2010-08-28, 10:18
Medlem
vilzens avatar
Hej!

Jag har haft ett ASUS A8N-SLI Deluxe liggande sen i juni, då jag inte fått tag i en processor förrän nu så har jagi nte knnat börja bygga, börjar jag fundera om något är fel..

Vid bygget så vägrade den att gå igång, fick stoppa i det andra kortet som följde med grejerna istället ( O Då funka allt till slut )

Alternativ 1: kortet dött..

Alternativ 2:
Det finns en fundering, kortet har legat som reservdel på nån firma som gick i konkurs. ( Datalatt som säljer ut mycket på tradera, vräker ut MK ) .. Fläkten är helt ny, så det borde vara genomgånget.. Funderar, hur är det med BIOS & nyare X2 processorer.. Det kanske bör flashas innan man stoppar i en X2 processor eller?? Så då behöver jag en vanlig enkel kärning för att få igång det om det skulle vara så. typ, uppgradera till x2 som senare steg..

Vet inte rikgit vad jag ska göra.. om det är en DOA jag har fått oflyt att få så måste jag vara säker innan jag vänder mig till den där firman igen. :s

Vad tror ni om saken??
Citera
2010-08-28, 11:20
Medlem
Mobzters avatar
Vad är det för x2 Processor du monterat på kortet ?
Kan mkt väl vara så att du måste först uppdatera biosen med en singel kärnig för att få stöd för x2 eller åtminstånde den cpun som du monterat dit. Hade samma problem men med en intel C2d6650 med fsb på 1333 då den kom. Fick snällt montera tillbax c2d6400 med sin fsb på 1066 och uppdatera biosen för 1333 stöd
Citera
2010-08-28, 12:04
Medlem
vilzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobzter
Vad är det för x2 Processor du monterat på kortet ?
Kan mkt väl vara så att du måste först uppdatera biosen med en singel kärnig för att få stöd för x2 eller åtminstånde den cpun som du monterat dit. Hade samma problem men med en intel C2d6650 med fsb på 1333 då den kom. Fick snällt montera tillbax c2d6400 med sin fsb på 1066 och uppdatera biosen för 1333 stöd

Det var en AMD 64 X2 4200.. har inte serienumret då det sitter under flänsen nu.. Jag misstänker det är som du säger.. Måste få tag i en singel propp för att få i gång kortet :s ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in