Jag vågar påstå att jag rest mer och sett mer av världen av +97% av alla er, vilket indirekt betyder att jag ätit Kebab i en väldig massa länder också.
Min favorit är utan tvekan Döner (alt. Donner), denna ljuva stock av nermalda köttrester under högt tryck. På alla stället utanför Sverige jag testat så består den av Lammkött.
I Sverige dominerar nöt om du inte går till någon sliskig håla som har Kebab av fläsk.
Har vi inte försvenskat Kebaben och tagit den till nästa nivå genom att göra den av nötkött?
Är inte vår Kebab, t.ex. tillverkad i Järvsö, Hälsingland väldigt svensk ändå?
haha , skulle inte säga att kebab är svenskt, hade sverige inte haft så mkt invandrare så skulle det nog inte varit så många kebabställen och som du nog har märkt så är det nästan inga svenskar som jobbar i pizzerior osv...
haha , skulle inte säga att kebab är svenskt, hade sverige inte haft så mkt invandrare så skulle det nog inte varit så många kebabställen och som du nog har märkt så är det nästan inga svenskar som jobbar i pizzerior osv...
Nej det är araber mest. Och vad jag vet så är det en italiensk rätt.
I turkiet (som enligt många (alla?) är kebabens hemland) kan man fan få varenda jävla köttbit nämnd "kebab" om man så vill
kebab skärs upp på en såndär stor rakhyvelpryl och en 10 kilos köttbit hängande. punkt.
Som det påpekats i tråden så finns det ett stort antal trådar som tar upp kebab. Jag ser inte att denna tillför något nytt så vill ni diskutera, så ta det i någon av de befintliga trådarna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!