• 1
  • 2
2010-08-28, 02:27
Bannlyst
Det handlar om en nära vän till mig, vars "ex" stalkar min vän som fan ...
Hur ska min vän göra för att bli kvitt sin stalker?

Något besöksförbud är inte att tänka på.

Kan min vän flytta, skriva sig hos någon annan och leva sitt liv vidare?
Vilka negativa aspekter finns det då?

Kan min vän flytta/skriva in sig hos någon annan, låta alla räkningar komma dit, köra kontantkort eller abonnemang, låta allt hamna hos tex mig och "dölja" sin bostadsort och identitet helt?

Ge mig alla era förslag! Personen som stalkar är extrem, därför inget besöksförbud. Ge mig tips på hur man ska gå till väga!?

Min vän flyttar snart, vad ska min vän göra för att ha kvar sin identitet men fortfarande kunna dölja sig emot sin stalker?

Och hur lätt är det att ta reda på "saker o ting"...hjälp mig, ge mig alla era förslag!

Btw: Ha en trevlig helg mina Flashbackare

Ps: Jag älskar er alla, och jag vet att ni kan komma med bra råd, hade inte skrivit här annars!

Ds.
Citera
2010-08-28, 02:35
Bannlyst
Hur då "stalkar" och vadå extrem?

Kolla min signatur, är det ngt liknande?

Man ska inte gömma sig för idioter. Man begraver dem hellre.
Senast redigerad av surreal.this 2010-08-28 kl. 02:39.
Citera
2010-08-28, 02:38
Medlem
Skriva in sig hos någon annan/låta någon annan skriva sig på hans nya bostad. Beställa tillfällig eftersändning av posten. Blockera samtal på något vis, vet att det till exempel till Android finns ett program som automatiskt låter samtal från vissa nummer gå vidare till voicemail.

Dåligt med bättre idéer just nu, stalkers är fan creepy
Citera
2010-08-28, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this

också ett sätt
Citera
2010-08-28, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gutta
också ett sätt
Ja varför ska man gömma sig för en idiot när det finns miljoner likadana? Det är bara omständigheterna som avgör ifall man ser deras rätta ansikte. Orka leva ett liv i en trädkoja.
Citera
2010-08-28, 02:47
Medlem
Mer information gällande situationen, hur pass in i stalking är h*n ? Låter illa om han funderar på att flytta Vad gör h*n som fått din vän till att tänka in att försvinna ?
Citera
2010-08-28, 02:48
Bannlyst
Citat:
Hur då "stalkar" och vadå extrem?

Kolla min signatur, är det ngt liknande?

Det handlar alltså om personer som har "kontakter" och arbetar inom "branschen", inom "sektorn", som känner folk, som känner folk.

Inget mediokert som att högre uppsatta MC-Gäng osv kan kirra uppgifter. Jag vill ha konkreta svar hur man "gömmer" sig utan att begära skyddad identitet.

Ta detta på allvar, vi pratar inte om sketna MC-Gäng eller Kriminella fjompar som leker outlaws, detta går högre upp.
Citera
2010-08-28, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deff1897
Det handlar alltså om personer som har "kontakter" och arbetar inom "branschen", inom "sektorn", som känner folk, som känner folk.

Inget mediokert som att högre uppsatta MC-Gäng osv kan kirra uppgifter. Jag vill ha konkreta svar hur man "gömmer" sig utan att begära skyddad identitet.

Ta detta på allvar, vi pratar inte om sketna MC-Gäng eller Kriminella fjompar som leker outlaws, detta går högre upp.
Asså du menar "kontakterna" som jobbar inom "branchen" i den där "sektorn". Då är det något helt annat. Kanske bäst att "gömma" henne ändå då.

"Göm" henne i din källare tycker jag. Det borde vara tillräckligt "lågt" för att det ska vara "svårt" att hitta för dem som befinner "sig" långt upp.
Senast redigerad av surreal.this 2010-08-28 kl. 02:57.
Citera
2010-08-28, 02:59
Bannlyst
Citat:
Asså du menar "kontakterna" som jobbar inom "branchen" i den där "sektorn". Då är det något helt annat. Kanske bäst att "gömma" henne ändå då.

"Göm" henne i din källare tycker jag. Det borde vara tillräckligt "lågt" för att det ska vara "svårt" att hitta för dem som befinner "sig" långt upp.

Förstår du inte vad jag menar när jag skriver "Sektorn" så behöver jag nog inte din hjälp!

Min fråga kvarstår dock...
Citera
2010-08-28, 03:19
Bannlyst
Citat:
Förstår du inte vad jag menar när jag skriver "Sektorn" så behöver jag nog inte din hjälp!

Om det är så välkänt vilken sektor det handlar om kan du väl ta och upplysa mig som inte är så upplyst än? Är det judarna kanske? Mitt tips är seriöst.. om det är en hög sektor buset befinner sig på så göm henne i en låg.
Senast redigerad av surreal.this 2010-08-28 kl. 03:22.
Citera
2010-08-28, 05:19
Bannlyst
Citat:

Sätt dit blattegänget.
gå till snuten och säg att dom säljer knark på flashback.
eller flytta till ryssland och betala för skydd.
Citera
2010-08-30, 01:01
Medlem
Ariumzs avatar
Eller så åker din vän till Frankrike, där går din vän med i Franska Främlings Legionen.
Har din vän tur/otur så stannar din vän där i 5 år, om din vän nu lever!

Då är nog stalkern borta, och din vän är nog också rätt borta i skallen!

Ciao.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in