2026-05-07, 21:41
Medlem
Ett jävla tjat från tommy att Hugo ljuger. Eller så chansade han, som han sa, och tog riset tidigare för att det inte skulle vara överkokt?
Citera
2026-05-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Ja, att han blev så arg? Jag fattar inte och tyckte synd om Hugo när Tommy fortsatte tjata om det i uppläxande ton. Jag tror att Hugo sade det med glimten i ögat och sen blir behandlad som värsta lögnaren. Jättekonstigt.

Tommy är otrevlig. Onödigt mästrande och kritisk mot killar och för flirtig mot unga tjejer.
Citera
2026-05-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Ett jävla tjat från tommy att Hugo ljuger. Eller så chansade han, som han sa, och tog riset tidigare för att det inte skulle vara överkokt?

Tycker också Tommy var obehaglig och orättvis. Hugo ljög inte utan hoppades på att riset skulle vara bra. Tommy gör bort sig själv att hålla på så här.
Citera
2026-05-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19

Ja konstigt att han hakade upp sig på det och blev konfrontativ.

Men jag ser hellre det än all gråt-tv.
Citera
2026-05-08, 13:49
Medlem
Saloths avatar
Sämsta säsongen utan tvekan.
Ett jävla gråtande hela tiden.
Vad är det för löjliga tävlingsmoment?
Visst att kunna laga snabbmat fort men sedan själv sätta sig på en cyckel för att trampa till ett hotel har ingenting med matlagning att göra.
Sedan märker man hur utstakat det är.
För tänk om den där blinda käringen hade kommit så här långt.
Hade varit hysteriskt kul att se hon cykla iväg
Eller den där finniga snubben som knappt kunde gå.
Han hade heller inte fixat cyklingen.
Produktionen visste ju det så det var omöjligt för dessa att komma så långt fram som till den den här tramsiga tävlingen!
Citera
2026-05-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Sämsta säsongen utan tvekan.
Ett jävla gråtande hela tiden.
Vad är det för löjliga tävlingsmoment?
Visst att kunna laga snabbmat fort men sedan själv sätta sig på en cyckel för att trampa till ett hotel har ingenting med matlagning att göra.
Sedan märker man hur utstakat det är.
För tänk om den där blinda käringen hade kommit så här långt.
Hade varit hysteriskt kul att se hon cykla iväg
Eller den där finniga snubben som knappt kunde gå.
Han hade heller inte fixat cyklingen.
Produktionen visste ju det så det var omöjligt för dessa att komma så långt fram som till den den här tramsiga tävlingen!

Enig!
Citera
2026-05-08, 18:48
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Men det gällde det förra avsnittet, jag syftar på att Hugo gjorde misstag med riset både i ordinarie tävlingen och elimineringstävlingen under avsnittet som var denna vecka. Därför tycker jag Hugo borde åkt ut denna vecka.

Tror att juryn är väldigt svenska i sin bedömning här. Hade man haft kinesiskt - eller indiskt - perspektiv, är du rökt om du inte fixar riset. Riset är oerhört mycket viktigare i de länderna. Här satte man större vikt vid woken/köttbullarna/pumpan - och där var Anna sämre.

Sen tycker jag Anna skulle åkt ut på en specialklausul i lagtävlingen med Christoffer. Är man så kass på att jobba i ett lag, ska man ha enkelbiljett hem. Alla som var kvar då, var duktiga matlagare. I ett kök, framförallt om du ska bli en riktigt framgångsrik kock, måste du kunna agera i ett team.
Citera
2026-05-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dancer-in-the-dark
Tror att juryn är väldigt svenska i sin bedömning här. Hade man haft kinesiskt - eller indiskt - perspektiv, är du rökt om du inte fixar riset. Riset är oerhört mycket viktigare i de länderna. Här satte man större vikt vid woken/köttbullarna/pumpan - och där var Anna sämre.

Sen tycker jag Anna skulle åkt ut på en specialklausul i lagtävlingen med Christoffer. Är man så kass på att jobba i ett lag, ska man ha enkelbiljett hem. Alla som var kvar då, var duktiga matlagare. I ett kök, framförallt om du ska bli en riktigt framgångsrik kock, måste du kunna agera i ett team.

Hade varit intressant att se henne i Hell's Kitchen.
Citera
2026-05-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rojkpojk
Hade varit intressant att se henne i Hell's Kitchen.

Haha, VERKLIGEN! Kul tanke. (Hon hade inte klarat sig särskilt länge.)
Citera
2026-05-10, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dancer-in-the-dark
Hon visade sitt rätta jag redan i lagtävlingen med Hugo. Där borde hon åkt ut.
Citera
2026-05-10, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Hon visade sitt rätta jag redan i lagtävlingen med Hugo. Där borde hon åkt ut.

Det har du rätt i!
Citera
2026-05-10, 08:02
Medlem
Chrinolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J.A
t tror tyvärr tjut Bea vinner. .inte gillat henne alls el hennes mat, sett mm. Att visa så stor skadeglädje när det går dåligt för andra. Tävling ons var ju uppgjort. Hugo hoppades inte på indisk mat fick det. Bea fick exakt typ det hon önska. Men tog sååå lång tid på sig

Instämmer helt, var min tanke också. Relativt övertygad om att hon vinner. Titeln på kokboken blir Gråt med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in