• 1
  • 2
2010-08-29, 11:14
Medlem
Fullkungs avatar
Eftersom hela jag är sååå 2008 har jag införskaffat lite rostfritt till mitt kök, bland annat en rostfri fläktkåpa. Mitt vardagsbekymmer i att jag har svårt att hålla den riktigt ren. Fingeravtryck sitter som berget. Provat med diskmede,l biter inte riktigt, Cillit bang lämnar kvar ränder.

Så.
Vad använder ni andra för att göra rent rent era kylskäpsdörrar, fläktkåpor och annat i rostfritt?
Citera
2010-08-29, 11:17
Medlem
Sheiks avatar
En trasa
Citera
2010-08-29, 11:18
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullkung
Eftersom hela jag är sååå 2008 har jag införskaffat lite rostfritt till mitt kök, bland annat en rostfri fläktkåpa. Mitt vardagsbekymmer i att jag har svårt att hålla den riktigt ren. Fingeravtryck sitter som berget. Provat med diskmede,l biter inte riktigt, Cillit bang lämnar kvar ränder.

Så.
Vad använder ni andra för att göra rent rent era kylskäpsdörrar, fläktkåpor och annat i rostfritt?

Mitt RUT-avdrag.

//Brute
Citera
2010-08-29, 11:20
Medlem
"Mirakeltrasa"
Citera
2010-08-29, 11:42
Medlem
Danro80s avatar
Jag har inget rostfritt i köket, men t-röd på en trasa borde fungera fint för att få bort fettfläckar.
Citera
2010-08-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Jag har inget rostfritt i köket, men t-röd på en trasa borde fungera fint för att få bort fettfläckar.

Det är ett lite h-vete med rostfritt! Fläckigt och flammigt, men T-röd som sista draget hjälper mot flammorna. Mr Muscle kitchen gör grundjobbet.

Stackars alla barnfamiljer som har kyl/frys i rostfritt. Det måste vara ett evigt putsande för att hålla något så när städat..

.
Citera
2010-08-29, 12:26
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullkung

Så.

Hör efter på sjukhusens obduktionssalar och bårhus.
De ser ju precis ut som kök med rostfri inredning. Bara mer blänkande.
Citera
2010-08-29, 12:53
Medlem
Forbliranonyms avatar
Åk till närmsta Mekonomen och köp bromsrengöring så ska du få se på susen i musen.
Citera
2010-08-29, 12:58
Medlem
ekoapelsins avatar
T-röd använder jag
Citera
2010-08-29, 13:08
Medlem
morkfromorks avatar
Rostfritt är tyvärr en bluff för oss som inte jobbar i storkök eller i en operationssal. Som redan nämnts sitter fingeravtrycken som berget.

De som köpte en delorean, alltså bilen i tillbaka till framtiden blev halft galna just pga. alla fingeravtryck på den olackade rosfria karossen.
Citera
2010-08-29, 13:17
Medlem
TripPels avatar
Själv använder jag "All purpose wipes" som är införskaffat på Biltema. Fungerar bra!

Jag har hört att tex Sonax flytande vax fungerar riktigt bra som skydd mot fingeravtryck. Är det någon här som provat det? Jag har själv inte vågat pga risken att det rostfria får en annan nyans samt att det kan vara ett rent helvete att få bort vaxet om nu resultatet inte blev som jag ville ha det.

Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
De som köpte en delorean, alltså bilen i tillbaka till framtiden blev halft galna just pga. alla fingeravtryck på den olackade rosfria karossen.
Är det inte ens klarlack på bilen?
Citera
2010-08-29, 17:46
Medlem
Fullkungs avatar
T-röd is the shit. jag tackar för det tipset. Tackar för resten för alla tips.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in