Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-31, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Aldrig sett tobak som reklam i vilka forum finns den? Är väl också olagligt att göra reklam om tobak..
Detta är inte ens svensk hemsida så lagen gäller inte. Om du tittar högst upp så har du ju PGW:s reklam
Citat:
Ursprungligen postat av PGW
HEMBRYGGNING
Vinsatser, ölsatser, tobak, cider, bryggsocker, aktivt kol.
Allt du behöver finns här!
Citera
2010-08-31, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Som ni säkert sett har C börjat annonsera i detta forum, tror ni att detta är en bra satsning (även om det inte kan konsta mycket)?

Tjobiedo, här är jag. (Hanna Wagenius, alltså.) Postar detta svar i den här tråden också - så ni alla har samma information. Typ.

Ungefär så här tänkte jag: Jag tycker att Flashback är en viktig del i kampen för verklig yttrandefrihet. Jag har en skvallertråd här. Några av användarna som kikar in i politikdelen lär ju bo i Jämtlands län, och kanske någon av dem tycker att det jag tycker är bra grejer - och möjligen röstar de på mig. Eftersom jag står på fjärde plats på listan så räknas definitivt varje röst.

Det bör väl understrykas, gissar jag, att det inte är något jag kollat av med mitt parti först - mest bara diskuterat med några från ungdomsförbundet. Det är alltså inte partiet som annonserar här.

Nu blir jag dessutom attackerad av några nissar på http://www.snatta.nu/showthread.php?...-Flashback.org som tycker att jag är dum i huvudet och ogillar min urringning. Yey!

Jaja, vi får väl se vad det blir av det hela.
Citera
2010-08-31, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasporr
Har faktiskt tänkt på precis samma sak.
Att det var just Hanna W som är med i reklamen var ett smart drag av dem. För oss som är lite insatta vet att hon är outad för att just vara nyliberal vilket majoriteten (?) här inne är. I alla fall om man checkar drog forumet!

Sweetie, det är inte ett smart drag av några "dem". Det hela är mitt eget initiativ. (Ja, jag är förstås Hanna Wagenius)

Ungefär så här tänkte jag: Jag tycker att Flashback är en viktig del i kampen för verklig yttrandefrihet. Jag har en skvallertråd här. Några av användarna som kikar in i politikdelen lär ju bo i Jämtlands län, och kanske någon av dem tycker att det jag tycker är bra grejer - och möjligen röstar de på mig. Eftersom jag står på fjärde plats på listan så räknas definitivt varje röst.

Det bör väl understrykas, gissar jag, att det inte är något jag kollat av med mitt parti först - mest bara diskuterat med några från ungdomsförbundet.

Nu blir jag dessutom attackerad av några nissar på http://www.snatta.nu/showthread.php?...-Flashback.org som tycker att jag är dum i huvudet och ogillar min urringning. Yey!

Citera
2010-08-31, 04:38
Medlem
Bulawayos avatar
Dåligt Nayya, när du propagerar för fädbodliberalism med en bild av dina härliga lökar till höger börjar vi tänka fädbodjäntan och vill stoppa dig full med falukorv. Tänk på våra svaga hjärtan som lätt kan gå under av bara tanken att avnjuta din härliga lekamen. Inte juste alls, och ovärdigt en politiker
Citera
2010-08-31, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nayya
Tjobiedo, här är jag. (Hanna Wagenius, alltså.) Postar detta svar i den här tråden också - så ni alla har samma information. Typ.

Det bör väl understrykas, gissar jag, att det inte är något jag kollat av med mitt parti först - mest bara diskuterat med några från ungdomsförbundet. Det är alltså inte partiet som annonserar här.

Jag ser krigsrubriker i Aftonbladet framför mig: "C-kandidat på rasistforum!"
Citera
2010-08-31, 06:54
Medlem
Kojak0s avatar
Citat:

Starkt av dig att erkänna att du t o m postar här och inte bara fiskar röster - men nu är du attans utsatt.

Personligen är jag dock glad över att etablerade politiker (typ i varje fall) gör så här - bra gjort och applåd ska du ha.

Men min röst kommer du troligen aldrig få.
Citera
2010-08-31, 08:18
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Möjligt. Själv har jag aldrig reflekterat, särskilt ine efter koalitionen med S på 50-talet, de illa ledda regeringarna på 70-talet, Olof Johanssons dramaavgång för en liten brygga till Danmark och hela vansinnet med kärnkraftsmotståndet. Kan väl inte säga att Ursula har lockat heller...

Men, kanske finns det de som på allvar tror på Centerextremisterna: http://www.youtube.com/watch?v=_76uHtxLlM4

Det är väl inte helt otroligt att det går att fiska fram ett par röster från pubertetsplutonen på FB. Vet inte om det är en medveten strategi från Hanna W, men i vilket fall så är det nog en taktik som kan fungera för att skrapa fram ett par extra röster. Och arbetsbördan är ju extremt låg.
Citera
2010-08-31, 09:14
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag kunde tydligen radera ett gäng inlägg i den här tråden, vilket tyder på att den inte ligger i 'Politik - inrikes' eftersom jag inte modererar det forumet. Det i sin tur innebär att tjafs om vad partiet i sig gjort och inte gjort är något som är OT och därför även framöver kommer att raderas.

Håll er till ämnet

// Mod
Citera
2010-08-31, 09:19
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Det är väl inte helt otroligt att det går att fiska fram ett par röster från pubertetsplutonen på FB. Vet inte om det är en medveten strategi från Hanna W, men i vilket fall så är det nog en taktik som kan fungera för att skrapa fram ett par extra röster. Och arbetsbördan är ju extremt låg.
Man ska inte glömma att Flashback ändå har några miljoner besökare, och att vi enligt många bara har ett gäng Sverigedemokrater och därför är helt fel målgrupp bör innebära att den som annonserar på Aftonbladet är lika fel ute om de inte är socialdemokrater.

Skillnaden ligger i att det inte anses rumsrent att annonsera på Flashback, inte att de som läser här är en homogen grupp som tycker lika och därför ändå inte bryr sig om reklam från en centerpartist. Jag tror snarare tvärt om att det kan ses som ett plus att faktiskt våga sticka ut och synas just här där ingen annan vågar. Som tidigare nämnts så kommer en del att taktikrösta på antingen C eller Kd, och om man ändå egentligen inte bryr sig om vem av dem som får personrösten så kan man lika gärna välja den ende man känner igen.
Citera
2010-08-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak0
Starkt av dig att erkänna att du t o m postar här och inte bara fiskar röster - men nu är du attans utsatt.

Personligen är jag dock glad över att etablerade politiker (typ i varje fall) gör så här - bra gjort och applåd ska du ha.

Men min röst kommer du troligen aldrig få.

Attans utsatt? Äh. Jösses. Det där andra forumet (Snatta? WTF? Har aldrig hört om förut) verkar ju befolkas av ungefär samma jeppar som skriver om sin kukstorlek här. De tror dessutom att jag "gråter ut" här för att de säger att jag ser ut som ett luder. Har inte varit med om något så gulligt sedan skvallertråden här startade efter att jag försvarat rätten att sälja sex i SVT och TV4. Har fortfarande inte råkat ut för något obehagligt på grund av det - jag klarar mig nog den här gången också.
Citera
2010-08-31, 15:00
Medlem
Orzions avatar
Tycker det är enbart trevligt med lite politisk reklam på flashback speciellt när det är någon med vettiga och bra åsikter på tiden att flashback också får lite reklam som inte handlar om droger och sex. Dock förvånad att det inte är någon sverigedemokrat som kommit på idéen utan en centerpartist. Men bara trevligt för flashback med mer intäkter och lite större spridning på reklamen i min mening.
Citera
2010-08-31, 17:11
Medlem
Kasporrs avatar
Citat:
Sweetie, det är inte ett smart drag av några "dem". Det hela är mitt eget initiativ. (Ja, jag är förstås Hanna Wagenius)

Det bör väl understrykas, gissar jag, att det inte är något jag kollat av med mitt parti först - mest bara diskuterat med några från ungdomsförbundet.

Sweetie..? Hmpf.

I vilket fall så ber jag om ursäkt över min okunskap i ämnet och tackar för upplysningen.
Sedan förstår jag absolut att det var ett försök att fiska röster, för visst är det mycket trafik här på sidan. Vad jag inte visste var att det var på eget initiativ från din sida.

Sedan länken förstod jag inte innebörden av? Söker du sympati? Här finns nog ingen att få skulle jag säga. Men visst, bra försök.

I vilket fall önskar jag dig lycka till! Mycket vist har kommit ur huvudet ditt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in