2010-08-30, 01:08
Medlem
HansKammlers avatar
När jag sover kan jag föra väldigt livliga diskussioner, ibland mumlar jag bara, men ibland helt tydligt. T.ex nyligen, när jag låg och sov på ett hotell så hade polaren hört att jag sa "RAMBO 1,2,3", sen gick han på toa och när han kom tillbaks visa jag finger och sen la mig ner igen. Hade haft en helt tom blick.

Detta pågår i princip varje natt och det stör mig ganska mycket. Eller ja, stör inte mig, men den jag sover med

Ibland pratar jag riktigt tydligt och kan svara på tilltal och hänga med i diskussionen, men det spårar ur rätt fort och blir väldigt osammanhängande.

Vad kan detta bero på? Hur kan man bota detta? Går det kanske med hypnos?
Citera
2010-08-30, 01:12
Medlem
kodas avatar
jag har samma problem men kanse inte så extremt som du har.
Citera
2010-08-30, 01:19
Bannlyst
Stress och för lite sömn, kan vara två av flera orsaker.
Citera
2010-08-30, 01:38
Medlem
kodas avatar
kan slå vad om att det är sömnen för mig.
Citera
2010-08-30, 02:26
Bannlyst
Jag har i princip samma problem. Så fort jag sover i samma rum som någon annan så påpekar de hur jag beter mig i sömnen. Det kan vara allt från mummel och stönande till att jag håller långa monologer. Är jag berusad blir det ännu värre.
Citera
2010-08-30, 03:18
Medlem
HansKammlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Rommel
Jag har i princip samma problem. Så fort jag sover i samma rum som någon annan så påpekar de hur jag beter mig i sömnen. Det kan vara allt från mummel och stönande till att jag håller långa monologer. Är jag berusad blir det ännu värre.

Har också märkt att det blir värre när jag är berusad. Jag vet inte vad jag ska ta mig till för att bli av med det här.

Stress och sömnproblem har jag inte, sover och tar det mer lugnt än 95% av populationen skulle jag tro.

En sak som jag väldigt ofta har är mardrömmar, vet inte om det har något samband. Men jag får ofta höra att jag skriker i sömnen titt som tätt.
Citera
2010-09-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansKammler
Vad kan detta bero på? Hur kan man bota detta? Går det kanske med hypnos?

Att prata i sömnen är ingen fara, de flesta säger bara enstaka ord medan andra kan bilda meningar. Det beror oftast på stress. Det finns inget att göra för att bli av med det. De stör heller inte din sömn eller så, möjligtvis bara din parters sömn Det enda du kan testa med är meditation och att gå lägga dig samma tid varje dag och gå upp samma tid varje dag. (Jag tror inte på att något av det skulle funka men.. kan ju testa ) Annars låter du det bara va och ger ut öronproppar till dina besökare övr natten

Min sambo pratar i sömnen ganska mycket, sist var det om att han skulle byta stöt dämpare på volvon, jag som trodde han var vaken fråga varför och han fortsätter med att det gnislade och därför kunde de vara de som var felet. Jag frågade även vilken volvo för vi har ingen bil (har inte ens körkort) Han börja då svära åt mig och sa att jag skulle sluta vara så dum, det var ju volvo v70 som stod ute på gården. När jag påtala detta vi frukosten dan efter så börja han bara garva och trodde jag hitta på. Han har även bett mig sluta spela minigolf i sängen

Jag pratar i sömnen ibland, men var oftare när jag var mindre, vaknade av min egen röst så jag sov aldrig så djupt när detta inträffa.
Citera
2011-08-22, 18:16
Medlem
TomThumbs avatar
Hej mina vänner! Jag pratar också i sömnen. Jag mumlar inte bara, utan kan hålla riktiga monologer ibland har jag fått höra!

Nu undrar jag om ni vet något bra program man kan skaffa till datorn som spelar in mitt sömnpratande?Ungefär som appen "Sleep talk recorder" som finns till iPhone.

Tack på förhand.
Citera
2013-04-21, 21:03
Medlem
Tjenare, Var på övernattning idag, fick höra dagen efter på morgonen att jag "Ropat" väldigt högt och avlslutat med ett "dadada do di do" Help me
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in