2010-08-26, 12:38
Medlem
veryDiscos avatar
Är på jakt efter ett program som fungerar som Word eller Notepad eller liknande skrivprogram, fast man kan rita i det där man skriver.

Man ska alltså inte behöva göra en viss ruta man ritar i eller en viss ruta man skriver i, utan man ska skriva som vanligt, sen klicka på en knapp så ritar man istället, på exakt samma papper.

Användningsområdet jag tänkt ha det till är för att ta anteckningar med notebooken istället för med papper och penna, men i väldigt många fall så behöver man rita någon figur eller något när man för anteckningar, det är sällan man endast behöver text. Och ska man behöva skapa små rutor (använda tex word eller paint) så kommer mer tid att gå åt till själva utformningen än antecknandet.
Citera
2010-08-26, 12:58
Moderator
Protons avatar
MS OneNote verkar göra precis det du efterfrågar. MEd en TabletPC går det till å med att använda en penna för att ta anteckningar och rita lustiga figurer. Vet inte om det finns nån opensource-alternativ, men där har du väl en bra början?

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_OneNote
Citera
2010-08-26, 13:17
Medlem
veryDiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
MS OneNote verkar göra precis det du efterfrågar. MEd en TabletPC går det till å med att använda en penna för att ta anteckningar och rita lustiga figurer. Vet inte om det finns nån opensource-alternativ, men där har du väl en bra början?

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_OneNote
Gud vad lustigt att jag för bara en vecka sedan avinstallerade office i vredesmod för att just det programmet hoppade upp hela tiden utan anledning när jag skrev i Word.

Tack för hjälpen, mha din länk hittade jag ett gratisprogram som heter jarnal
Senast redigerad av veryDisco 2010-08-26 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in