Ja som tråden låter.
Bakfyllor eller festligheter kan få oss jaga rusdryck på dom mäst sjuka sätt.
Vi kan byta bort en borrmaskin mo ett 6-pack (Har jag gjort) eller bege oss långväga för att nå denna lagliga drog.
Bakfyllor, suget efter rusdryck kan nå oanade höjder.
Tänkte skapa denna tråd så vi får dela med oss av alla dessa vansinniga bedrifter som vi genom åren skapat & som i många fall ännu är stort omtalade.
Jag kan som TS tala om att jag åkt packmoped 3 mil för en platta öl mitt i natten (Höst & svinkallt) & för att det var kallt hade jag en sån ap-löjlig tratt på ansiktet, skulle enligt en medverkande partygubbe vara bra mot kylan ?
Promenerat 9km i "chinatofflor" & bytt bort en borrmaskin mot ett 6-pack !!
Någon kanske har gjort affärer, bytt bort diverse betydelsefullt från hemmet mot Öl / Sprit?
Allt detta vansinne enbart för vattnet som skapar chaos i mitt liv.
Speciellt smart? Nja .... men gjort är det i allafall.
Är jag värst? Knappast !
Dela med er nu dryckesbröder om era erfarenheter av skaffandet av detta !
Beskriv gärna händelsförloppet så ska vi se om det inte finns en & annan som till slut drar på läpparna & brister ut i ett skatt !
Jag har startat tråden ... Vad har du att bidra med?
Händelseförloppet får vara i nyktert tillstånd likaväl som galenskap på fyllan !
Senast redigerad av Limpar 2010-08-30 kl. 13:29.
Tagit pendeltåg från Stockholm C - Destination jävligt okänt (kommer inte ens ihåg vad stationen hette). Därefter gick jag och min polare på en skogsväg ca 3 km för att återvända samma väg med två flak öl var i varsin hockeytrunk. Tungt, jobbigt, lerigt och alltid med åtanken att vi lika gärna kunnat blivit rövknullade av en 100 kgs brunk. On a sidenote så hade vi lika gärna kunnat blivit tomhänta hem.
Peace & Love -08. Systembolagen i hela Dalarna, förutom i Avesta hade stängt, så det var bara gasen i botten och åka 7 mil. Hann dit en kvart innan de stängde. Många hade försovit sig och massor av folk hade slut på dricka, så våra plattor öl var riktig hårdvaluta. Kanske inte särskilt sjukt, men jag brukar planera ganska noga just så att jag slipper stressa för att få tag på alkohol.
Sommaren 2007 bytte jag min gamla volvo till en hippie i malmötrakten mot 12 flaskor jägermeister, var den är nu har jag ingen aning om, jag hörde dock att han tänkte måla den i blommiga färger!
Köpte en karta cider av en brud på festival när ölen tog slut sista dagen. Sjukaste jag gjort för att få tag på alkohol i alla fall, med tanke på hur mycket jag hatar det rävgiftet. Har även vandrat den ca 1 mil långa sträckan till den närmaste macken mitt i natten i snöstorm för att få tag på ett 6-pack för 70 spänn mer än en gång..
Hoppas någon annan har roligare historier att bjuda på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!