Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2010-08-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasporr
Sweetie..? Hmpf.

I vilket fall så ber jag om ursäkt över min okunskap i ämnet och tackar för upplysningen.
Sedan förstår jag absolut att det var ett försök att fiska röster, för visst är det mycket trafik här på sidan. Vad jag inte visste var att det var på eget initiativ från din sida.

Sedan länken förstod jag inte innebörden av? Söker du sympati? Här finns nog ingen att få skulle jag säga. Men visst, bra försök.

I vilket fall önskar jag dig lycka till! Mycket vist har kommit ur huvudet ditt!

Länken var mest bara ett försök att dela med mig av sådant som jag finner underhållande - inte minst eftersom det är personer som klagar på Flashback som nu sitter och skriver om att jag skulle ta den i tvåan. Är det verkligen bara jag som tycker att det är skitkul, egentligen?

Söker definitivt ingen sympati, i alla fall. Går med jämna mellanrum in på skvallertråden här och garvar. Finner det smickrande och underhållande, inget annat!
Citera
2010-08-31, 19:09
Medlem
i.b.ms avatar
Frågan är... om jag lämnar en personröst på en kandidat som står på en lista utanför min riksdagsvalkrets kommer den kandidaten till godo på något sätt? Jag sitter i Norrbotten och funderar att eventuellt stödrösta på centern men vill hitta en bra kandidat först
Citera
2010-08-31, 19:09
Medlem
Kojak0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nayya
Attans utsatt? Äh. Jösses. Det där andra forumet (Snatta? WTF? Har aldrig hört om förut) verkar ju befolkas av ungefär samma jeppar som skriver om sin kukstorlek här. De tror dessutom att jag "gråter ut" här för att de säger att jag ser ut som ett luder. Har inte varit med om något så gulligt sedan skvallertråden här startade efter att jag försvarat rätten att sälja sex i SVT och TV4. Har fortfarande inte råkat ut för något obehagligt på grund av det - jag klarar mig nog den här gången också.

Jag pratade inte om "det där andra" forumet som jag inte ens hört talas om, utan om din plats här på Flashback. Det finns ett antal mycket skarpa hjärnor här som kan argumentera sönder vad du vill. En lokal kommunpolitiker var här för ett tag sedan och argumenterade för att islam var en tolerant religion - han blev tillintetgjord av argumenten emot honom.

Men du har nog rätt - du företräder ett parti som inte har några egentliga brännande åsikter, så du kan kanske gå säker.

Låt mig omcitera mig själv förresten: Du kommer aldrig få min röst - men jag gillar din åsikt om sexköp.
Citera
2010-08-31, 21:13
Medlem
Kasporrs avatar
Citat:
Länken var mest bara ett försök att dela med mig av sådant som jag finner underhållande - inte minst eftersom det är personer som klagar på Flashback som nu sitter och skriver om att jag skulle ta den i tvåan. Är det verkligen bara jag som tycker att det är skitkul, egentligen?

Söker definitivt ingen sympati, i alla fall. Går med jämna mellanrum in på skvallertråden här och garvar. Finner det smickrande och underhållande, inget annat!

Fin räddning där!

När jag ändå för en konversation med dig, så skulle det uppskattas om du skulle kunna svara på följande fråga; vad jag vet och har hört är du ordförande i CUF och samtidigt väldigt liberal och kontroversiell om man jämför med riksdagsparitet (?).
Min fråga till dig lyder; är du med i CUF för att du hoppas på att förändra riksdagsparitet (C) eller av annan anledning?

Edit; mycket möjligt att jag finner denna informationen någonstans på internet. Men att fråga såhär känns ändå bättre när jag väl har möjligheten.
Citera
2010-08-31, 22:27
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Tycker det är enbart trevligt med lite politisk reklam på flashback speciellt när det är någon med vettiga och bra åsikter på tiden att flashback också får lite reklam som inte handlar om droger och sex. Dock förvånad att det inte är någon sverigedemokrat som kommit på idéen utan en centerpartist. Men bara trevligt för flashback med mer intäkter och lite större spridning på reklamen i min mening.
Precis. Nu har man reklam för en drog- och sexköpsförsvarare också. Variation så det stänker om det!
Citera
2010-08-31, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Frågan är... om jag lämnar en personröst på en kandidat som står på en lista utanför min riksdagsvalkrets kommer den kandidaten till godo på något sätt? Jag sitter i Norrbotten och funderar att eventuellt stödrösta på centern men vill hitta en bra kandidat först

Tyvärr, man kan bara kryssa de som är listade i valkretsen. Finns dock en del, framförallt yngre, centerpartister på listan i Norrbotten som är bra. Skulle hålla koll i lokaltidningarna och så, eller maila och höra mig för kring deras åsikter om jag vore du!

Citat:
Ursprungligen postat av Kojak0
Jag pratade inte om "det där andra" forumet som jag inte ens hört talas om, utan om din plats här på Flashback. Det finns ett antal mycket skarpa hjärnor här som kan argumentera sönder vad du vill. En lokal kommunpolitiker var här för ett tag sedan och argumenterade för att islam var en tolerant religion - han blev tillintetgjord av argumenten emot honom.

Men du har nog rätt - du företräder ett parti som inte har några egentliga brännande åsikter, så du kan kanske gå säker.

Låt mig omcitera mig själv förresten: Du kommer aldrig få min röst - men jag gillar din åsikt om sexköp.

Det finns det säkerligen. Tänker mig dock att dessa skarpa hjärnor är mer intresserade av att diskutera här på forumet än att ha någon typ av mailkonversation med mig. Sen kanske du sätter liiiite väl stor tilltro till the average kommunpolitiker ;-)

Citat:
Ursprungligen postat av Kasporr
Fin räddning där!

När jag ändå för en konversation med dig, så skulle det uppskattas om du skulle kunna svara på följande fråga; vad jag vet och har hört är du ordförande i CUF och samtidigt väldigt liberal och kontroversiell om man jämför med riksdagsparitet (?).
Min fråga till dig lyder; är du med i CUF för att du hoppas på att förändra riksdagsparitet (C) eller av annan anledning?

Edit; mycket möjligt att jag finner denna informationen någonstans på internet. Men att fråga såhär känns ändå bättre när jag väl har möjligheten.

Ingen räddning, jag skryter seriöst med skvallertråden så ofta jag kommer åt.

Hursom, jag är inte ordförande för CUF, men jag sitter i förbundsstyrelsen. Jag skulle nog också beskrivas som relativt kontroversiell och väldigt liberal. Jag jobbar därför naturligtvis för att C - och hela Sverige - ska bli mer liberalt.
Citera
2010-08-31, 22:42
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Precis. Nu har man reklam för en drog- och sexköpsförsvarare också. Variation så det stänker om det!

Nu skall vi inte vara sånna vi är liberaler det är reklam för mer frihet och mindre statlig inblandning
Citera
2010-09-01, 12:49
Bannlyst
Klockrent och visar på förståelse för nya medier! Jag har bestämt mig - C får min röst!
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nej det är fullständigt meningslöst därför att de som frekventera FB har helt cementerade åsikter, ingen kommer att ändra sig på den korta tid som är kvar till valet
Jaså inte?
Citera
2010-09-01, 15:04
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Nu blir jag dessutom attackerad av några nissar på http://www.snatta.nu/showthread.php?...-Flashback.org som tycker att jag är dum i huvudet och ogillar min urringning. Yey!

Jaja, vi får väl se vad det blir av det hela.
Hahahaha, vad är snatta.nu för patetiskt forum?

Det blir helt klart Centern som får min röst i år.

I och för sig taktikröstning, men men.
Citera
2010-09-01, 15:17
Medlem
honken80s avatar
Ganska smart i teorin, men jag kan gissa att det är svårt att göra en vettig utvärdering av nyttan. Detta är ett ställe där många förstagångsväljare bör finnas, en grupp som har mer liberala åsikter. Om damen i fråga är en av de mer nyliberala centerpartisterna bör hon träffa rätt på den punkten.

Frågan är om hon träffar rätt när det gäller förstagångsväljare som faktiskt tänker rösta. En svår ekvation, då forumet anonymitet inte tillåter så bra uppföljning på reklamsidan. Nu har jag inte ens klickat på bannern, men förhoppningsvis har de fångat upp besökarna med ett frågeformulär som är attraktivt för flashbackbesökare. Svarsfrekvensen på detta är väl iofs diskutabelt, och sanningshalten, med tanke på flashbacks generella anonymitetspolicy.

Det hela bör dock inte vara så dyrt, och centerpartiet har ju en ganska full kassakista hur som helst, och det är trevligt att flashback börjar erkännas för de besöksmuskler det har. Ett trevligt test, good thinking från den som pekade damen i rätt riktning.
Citera
2010-09-11, 09:59
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Då den här tråden ligger i Flashback och inte Politik-inrikes så ska den inte ses som en generell frågetråd för alla som är nyfikna på eller är kritiska mot centerpartiet i allmänhet och Hanna Wagenius i synnerhet.

Jag har raderat dessa inlägg då de är OT, men om någon vill ha möjlighet att ställa samma fråga i rått tråd i rätt forum så kontakta mig så kan jag via PM skicka texten ni skrivit, så slipper ni författa samma inlägg på nytt.

// Mod
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in