert på detta då jag bara snusar och totalt onödigt i princip att beställa snus från utlandet haha.
Förutsätter att du ska använda det för eget bruk och inte sälja? I så fall är det nog fullt lagligt tror jag. Precis som att ta in alkohol i landet får man endast ta in för eget bruk.
Citera
2010-08-31, 21:00
Medlem
Men cigg är då ändå huvudämnet? eller? du har nog säkert rätt, mod flytta då tack!

tack för ditt svar, jo det var så jag trodde också. Någon som har några andra synpunkter angående skatt medmera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in