Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Frågan är... om jag lämnar en personröst på en kandidat som står på en lista utanför min riksdagsvalkrets kommer den kandidaten till godo på något sätt? Jag sitter i Norrbotten och funderar att eventuellt stödrösta på centern men vill hitta en bra kandidat först

Tyvärr, man kan bara kryssa de som är listade i valkretsen. Finns dock en del, framförallt yngre, centerpartister på listan i Norrbotten som är bra. Skulle hålla koll i lokaltidningarna och så, eller maila och höra mig för kring deras åsikter om jag vore du!
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak0
Jag pratade inte om "det där andra" forumet som jag inte ens hört talas om, utan om din plats här på Flashback. Det finns ett antal mycket skarpa hjärnor här som kan argumentera sönder vad du vill. En lokal kommunpolitiker var här för ett tag sedan och argumenterade för att islam var en tolerant religion - han blev tillintetgjord av argumenten emot honom.
Men du har nog rätt - du företräder ett parti som inte har några egentliga brännande åsikter, så du kan kanske gå säker.
Låt mig omcitera mig själv förresten: Du kommer aldrig få min röst - men jag gillar din åsikt om sexköp.
Det finns det säkerligen. Tänker mig dock att dessa skarpa hjärnor är mer intresserade av att diskutera här på forumet än att ha någon typ av mailkonversation med mig. Sen kanske du sätter liiiite väl stor tilltro till the average kommunpolitiker ;-)
Citat:
Ursprungligen postat av Kasporr
Fin räddning där!
När jag ändå för en konversation med dig, så skulle det uppskattas om du skulle kunna svara på följande fråga; vad jag vet och har hört är du ordförande i CUF och samtidigt väldigt liberal och kontroversiell om man jämför med riksdagsparitet (?).
Min fråga till dig lyder; är du med i CUF för att du hoppas på att förändra riksdagsparitet (C) eller av annan anledning?
Edit; mycket möjligt att jag finner denna informationen någonstans på internet. Men att fråga såhär känns ändå bättre när jag väl har möjligheten.
Ingen räddning, jag skryter seriöst med skvallertråden så ofta jag kommer åt.
Hursom, jag är inte ordförande för CUF, men jag sitter i förbundsstyrelsen. Jag skulle nog också beskrivas som relativt kontroversiell och väldigt liberal. Jag jobbar därför naturligtvis för att C - och hela Sverige - ska bli mer liberalt.