Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-20, 21:27
  #529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
SSDen kommer inte att göra ett smack åt fpsen iallafall.

Nej nej det vet jag men det gör ganska stor skyllnad på andra saker
Citera
2013-03-07, 19:22
  #530
Avstängd
Cykotitans avatar
Klarar datorn att spela de nya spelen så som Crysis, Bf?

Tjena, Tänkte höra om den här datorn klarar BF3 och Crysis 2? Och i vilken kvallité tror ni man kan ha på om det fungerar? Tacksam för svar Mvh, Cykotitan.

Kod:
Western Digital Caviar® Black 1TB
SATA 6Gb
/(SATA 3.0), 64MB Cache7200RPM3.5"

Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black
Fläktar: 1x 120mm Front, Blue LEDs, mATX, ATX, 2x

Silver Power SP-SS500 500W PSU
ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin

Intel® Core i5-2310 Processor
Socket-LGA1155, Quad Core, 2.9Ghz, 6MB, 95W, Boxed

MSI H61MU-E35 B3, Socket-1155
m-ATX, H61, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, GbLAN, VGA, DVI,

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB KIT
CL9, 2 x 2GB, 1,5, 240 pin, Single Rank

Gainward GeForce GTX 560 1GB PhysX
PCI-Express 2.0, GDDR5, DVI, native-HDMI, VGA

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BL

OEM SSD 2.5" 
to 3.5" Bracket SATA
SSD 2.5" 
to 3.5" (Bracket and screws) 
Citera
2013-03-11, 18:49
  #531
Medlem
Klarar min dator av StarCraft 2 - Heart of the Swarm?

Pentium D 950 3.40 GHz 3.39 GHz
2 Gb RAM
ATI Radeon HD 4650 1 Gb GDDR2
Internetuppkoppling: 100 Mbit ner 10 Mbit upp
Citera
2013-03-11, 20:04
  #532
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maze85
Klarar min dator av StarCraft 2 - Heart of the Swarm?

Pentium D 950 3.40 GHz 3.39 GHz
2 Gb RAM
ATI Radeon HD 4650 1 Gb GDDR2
Internetuppkoppling: 100 Mbit ner 10 Mbit upp

Ja, utan några som helst problem.
Citera
2013-03-11, 23:03
  #533
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Ja, utan några som helst problem.

Var inte så säkert, den där processorn är ungefär en 2-kärnig Pentium 4.


....men så såg jag att minimumkravet är just en Pentium D. Kommer gå att spela på låga inställningar. Simma lugnt
Citera
2013-03-11, 23:41
  #534
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Var inte så säkert, den där processorn är ungefär en 2-kärnig Pentium 4.


....men så såg jag att minimumkravet är just en Pentium D. Kommer gå att spela på låga inställningar. Simma lugnt

Stäng av alla bakomliggande processor så bordet det rulla på även på medium.
Citera
2013-03-11, 23:42
  #535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Var inte så säkert, den där processorn är ungefär en 2-kärnig Pentium 4.


....men så såg jag att minimumkravet är just en Pentium D. Kommer gå att spela på låga inställningar. Simma lugnt

Hur kommer det att gå om jag spelar 2v2? Brukar spela med en kompis och det laggar redan i Wings of Liberty när alla 4 har fullt med enheter. Kommer det bli outhärdligt laggigt?
Citera
2013-03-12, 00:21
  #536
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maze85
Hur kommer det att gå om jag spelar 2v2? Brukar spela med en kompis och det laggar redan i Wings of Liberty när alla 4 har fullt med enheter. Kommer det bli outhärdligt laggigt?

Tja, jag tror inte det kommer flyta på bättre direkt.
Citera
2013-03-12, 01:41
  #537
Medlem
j.loows avatar
Klarar min dator av (MS Röj?) (^^)

PSU-Corsair AX 1200.
CPU-AMD Phenom II 1100T Black Edition.
RAM-8GB Kingston Hyper X ddr3 800mhz.
HDD1 Samsung 160gb C:
HDD2 Seagate 2TB D:
MK- Asus Crosshair IV Extreme.
GPU-Gigabyte Radeon HD 6990 Antilles.
Citera
2013-03-12, 10:11
  #538
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j.loow
Klarar min dator av (MS Röj?) (^^)

PSU-Corsair AX 1200.
CPU-AMD Phenom II 1100T Black Edition.
RAM-8GB Kingston Hyper X ddr3 800mhz.
HDD1 Samsung 160gb C:
HDD2 Seagate 2TB D:
MK- Asus Crosshair IV Extreme.
GPU-Gigabyte Radeon HD 6990 Antilles.

Lite konstiga val av komponenter om du frågar mig... overkill nätagg för det där grafikkortet. 1200W är för de som kör tri eller quad på grafikkorten (dual för tvåkärniga grafikkort). Sen går dina minnen nog i 1600mhz och inte 800. 160GB Systemdisk, är det en klassisk mekanisk?

Men för att besvara din fråga, ja det lär flyta ok på medium settings...
Citera
2013-03-14, 04:21
  #539
Medlem
j.loows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Lite konstiga val av komponenter om du frågar mig... overkill nätagg för det där grafikkortet. 1200W är för de som kör tri eller quad på grafikkorten (dual för tvåkärniga grafikkort). Sen går dina minnen nog i 1600mhz och inte 800. 160GB Systemdisk, är det en klassisk mekanisk?

Men för att besvara din fråga, ja det lär flyta ok på medium settings...

Jag vet att agget är overkill, då datorn drar 350watt med internet och det viktigaste igång, och ca 680-750w i spel.
Det sistnämnda gäller dock mest RIKTIGA spel, som Metro 2033 och andra spel som halsar prestanda och pissar värme.
Jag är säker på mina minnen det står 800mhz på dem, och jag har mätt deras prestanda under spel kring den kurvan, det är 2st minnen på 4gb 800mhz vardera, så tillsammans blir det 1600mhz
som du säger.
Min 160gb systemdisk är mekanisk och har hängt med ett rejält tag,
den har dock inte visat några tecken på att vara utsliten, så den har fått sitta där än så länge.
men enligt ditt tycke skulle ett byte av disken mot snabbare mekkare eller SSD vara ett alternativ?
Mest är det ramminnena jag velat ersätta då dom utgör en av dom största flaskhalsarna.
Processorn är överklockad till 3,7GHZ,
minnena kör jag i auto-läge då det ger bästa prestandan, och ja jag har testat att överklocka men då blev datorn bara slöare, mkt slöare.
Grafikkortet är en viking, och ser till att alla spel flyter som vattnet ur en högtryckstvätt,
eller nej.....inte konsollportarna. Men dom skulle ju lagga även med Titan-computer,
så jag är helt nöjd men min maskin helt enkelt.
Det är som sagt bara ram-minnen och system-hdd
jag skulle kunna tänka mig att byta ut. Nästa gång jag köper dator, blir när min plånbok sjunger fläskvisan.
Frågan om MS-röj var ett skämt, då det finns horder av fölk som trots att dom har bra och färska komponenter, ändå frågar om alla möjliga spel och dess flytande.
Citera
2013-03-14, 09:00
  #540
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j.loow
Jag vet att agget är overkill, då datorn drar 350watt med internet och det viktigaste igång, och ca 680-750w i spel.
Det sistnämnda gäller dock mest RIKTIGA spel, som Metro 2033 och andra spel som halsar prestanda och pissar värme.

680-750W i spel? Nej jag skulle snarare gissa på 500-550... http://www.sweclockers.com/recension...90/20#pagehead

Jag klarar mig alldeles ypperligt på ett guldcertat 850 till min rigg. Men jag ska inte klaga alltför mycket. Du har ett väldigt fint och kvalitativt agg!

Citat:
Ursprungligen postat av j.loow
Jag är säker på mina minnen det står 800mhz på dem, och jag har mätt deras prestanda under spel kring den kurvan, det är 2st minnen på 4gb 800mhz vardera, så tillsammans blir det 1600mhz
som du säger.

DDR står för double data rate och du kan alltså ta den där siffra gånger två... 800x2= 1600
Dina minnen går inte i 800 per minne, de jobbar var för sig i 1600mhz. Du kan inte lägga ihop de siffrorna bara för att du ökar antalet enheter.

Citat:
Ursprungligen postat av j.loow
Min 160gb systemdisk är mekanisk och har hängt med ett rejält tag,
den har dock inte visat några tecken på att vara utsliten, så den har fått sitta där än så länge.
men enligt ditt tycke skulle ett byte av disken mot snabbare mekkare eller SSD vara ett alternativ?
Mest är det ramminnena jag velat ersätta då dom utgör en av dom största flaskhalsarna.

Dina minnen är knappast flaskhals, jag kör själv en i7 2700k överklockad till 4.6ghz och dubbla överklockade 680's. Kör precis som du två 4GB-stickor på 1600mhz styck...

Angående SSD är det bland det bästa du kan investera i. Här hemma sitter det en SSD i alla datorer... ja förutom småtjejernas datorer. Jag smällde tom in en Intel 520 120GB i min 5 år gamla laptop. Oj så underbart det var. Du märker ingen skillnad i spel, men datorn och alla program startar omedelbart istället för att stå o tugga i ett halvår.

Citat:
Ursprungligen postat av j.loow
Processorn är överklockad till 3,7GHZ,
minnena kör jag i auto-läge då det ger bästa prestandan, och ja jag har testat att överklocka men då blev datorn bara slöare, mkt slöare.

Har inte heller pillrat med timings eller liknande, utan kör mina minnen på standard.

Citat:
Ursprungligen postat av j.loow
Grafikkortet är en viking, och ser till att alla spel flyter som vattnet ur en högtryckstvätt,
eller nej.....inte konsollportarna. Men dom skulle ju lagga även med Titan-computer,
så jag är helt nöjd men min maskin helt enkelt.

Konsollportar är spel från helvetet. Hatar såna spel... anpassade för att spelas på datorer med 5 år på nacken och grafiken är som oftast kass och ändå flyter det illa. Grafikkortet ditt är det inget större fel på.

Citat:
Ursprungligen postat av j.loow
Det är som sagt bara ram-minnen och system-hdd
jag skulle kunna tänka mig att byta ut. Nästa gång jag köper dator, blir när min plånbok sjunger fläskvisan.
Frågan om MS-röj var ett skämt, då det finns horder av fölk som trots att dom har bra och färska komponenter, ändå frågar om alla möjliga spel och dess flytande.

Byt din mekaniska skräpdisk till en SSD... Köp en 180GB eller 240GB så du får in OS, program och spel. 120GB går åt fortare än man tror. Jag har själv två 120GB SSD's i min spelrigg, en för OS och program och den andra för spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback