• 1
  • 2
2004-05-26, 08:47
Medlem
jobes avatar
Varje gång jag beställer något på MC Donalds som tillfälligt är slut, säger de att det tar 3 minuter. Hitintills har det aldrig tagit kortare tid än 8 minuter. Vanligtvis brukar det ta mellan 10-15 minuter. Varför envisas de då med att alltid säga 3 minuter?

Irriterande om man är ett sällskap och man får sitta som ett snille och käka själv. Skrev till MC D och påtalade problemet. Angav 3 olika restauranger samt datum då jag upplevt problemet. Fick 2 presentkort som svar. Ynkligt.

Provade en period att besvara kassörens tvärsäkra 3 minuter med att stint stirra denna i ögonen och fråga om dennes tidsangivelse verkligen var förankrad i verkligheten. Inte fan hjälpte det. Så numera beställer jag bara sådant som är klart.

Vad har ni för uppfattning om detta problem? Råkar ni ut för samma sak?
Citera
2004-05-26, 09:28
Medlem
Locco Roccos avatar
Det beror säkert på att någon amerikansk marknadsföringsforskare kommit på att 3 minuter är max vad folk är beredd att vänta på en saggig burgare. Säger dom 8 minuter står du säkert redan i Max´s drive-in.
Citera
2004-05-26, 10:27
Medlem
chaos77s avatar
Jag står på Max drive redan från början
Citera
2004-05-27, 00:52
Medlem
jenas avatar
Max smakar bakterier, de har flest nedslag hos miljö och hälsa!! Du får dessutom vänta en timme innan förvirringen bakom disken lagt sig så mycket att de orkar steka din burgare.....
Citera
2004-05-27, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Max smakar bakterier, de har flest nedslag hos miljö och hälsa!! Du får dessutom vänta en timme innan förvirringen bakom disken lagt sig så mycket att de orkar steka din burgare.....

Bakterier är iallafall levande organismer. McD smakar plast. Aldrig i livet att jag äter det skiten, och likadant med det där undermåliga jävla Burger King. Suger pung är vad de gör!
Max, Big Boy eller Sibylla blir det om det ska vara hamburgare.
...Fast mina egna hemmagjorda slår allt!
Citera
2004-05-27, 01:13
Medlem
jenas avatar
Du har inte ätit mina chileburgare!! Finns de som åker 20 mil för att äta dessa!!!
Citera
2004-05-27, 01:21
Medlem
Damericuss avatar
Citat:
Du har inte ätit mina chileburgare!! Finns de som åker 20 mil för att äta dessa!!!

Beroende på vart du bor så kan jag tänka mig att åka X antal mil för en sådan, eller så ger du mig receptet.
Citera
2004-05-27, 02:05
Medlem
Mysonoxens avatar
Underligt varför inte någon tar hit den bästa av de amerikanska hamburgerkedjorna nämligen Wendy´s.
Klart mycket godare burgare äm McD och BK.
Citera
2004-05-27, 02:14
Medlem
JustMes avatar
Citat:

Är det inte betydligt mer än 20 mil till Chile????
Citera
2004-05-27, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Varje gång jag beställer något på MC Donalds som tillfälligt är slut, säger de att det tar 3 minuter. Hitintills har det aldrig tagit kortare tid än 8 minuter. Vanligtvis brukar det ta mellan 10-15 minuter. Varför envisas de då med att alltid säga 3 minuter?

Irriterande om man är ett sällskap och man får sitta som ett snille och käka själv. Skrev till MC D och påtalade problemet. Angav 3 olika restauranger samt datum då jag upplevt problemet. Fick 2 presentkort som svar. Ynkligt.

Provade en period att besvara kassörens tvärsäkra 3 minuter med att stint stirra denna i ögonen och fråga om dennes tidsangivelse verkligen var förankrad i verkligheten. Inte fan hjälpte det. Så numera beställer jag bara sådant som är klart.

Vad har ni för uppfattning om detta problem? Råkar ni ut för samma sak?

jag sa aldrig det när jag stod i kassan! en gång var det en gäst som fick vänta 40 minuter på en hamburgare tack vare mig. glömde bort honom och det dumma fanskapet sa ingenting heller. Till slut ställde han sig i kön igen och jag frågade bara vad han ville ha. Det var ganska pinsamt när han berättade att han hade beställt för 40 minuter sedan.. Fast han blev så glad när jag bjöd honom på en 5-kronorsglass så han verkade inte bry sig så mycket.
Citera
2004-05-27, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Underligt varför inte någon tar hit den bästa av de amerikanska hamburgerkedjorna nämligen Wendy´s.

Det hoppas jag verkligen att de är. SÄMRE kan de fan inte vara!
Citera
2004-05-27, 09:15
Medlem
Locco Roccos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen

Wendys storlek på portioner gör ju ingen glad. Vår statsminister skulle behöva åtta av deras måltider för att bli mätt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in