2010-08-31, 18:19
Medlem
redbet111s avatar
Är något frustrerad för tillfället. Behöver ladda ner en presentation från nätet som råkar vara en pptx fil. Jag har absolut ingen aning om hur man öppnar den. Har försökt nu i två timmar, installerat Office 2007 samt powerpoint. Själva presentationen är en föreläsning så jag är något osäker på huruvida den ligger som powerpoint eller inte..

Jag behöver verkligen hjälp, kan någon från FB guida mig igenom detta?
Citera
2010-08-31, 18:22
Medlem
morkfromorks avatar
ja PPT är powerpoint. Du kan antingen ladda ner en gratis viewer från microsoft, eller fulla powerpoint om du har, eller någon tredjepart som openoffice som jag tror kan öppna det mesta.
Citera
2010-08-31, 18:23
Medlem
Kaustis avatar
Du ska kunna öppna den i Powerpoint 2007. Vad händer om du väljer File/Open i programmet och sen väljer filen?

Annars finns väl denna: http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
Citera
2010-08-31, 18:23
Medlem
morkfromorks avatar
japp jag kollade med min egen openoffice, den kan öppna ppt-filer
Citera
2010-08-31, 18:26
Medlem
redbet111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
ja PPT är powerpoint. Du kan antingen ladda ner en gratis viewer från microsoft, eller fulla powerpoint om du har, eller någon tredjepart som openoffice som jag tror kan öppna det mesta.

Jag har Powerpoint 2007 redan installerad.

Däremot så svarar datorn att filen inte kan öppnas med PP eftersom filen inte är en PP-fil.
Citera
2010-08-31, 18:28
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbet111
Jag har Powerpoint 2007 redan installerad.

Däremot så svarar datorn att filen inte kan öppnas med PP eftersom filen inte är en PP-fil.
Det är märkligt, då .pptx är just PowerPoints format sedan version 2007. Dra hem en egen viewer från Microsoft, det är gratis och enkelt. Ladda hem den igen för säkerhets skull, ifall det blev något knas med den förut.
Citera
2010-08-31, 18:35
Medlem
redbet111s avatar
Det löste sig. Skäms för att berätta hur men svaret fanns i tidigare svar.

Tack så mycket.. Nu ska jag stoppa huvudet i ugnen!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in