Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-30, 17:37
Medlem
Hundvalps avatar
Enda sedan jag har varit liten har jag hört att blodpudding är så himla nyttigt, och som nybliven högskolestudent tycker jag det borde vara en perfekt kost. Billigt, gott och nyttigt?

Men hur ligger det egentligen till? Bra att käka då man styrketränar?
Citera
2010-08-30, 17:39
Bannlyst
Det innehåller väl mycket järn och proteiner är ju typ potatis mjöl och grisblod..

Men fy fan va äckligt det är..
Citera
2010-08-30, 17:49
Medlem
Hundvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Det innehåller väl mycket järn och proteiner är ju typ potatis mjöl och grisblod..

Men fy fan va äckligt det är..
Är ju hur gott som helst!

Men är det nyttigt?
Citera
2010-08-30, 17:51
Medlem
murdans avatar
Jag äter det till och från. Ett paket tycker jag är lagom.

Tyvärr så är den enda jag hittar Lithells och den innehåller endast 8,5 % protein. Har hört att det ska finnas de med mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Är ju hur gott som helst!

Men är det nyttigt?

Tycker jag med

Definiera nyttigt.
Citera
2010-08-30, 17:54
Medlem
Sant att de inehåller mycket järn och proteiner, men en jädrans mängd socker också.
För mig är det dock perfekt och nyttigt. Det beror ju på vad man har för kropp, och vad man vill förbättra på gymmet. Vill du öka massan eller gå ner i vikt?
Citera
2010-08-30, 17:57
Medlem
SiSeniors avatar
Eddie svarar på din fråga ganska bra tycker jag, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2317175&postcount=2.
Citera
2010-08-30, 17:58
Medlem
Hundvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanneng
Sant att de inehåller mycket järn och proteiner, men en jädrans mängd socker också.
För mig är det dock perfekt och nyttigt. Det beror ju på vad man har för kropp, och vad man vill förbättra på gymmet. Vill du öka massan eller gå ner i vikt?
Öka massan så att säga. Fett har jag svårt att lägga på mig.
Citera
2010-08-30, 18:04
Medlem
Då är de bara att äta på . Man ska äta så mycket som möjligt när man tränar, ifall man vill gå upp i vikt. Då är blodpudding väldigt bra för en student, sen är det ju billigt också. Tonfisk är dock "nyttigare", mer proteinrikt, och nästan lika billigt.
Citera
2010-08-30, 19:08
Medlem
Andre-Hs avatar
Jag äter mycket blodpudding.
De reade ut Lithells geas 850g för 6kr på willys för ett tag sen.
Annars brukar jag köpa de mindre 425g paketen, det blir 765kcal och räcker till en portion.
Är tyvär inte särskilt mycket blod utan mest rågmjöl i dem, men gott och billigt.
Vill man bara ha i sig järn finns ju sojabönor
Citera
2010-08-30, 19:36
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Eddie svarar på din fråga ganska bra tycker jag, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2317175&postcount=2.

Sammanfattar ungefär alla livsmedel...
Bra skrivet som fan
Citera
2010-08-30, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wanneng
Då är de bara att äta på . Man ska äta så mycket som möjligt när man tränar, ifall man vill gå upp i vikt. Då är blodpudding väldigt bra för en student, sen är det ju billigt också. Tonfisk är dock "nyttigare", mer proteinrikt, och nästan lika billigt.
Tonfisk är perfekt, jävligt gott att göra en tonfisk sallad med potatis. Det är så jävla gott och går snabbt att göra också..
Citera
2010-08-30, 22:23
Medlem
rebekks avatar
Med tanke på att järn inte är en vattenlöslig vitamin så kanske man inte ska ösa i sig blodpudding varje dag precis.

Men det är ju som allt annat, lagom är bäst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in