Citat:
Ursprungligen postat av HansKammler
Vad kan detta bero på? Hur kan man bota detta? Går det kanske med hypnos?
Att prata i sömnen är ingen fara, de flesta säger bara enstaka ord medan andra kan bilda meningar. Det beror oftast på stress. Det finns inget att göra för att bli av med det. De stör heller inte din sömn eller så, möjligtvis bara din parters sömn

Det enda du kan testa med är meditation och att gå lägga dig samma tid varje dag och gå upp samma tid varje dag. (Jag tror inte på att något av det skulle funka men.. kan ju testa

) Annars låter du det bara va och ger ut öronproppar till dina besökare övr natten
Min sambo pratar i sömnen ganska mycket, sist var det om att han skulle byta stöt dämpare på volvon, jag som trodde han var vaken fråga varför och han fortsätter med att det gnislade och därför kunde de vara de som var felet. Jag frågade även vilken volvo för vi har ingen bil (har inte ens körkort) Han börja då svära åt mig och sa att jag skulle sluta vara så dum, det var ju volvo v70 som stod ute på gården.

När jag påtala detta vi frukosten dan efter så börja han bara garva och trodde jag hitta på. Han har även bett mig sluta spela minigolf i sängen
Jag pratar i sömnen ibland, men var oftare när jag var mindre, vaknade av min egen röst så jag sov aldrig så djupt när detta inträffa.