• 1
  • 2
2010-08-26, 16:10
Medlem
Jag undrar om citatet ovan stmmer? Jag vaknar oftast 9-10 varje morgon, efter att ha vaknat oftast av mardrmmar eller liknande och med huvudvrk s duschar jag, gr till jobbet och fr oftast olika telefonsamtal av jobbiga kunder och nr jag kommer hem fr att sitta och lyssna p musik eller kolla p film s hr man skitungarna ute skrika och gapa, enda tiden p dagen som jag r glad r vl nr jag drar till krogen och har kul dr annars r det i princip helt livlst men med tanke p att jag festar p krogen fr jag oftast huvudvrker nr jag vaknat.

Vad tror ni andra, anser ni att livet kan vara vldigt trkigt ven om man gr saker? Och att man gr samma sak tills man dr anses lite sjukt enligt mig, ibland kan man fundera hur det var om man aldrig fddes, r inte deprimerad men i vissa stunder r det jvligt trkigt ven fast man gr vanliga saker.
Citera
2010-08-26, 16:14
Medlem
Canarsies avatar
Japp, s r det.
Citera
2010-08-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canarsie
Japp, s r det.

Vad jag gr som r roligt fr stunden s kommer jag nd att tnka ahh men vad jobbigt och kmpigt liv jag har, allt detta fr vad? r inte sjlvmordsbengen men funderar ibland hur vore det typ att aldrig ha funnits d hade man sluppit en massa huvudvrk och problem.
Citera
2010-08-26, 16:19
Medlem
utan sorg ingen gldje, du hade inte uppskattat fredagar nr du gr ut om resten av tiden inte hade varit s wack.

och f ja, snt r livet - jobba och m dligt 5 dagar i veckan
Citera
2010-08-26, 16:21
Medlem
micaeles avatar
Livet suger s lnge du inte gr ngot t det och har roligt istllet.
Varfr man dag ut och dag in gr till ett trkigt jobb eller str ut med att bo p ett helvetiskt stlle kan jag inte frst - d skapar man ju sjlvt ett sugigt liv och skall sledes inte gnlla.

Varfr r det s svrt fr mnga att faktiskt ta tag i sitt liv, byta inriktning eller helt sonika starta om? Speciellt om man inte r lst med familj och barn.
Citera
2010-08-26, 16:26
Medlem
Canarsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yttrandefrihet.net
Vad jag gr som r roligt fr stunden s kommer jag nd att tnka ahh men vad jobbigt och kmpigt liv jag har, allt detta fr vad? r inte sjlvmordsbengen men funderar ibland hur vore det typ att aldrig ha funnits d hade man sluppit en massa huvudvrk och problem.
Helt rtt.
Citera
2010-08-26, 16:51
Bannlyst
Skulle inte du hjlpa alla in p din lyckliga vg igenom livet i en annan trd? Gick inte s bra va..
Citera
2010-08-26, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Livet suger s lnge du inte gr ngot t det och har roligt istllet.
Varfr man dag ut och dag in gr till ett trkigt jobb eller str ut med att bo p ett helvetiskt stlle kan jag inte frst - d skapar man ju sjlvt ett sugigt liv och skall sledes inte gnlla.

Varfr r det s svrt fr mnga att faktiskt ta tag i sitt liv, byta inriktning eller helt sonika starta om? Speciellt om man inte r lst med familj och barn.

Jag bor rtt fint och centralt i gteborg, men jag bor nra en skola s visst hr jag skrik hela tiden.

Jobbar med datorer och det r cirka 5 timmar som jag jobbar, frn 12:00 till 17:00, vad finns det fr roligt d som du gr som jag tydlien inte gr? Du knner ingen tristess?

Mrker att du har flera tusen poster, sitter du hr 24/7?
Senast redigerad av yttrandefrihet.net 2010-08-26 kl. 17:04.
Citera
2010-08-26, 17:09
Bannlyst
Citat:
Jag undrar om citatet ovan stmmer? Jag vaknar oftast 9-10 varje morgon, efter att ha vaknat oftast av mardrmmar eller liknande och med huvudvrk s duschar jag, gr till jobbet och fr oftast olika telefonsamtal av jobbiga kunder och nr jag kommer hem fr att sitta och lyssna p musik eller kolla p film s hr man skitungarna ute skrika och gapa, enda tiden p dagen som jag r glad r vl nr jag drar till krogen och har kul dr annars r det i princip helt livlst men med tanke p att jag festar p krogen fr jag oftast huvudvrker nr jag vaknat.

Vad tror ni andra, anser ni att livet kan vara vldigt trkigt ven om man gr saker? Och att man gr samma sak tills man dr anses lite sjukt enligt mig, ibland kan man fundera hur det var om man aldrig fddes, r inte deprimerad men i vissa stunder r det jvligt trkigt ven fast man gr vanliga saker.

Om du lever ute i det fria r ingen dag den andra lik och man lr sig varje dag. Det enda jag ngrar hr i livet r att det tog s lnge fr mig att begripa var lyckan finns. Att ge dig fljande rd vet jag r meningslst, men jag kan sga det nd. Slng bort allt du har, ge fan i ungarna, familjen allt, kp en biljett ngonstans var det r varmt och frsk att klara dig s gott det gr. Du gr det aldrig, jag vet, fr du tror mig inte. Vad gr det mig, och kanske r det bst s. Ingen sade detta t mig, vi r f, mycket f. Du mste vara fattig fr att frst vad det handlar om - du fr kontakt med verkligheten nr 150 gram ktt r lyckan eftersom du knner dess effekt.

Du br ha ett enda ml: friheten. Fr den br du vara redo att gra allt. Nr du r dr r du ett med djuren och du fr kontakt med dom och frstr dom och nr du frstr dom frstr du vem du r.

Dom r det mest finknsliga som finns, medan mnniskan i samhllet r det mest vulgra och dumma. Dom r kloka, visa och skter sitt, men samtidigt vnliga och vlkomnande.

Men till att brja med kan du lsa Thorau ( tror jag han hette ). En kille som kom halvvgs ( vad jag har frsttt ). Han dog inomhus av ngot han psts ha dragit p sig utomhus, dessutom gjorde han det misstaget som jag hller p att gra eftersom jag skriver hr....han hll kontakt med "dom intellektuella".
Senast redigerad av Tinman 2010-08-26 kl. 17:15.
Citera
2010-08-26, 17:14
Medlem
Awesomes avatar
Livet r elndet mellan fyllorna.
Citera
2010-08-26, 17:16
Medlem
rootswallers avatar
i det vsterlndska samhllet r det vldigt enkelt att bli en utbytbar kugg i ett stort maskineri. jag hade inte uppskattat en sdan tillvaro. din situation r inte hoppls, sjlvklart kan du radikalt frndra ditt liv och drmed bryta dig ut frn ett mentalt slaveri som du verkar befinna dig i
Citera
2010-08-26, 17:24
Medlem
biologicals avatar
Citat:
Jag bor rtt fint och centralt i gteborg, men jag bor nra en skola s visst hr jag skrik hela tiden.

Jobbar med datorer och det r cirka 5 timmar som jag jobbar, frn 12:00 till 17:00, vad finns det fr roligt d som du gr som jag tydlien inte gr? Du knner ingen tristess?

Mrker att du har flera tusen poster, sitter du hr 24/7?

Anvnd hrlurar nr du lyssnar p musik och ser film. Eller flytta. Ltt va?
Du jobbar 5 timmar om dagen och borde sledes ha en hel del fritid att gra vad som helst. Brja trna, fotografera, mla, promenera, ut p stan och observera mnniskor, ls mer filosofi, brja plugga eller bara sitt och meditera...

Tristessen och mardrmmarna kanske frsker bertta nt fr dig.

MR_Robin_89 har varit medlem ett tag hr, du kanske missade det. Analysera
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in