2010-08-27, 23:39
Bannlyst
Hej!

Kan man gå till sin bank med kontanter och säga att man vill ha in den summan på sitt bankkonto, eller är det något jävla fiffel då med massa papper etc?
Har Swedbank, om det är till någon nytta.

Ha det!
Citera
2010-08-27, 23:41
Medlem
kattrumpas avatar
För att ta ut pengar på en bank är det i alla fall en gräns på 15 000. Kanske är något liknande med att sätta in pengar?
Citera
2010-08-27, 23:42
Medlem
Helhetens avatar
Måste fylla i en insättnings lapp om du inte använder en insättnings maskin, sen finns det också en viss gräns tror jag på hur mycket kontanter du kan sätta in. Vet ej hur mycket dock.
Citera
2010-08-27, 23:43
Medlem
AnonymaAnderss avatar
1, kom inte in med en stor svart bag och säg; "Jag vill sätta in lite kontanter på mitt konto".
2, Massa papper? Har du aldrig varit på en bank och satt in pengar? Det handlar om ett ynka pappersark som där ska skriva summa, ägare och underskrift etc. Tar högst 30 sekunder.
3, Ja! Du kan gå in på banken med lite kontanter och säga att du vill sätta in dom på ditt konto. Vad trodde du annars bank-kontoren fanns till?
Citera
2010-08-27, 23:43
Medlem
Gå ner till ditt bankkontor, fyll i en lapp om insättning på konto & sedan lämna fram den i kassan. Klart typ! Det är i alla fall så jag brukar göra.
Citera
2010-08-27, 23:47
Medlem
Denoms avatar
Tänk på att det är stängt så gott som överallt tills på måndag.
Citera
2010-08-27, 23:48
Medlem
Jag går fram, säger "jag vill sätta in pengar på kontot" ger dom pengarna och kontokortet, väntar 20 sekunder och får ett kvitto. klart.
Aldrig behövt fylla i nåt papper eller nåt, bara när jag öppnade kontot.
Citera
2010-08-27, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaAnders
2, Massa papper? Har du aldrig varit på en bank och satt in pengar? Det handlar om ett ynka pappersark som där ska skriva summa, ägare och underskrift etc. Tar högst 30 sekunder.

Två gånger... haha, men aldrig gjort en insättning.

Finns det någon minimumgräns, eller räcker 500kr? Har massa pengar kontant och samtidigt noll på kortet... vill ha lite på båda, för ibland behöver man handla med kortet.
Citera
2010-08-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Jag går fram, säger "jag vill sätta in pengar på kontot" ger dom pengarna och kontokortet, väntar 20 sekunder och får ett kvitto. klart.
Aldrig behövt fylla i nåt papper eller nåt, bara när jag öppnade kontot.

Nej om man bara går fram till kassan utan att fylla i något papper innan brukar dom göra det åt en. Har dock varit med om att jag har fått göra det iaf. Tar ca 30 sekunder.
Citera
2010-08-28, 00:33
Medlem
Helhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajdeN
Finns det någon minimumgräns, eller räcker 500kr? Har massa pengar kontant och samtidigt noll på kortet... vill ha lite på båda, för ibland behöver man handla med kortet.
nej du kan sätta in bara en femkrona om du vill så är nog inga problem
Citera
2010-08-28, 10:39
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helheten
nej du kan sätta in bara en femkrona om du vill så är nog inga problem
Du kan på Swedbank sätta in 15 000:- utan att uppge varifrån du fått pengarna. Är summan högre, vill de veta varifrån du fått pengarna...
Citera
2010-08-28, 12:40
Medlem
Ska bara tillägga att om det är mycket mynt har vissa banker (mitt kontor bla) som regel att dom lägger mynten i en påse med ditt namn och räknar/sätter in pengarna när dagen är slut. Sedlar har du dock på kontot i princip i samma sekund expiditen knappat in summan på sin dator.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in