Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2010-09-01, 15:44
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Det är klart, jag funderar på att sluta men det är svårt. Jag vill hellre ha pengar för det jag gör. Skulle sitta fint.
För det du gör? Vem är du ens, tror du att du är någon (ens) FB-kändis? Jag sitter på FB skitmycket och jag har aldrig sett dig förren nu när du spammat dåliga trådar i Flashback...

Sen är det ju knappast svårt att få mycket sidvisningar om man gör många trådar. Du har ju i snitt 1600 visningar per tråd, vilket inte är så mycket.
Senast redigerad av anooonym 2010-09-01 kl. 15:47.
Citera
2010-09-03, 12:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Hela förslaget känns som hybris inslaget i narcissism.
Är man en bra skribent och har åsikter som folk uppskattar att läsa så är enda och riktiga belöningen inlägg som säger just detta, att be att få betalt för att man skriver inlägg - som dessutom tydligen inte många här har läst, jag inkluderad - känns så fel, så fel.

Som sagts tidigare: starta en blogg om du vill få betalt men var beredd på att den hårda verkligheten är just hård och kom inte hit och gråt sen när din blogg visade sig få 3 läsare per vecka och samtliga var familjemedlemmar.
Citera
2010-09-03, 14:45
Medlem
Döma av TS signatur kan man anta att denne anser att det är ganska viktigt att folk ser hans trådar. Jag ser inte riktigt meningen i det hela om jag ska vara helt ärlig. Det här är ett forum där man diskuterar allt mellan himmel och jord. Jag antar att TS tycker att det är viktigt att folk ser hans trådar...

Jag tycker att hela den här idén låter ganska löjlig. Det här är ett forum där alla skriver ideellt, att börja med ett typ av belöningssystem vore ungefär samma sak som att skapa ett stegsystem. Flashback är bra pga att det är så neutralt, så länge du skriver läsligt och har en egen åsikt/kunskap om det du skriver om finns det ingen som trycker ned dig. Att införa ett belöningssystem skulle troligen resultera i att flashback delas upp i tre typer av användare; de belönade proffsskribenterna, deras tofflor och folk som går undan då de inser att de högmodiga proffsskribenterna och deras groupies kommer att bajsa på dig hur fel de än har.

Nej, det här låter som en riktigt dålig idé om jag ska vara helt ärlig! Det är inte meningen att man ska posthunta och skriva överdrivna inlägg bara för att försöka nå en belöning. Det är meningen att du ska diskutera och resonera med andra, ideella, skribenter. Räcker det inte att folk uppskattar det man skriver? Man gör ju trots allt det här för nöjets skull.
Citera
2010-09-03, 16:05
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnjaevel
Döma av TS signatur kan man anta att denne anser att det är ganska viktigt att folk ser hans trådar. Jag ser inte riktigt meningen i det hela om jag ska vara helt ärlig. Det här är ett forum där man diskuterar allt mellan himmel och jord. Jag antar att TS tycker att det är viktigt att folk ser hans trådar...

Jag tycker att hela den här idén låter ganska löjlig. Det här är ett forum där alla skriver ideellt, att börja med ett typ av belöningssystem vore ungefär samma sak som att skapa ett stegsystem. Flashback är bra pga att det är så neutralt, så länge du skriver läsligt och har en egen åsikt/kunskap om det du skriver om finns det ingen som trycker ned dig. Att införa ett belöningssystem skulle troligen resultera i att flashback delas upp i tre typer av användare; de belönade proffsskribenterna, deras tofflor och folk som går undan då de inser att de högmodiga proffsskribenterna och deras groupies kommer att bajsa på dig hur fel de än har.

Nej, det här låter som en riktigt dålig idé om jag ska vara helt ärlig! Det är inte meningen att man ska posthunta och skriva överdrivna inlägg bara för att försöka nå en belöning. Det är meningen att du ska diskutera och resonera med andra, ideella, skribenter. Räcker det inte att folk uppskattar det man skriver? Man gör ju trots allt det här för nöjets skull.

Jo, du har sannerligen en viktig poäng, det finns ju en överhängande risk att KFK kommer öka då man vill nå upp till nästa belöningsnivå. Nä, Bu för detta.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in