2010-08-30, 15:18
Medlem
Tittade precis på min konto-översikt och märkte att ett belopp stod under "reserverade belopp" och under kontohändelser stod det att det var ett skyddat belopp. Det var bara 63 kr men kommer ihåg att affären var lite skum. Så vad som menas med reserverat/skyddat belopp? Borde jag vara orolig?
Citera
2010-08-30, 15:22
Medlem
Din bank har reserverat pengarna (alltså fryst just detto belopp) från ditt konto men de har ännu ej betalats till butiken. Det är alltså en liten fördröjning mellan din bank och butiken, men inget som har någon påverkan på dig/ditt konto

Du behöver alltså inte vara orolig
Senast redigerad av flashbackuser 2010-08-30 kl. 15:28.
Citera
2010-08-30, 15:26
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackuser
Jag tror att det innebär att din bank har "tagit" pengarna från ditt konto men att de ännu ej betalats till butiken. Det är alltså en liten fördröjning mellan din bank och butiken, men inget som har någon påverkan på dig/ditt konto.

Exakt!
När banken även inte hunnit identifiera var du handlat prylen, brukar stå så över helgen om du shoppar en pryl på lördagen tex.
Citera
2010-08-30, 15:27
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackuser
Jag tror att det innebär att din bank har "tagit" pengarna från ditt konto men att de ännu ej betalats till butiken. Det är alltså en liten fördröjning mellan din bank och butiken, men inget som har någon påverkan på dig/ditt konto.

Precis så är det. Eller rättare sagt. Pengarna ligger tom fortfarande på ditt konto men har just som det låter "reserverats" så du inte kan röra pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in