• 2
  • 3
2025-06-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Haha ...

Alltså, vilket jävla skitsnack från er alltså.

Vadå "bättre kontroll över saltmängden" med osaltat smör ... ???

... precis som om man inte kan Smaka själv och se om det behövs mer salt eller inte.

Man kan ju inte ha några smaklökar överhuvudtaget om det Extrasaltade smöret gör det omöjligt att kunna "ha kontroll över saltmängden."

Faktum är, att Extrasaltat smör alltid smakar bättre än det osaltade smöret.
Alltid, utan undantag.

Det där jävla tramset med osaltat smör, det är en nymodighet.
Det handlar om den där löjliga trenden med att "varje råvara ska stå för sig själv," som av någon dum anledning blivit så dominerande idag.

Men, "Minimalism" har sin plats - men platsar långt ifrån alltid och i alla lägen.

Om man vill laga till något som är GOTT, som det är meningen att man ska bli Mätt och Belåten av, så finns det inte så många alternativ.
Extrasaltat måste det va.

Tro inget annat.

Bakning kan man ha osaltat till.
Men inte matlagning inte.
Det finns en poäng vid bakning, även om jag skulle säga att den är ganska liten. Och jag har normalt sett extrasaltat hemma. Det finns även en poäng vid vanlig matlagning, men den är ännu mindre.

Men hade jag bakat mycket så hade jag kört osaltat, och jag hade inte orkat hålla på med två olika smörpaket. Nu bakar jag aldrig så jag kör med extrasaltat. Det kanske kan finnas något jävligt udda fall där saltet i smöret är mer salt än vad det ska vara totalt i en rätt, men vid de extrema undantagen kan jag leva med att det blev lite saltare än det skulle vara.

Fast med alla sådana här saker så finns det sektmedlemmar som tycker att just deras val är det enda rätta och att alla andra är galningar.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-06-16 kl. 14:53.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in