• 1
  • 2
2010-08-28, 13:09
Medlem
Jag tror du får sätta in precis hur mycket du vill, men är det jättemycket ställer de kanske frågor.

På min bank finns en myntmaskin där man trycker in sitt kontonummer och sedan skickar ner mynten i ett fack och får de påförda på kontot dagen efter.

För sedlar går man till en "omvänd bankomat", sätter i sitt kort, slår sin kod, stoppar in pengar, får dem direkt på kontot.

Man kan naturligtvis ta en kölapp, vänta på att någon bli ledig, skriva en insättningslapp under tiden och göra det i kassan den vägen med.
Citera
2010-08-28, 16:00
Bannlyst
Tack för svaren alla!
Citera
2010-08-28, 16:08
Medlem
Mouseyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Jag tror du får sätta in precis hur mycket du vill, men är det jättemycket ställer de kanske frågor.

På min bank finns en myntmaskin där man trycker in sitt kontonummer och sedan skickar ner mynten i ett fack och får de påförda på kontot dagen efter.

För sedlar går man till en "omvänd bankomat", sätter i sitt kort, slår sin kod, stoppar in pengar, får dem direkt på kontot.

Man kan naturligtvis ta en kölapp, vänta på att någon bli ledig, skriva en insättningslapp under tiden och göra det i kassan den vägen med.

Absolut inte.

Allt över ~25.000 måste du oftast visa upp kvitto på vart pengarna kommer ifrån. Annars sätts de inte in, inte ens en mindre del utav dessa pengar då du redan "röjt" att det rör sig om en större summa.
Citera
2010-08-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouseyyy
Absolut inte.

Allt över ~25.000 måste du oftast visa upp kvitto på vart pengarna kommer ifrån. Annars sätts de inte in, inte ens en mindre del utav dessa pengar då du redan "röjt" att det rör sig om en större summa.

Har aldrig behövt visa kvitto och tror inte du vet vad du pratar om.
Citera
2010-08-28, 23:58
Medlem
Mouseyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Har aldrig behövt visa kvitto och tror inte du vet vad du pratar om.

Vad du tror eller inte tror skiter jag i, men kom inte här och försök påstå att du kan gå till vilken bank som helst, slänga fram 40.000kr kontant och förvänta dig att kassören skall sätta in det åt dig!
Citera
2010-08-29, 00:34
Medlem
Citat:
Vad du tror eller inte tror skiter jag i, men kom inte här och försök påstå att du kan gå till vilken bank som helst, slänga fram 40.000kr kontant och förvänta dig att kassören skall sätta in det åt dig!
Var ju inga problem att få ut dem på Forex på TV iaf, tvivlar på att det hade varit något problem åt andra hållet.

Ifrågasatt av principskäl kanske.

Men vad vet jag, kanske lättare på Forex då de gör pengar på växlingen om man växlar, inte så noga då ..

Vet att pappa har satt in en 60k i "hyrespengar", har ingen aning om hur det gick till dock, men tvivlar på att de gnällde särskilt mycket, borde ju fan räcka med att säga att de kommer den vägen och har samlat på sig hemma.
Citera
2010-08-29, 16:48
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
, men tvivlar på att de gnällde särskilt mycket, borde ju fan räcka med att säga att de kommer den vägen och har samlat på sig hemma.

Vem har sagt att de ska gnälla? Du ska bara redogöra var pengarna kommer ifrån sen är det inga problem.
Citera
2010-08-29, 21:48
Medlem
flowzzers avatar
Skaffa ett bankfack istället. det är mycket bättre.
Ingen som vet vad du har där.Inte syns det i några transktionsregister heller!!
Citera
2010-08-29, 21:53
Medlem
flowzzers avatar
Citat:

Vet inte vilken bank du använder, men jag vet för några år sedan när jag sålde min bil så satte jag in
ca 60.000 kr cash på mitt ena sparkonto.
Det var ingen som fråga nånt om det. Varken då eller senare.
Detta var på Swedbank btw..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in