• 1
  • 2
2010-08-28, 17:52
Medlem
Flashbackarnas erfarenhet av detta tillstånd? Hur länge hade ni skiten?

Har haft i typ 2 veckor nu, mår väl bra i övrigt förutom att jag blir andfådd för ingenting och med detta kommer hostattacker (vid ansträning).

Blev sjuk efter Midnattsloppet och haft en förkylning, som sen vandrat till luftrören antar jag??
Vanligt förlopp? När fan blir man frisk?

Och JA jag vet att detta inte är nån "riktig" sjukdom i jämförelse med dom som verkligen mår illa men jag är kille och ynklig och inte sjuk så ofta så jag tycker extra synd om mig själv..påhopp undanbedes.
Citera
2010-08-29, 02:33
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford

Har haft i typ 2 veckor nu, mår väl bra i övrigt förutom att jag blir andfådd för ingenting och med detta kommer hostattacker (vid ansträning).

Blev sjuk efter Midnattsloppet och haft en förkylning, som sen vandrat till luftrören antar jag??

Och JA jag vet att detta inte är nån "riktig" sjukdom i jämförelse med dom som verkligen mår illa men jag är kille och ynklig och inte sjuk så ofta så jag tycker extra synd om mig själv..påhopp undanbedes.

Tror du att du fått bronkit/luftrörskatarr? En vanlig förkylning kan ju göra att man hostar länge och mycket. Om du fått bronkit eller början på lunginflammation så bör du söka för att få antibiotika. Men det bör du ju känna när det är dags. Ont i lungor eller rygg - ja då är det dags att kolla upp det. Hostar du upp gult, grönt eller kanske tom blod?

Har du testat med whisky, te, hostmedicin eller halstabletter?
Själv har jag haft lunginflammation sju gånger, och det känns verkligen när man behöver hjälp för det, så är det "bara" det att du är krasslig ett tag så ta det lugnt så går det förhoppningsvis över snart.
Citera
2010-08-29, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentometer
Tror du att du fått bronkit/luftrörskatarr? En vanlig förkylning kan ju göra att man hostar länge och mycket. Om du fått bronkit eller början på lunginflammation så bör du söka för att få antibiotika. Men det bör du ju känna när det är dags. Ont i lungor eller rygg - ja då är det dags att kolla upp det. Hostar du upp gult, grönt eller kanske tom blod?

Har du testat med whisky, te, hostmedicin eller halstabletter?
Själv har jag haft lunginflammation sju gånger, och det känns verkligen när man behöver hjälp för det, så är det "bara" det att du är krasslig ett tag så ta det lugnt så går det förhoppningsvis över snart.

Okey, får väl vänta ut fanskapet, så drygt bara!

Hur får du lugninflammation 7 ggr ?
Citera
2010-08-29, 11:29
Medlem
Hostar du upp blod? eller slem?

Om blod, är det färskt rött blod eller kommer det som strimmor?
Citera
2010-08-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Hostar du upp blod? eller slem?

Om blod, är det färskt rött blod eller kommer det som strimmor?

Nej för fan, gul/grönt slem förra veckan, inget numera. Hade jag hostat blod hade jag blivit rädd på riktigt!

Torrhost-attacker, biljud vid djupandning, uteslutande vid någon sorts av fysisk ansträngning.

Har du haft nåt liknande?
Citera
2010-08-29, 14:32
Medlem
Citat:
Nej för fan, gul/grönt slem förra veckan, inget numera. Hade jag hostat blod hade jag blivit rädd på riktigt!

Torrhost-attacker, biljud vid djupandning, uteslutande vid någon sorts av fysisk ansträngning.

Har du haft nåt liknande?

Ja, jag har ju astma.
Jag har haft en liten bronkit typ, akut bronkit det med men det har gått över.
Har du röntgats? Om du har röntgats och det är små prickar vid revbenen/lungorna så är det bronkit.

Jag har hostat blod och gör det fortfarande då och då, även host attacker.

Att hosta blod är ju inte så värst farlig i sig, det kan vara körtlar i halsen som spruckit eller något, det löser ju sig förr eller senare..
Men jag har haft långvarig slem hosta, gul/grönt slem som du säger.

Men kan inte du få tag på denna hostmedicin? Hjälper grymt mycket mot detta och hostattacker osv.

Cocillana-Etyfin heter hostmedicinen.
Du kan allergiska reaktioner osv utav den, eller förstoppning som jag fick men det är faktiskt värt det.
Citera
2010-08-29, 18:40
Medlem
Citat:

Jag har det och jag har fan hostat sen mitten av april. precis som för dig började det med en extrem förkylning och sedan började jag hosta, hosta och hosta... bättre nu men hostar fortfarande, dock börjar det mer likna torrhosta nu! Jag har också sämst kondition just nu, toppen då jag bor på ett berg.. men vi kommer också bli friska igen. Fast efter 4,5 månad minns jag knappt hur det var att inte ha hosta! :-(
Citera
2010-08-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ycjia
Jag har det och jag har fan hostat sen mitten av april. precis som för dig började det med en extrem förkylning och sedan började jag hosta, hosta och hosta... bättre nu men hostar fortfarande, dock börjar det mer likna torrhosta nu! Jag har också sämst kondition just nu, toppen då jag bor på ett berg.. men vi kommer också bli friska igen. Fast efter 4,5 månad minns jag knappt hur det var att inte ha hosta! :-(

Sen april! WTF! Har du då såsom jag, mått så att du blir andfådd för ingenting och speciellt då får hostattackerna? Hur har du gjort med jobbet ditt? Sjukskriven sen april eller har det funkat?

Trådlöst: ska försöka få tag i den medicinen!
Citera
2010-08-29, 20:11
Medlem
Citat:
Sen april! WTF! Har du då såsom jag, mått så att du blir andfådd för ingenting och speciellt då får hostattackerna? Hur har du gjort med jobbet ditt? Sjukskriven sen april eller har det funkat?
Nja alltså jag har hostat sedan april, övriga förkylningssymtom hade jag bara i ca 2 veckor och då gick jag fortf i skolan så det funkade rätt fint. men restrerande 3 månader har jag ju "bara" hostat, andfåddheten har kommit det senaste, och nu har jag inte jobbat på en vecka (ungefär då andfåddheten började) fast jag är ledig, inte sjukskriven
Citera
2010-08-29, 22:27
Medlem
Jag har också haft detta sen i april..vad är felet?
få tag i medicinen, 5-10ml för en normal vuxen max 3 ggr dagligen är normal dosering men läs vad det står och hör med en läkare.
Hoppas du kryar på dig.
Citera
2010-08-30, 16:11
Medlem
Bronkit..vilket skit! Långdragna helvete!
Citera
2010-08-30, 17:38
Medlem
Citat:
Bronkit..vilket skit! Långdragna helvete!
Jo.
Men har du äns varit hos någon läkare och isåfall vad sade den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in