2010-08-28, 12:37
Medlem
Hej,

Jag äger förtillfället en *Easynote TJ75 (Packard Bell) och är inte fullt så nöjd med den som jag hoppades att jag skulle bli. Köpte den för ett par månader sedan, men hade inte tid att lämna tillbaka den då och hoppades på att vänja mig...

TJ75:an har egentligen inte krånglat så mycket. Skärmen är fin, den är tillräckligt snabb och den ser hyfsad ut. Tangentbordet är väl egentligen det största störelsemomentet. Det är skönt att skriva på, men jag är lite trött på dessa jämna, "flata", tangenterna som den har. Helhetsintrycket av datorn är att den är lite plastig, och knapparna bidrar extra med det... Dessutom är den lite stor. Jag gillar 15,6" storleken när jag sitter vid datorn, men den blir lite klumpig att bära runt.

Tjejen behöver en ny bärbar och köper denna om jag skaffar en ny. Jag har själv funderat på en MacBook Pro, men den är en bit över min prisklass (som ligger runt 7000-7500kr), och jag vill hellre köra Windows 7 än ett MAC-baserat OS.

Jag vill ha en dator som är estetiskt snygg, välgjord, robust - likt en MacBook. Den ska gärna vara av aluminium. Ett måste är ett BRA chiclet-tangentbord och en hyffsad musplatta/knappar. Jag tittar mycket på film, serier osv. genom HDMI till min TV - och vill därför kunna spela 720p och 1080 utan problem..

Jag vill helst inte förlora prestanda genom att spendera pengar/köpa ny dator, så om någon skulle kunna jämföra hårdvaran i dessa två datorer, så vore det supersnällt. Sorry för det onödigt långa inlägget

Asus UL30VT-QX018V - http://www.webhallen.com/hardvara/11...t-windows_7_hp
Packard Bell Easynote TJ75 - http://www.expertreviews.co.uk/lapto...specifications

Inte världens bästa länkar, men någon duktigt kan säkert hitta bättre!

TACK!
Citera
2010-08-31, 14:41
Medlem
Nights avatar
Asusen är märkbart sämre på allt förutom batteritid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in