2026-05-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Man får ändå ge Filip Poon att han klarar av att gå runt bland deltagarnas kök utan att bli otroligt kåt på Bea och Matilda som Tommy och Tom blir.
Ja jag har svårt att bestämma mig för vem av dom två som är finast
Citera
2026-05-07, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Exakt! Jag tycker Hugo borde varit den som hade åkt ut för misslyckas man så mycket med ris förtjänar man inte få vara kvar.Hoppas Hugo får respass mycket snart!
Det var väl i alla fall nice att Anna rök före Hugo.
Citera
2026-05-07, 02:36
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag tycker Hugo gjorde större misstag än Anna
Citera
2026-05-07, 02:42
Medlem
Citat:
Jag tycker Hugo gjorde större misstag än Anna
Annas sociala misstag, speciellt i partävlingen med Hugo, är oförlåtliga. För mig spelar det ingen roll hur duktig hon är som ensammatlagare.
Citera
2026-05-07, 03:04
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Annas sociala misstag, speciellt i partävlingen med Hugo, är oförlåtliga. För mig spelar det ingen roll hur duktig hon är som ensammatlagare.
Men det gällde det förra avsnittet, jag syftar på att Hugo gjorde misstag med riset både i ordinarie tävlingen och elimineringstävlingen under avsnittet som var denna vecka. Därför tycker jag Hugo borde åkt ut denna vecka.
Citera
2026-05-07, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Ja, att han blev så arg? Jag fattar inte och tyckte synd om Hugo när Tommy fortsatte tjata om det i uppläxande ton. Jag tror att Hugo sade det med glimten i ögat och sen blir behandlad som värsta lögnaren. Jättekonstigt.

Så uppfattade jag det också, att det var i lite ironisk ton med glimten i ögat. Märklig reaktion från Tommy. Okej att kommentera/ta upp det. Men släpp och gå vidare istället för att tjata vidare om saken liksom. Nåväl...
Citera
2026-05-07, 03:29
Medlem
Citat:

Absolut! Hon har varit kvar på tok för länge. Ffa det sociala som brister med grava samarbetsproblem. Det visade hon gång på gång. Ocharmigt som attan.
Citera
2026-05-07, 03:53
Medlem
Bea. Denna vidriga lipsill. Troligtvis har hon gråtit sig igenom hela livet.
Vinner garanterat inte eftersom hon inte skulle passa som representant för Sveriges mästerkock.
Formatet bygger på att en charmig person vinner.
Citera
2026-05-07, 05:50
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Ja, att han blev så arg? Jag fattar inte och tyckte synd om Hugo när Tommy fortsatte tjata om det i uppläxande ton. Jag tror att Hugo sade det med glimten i ögat och sen blir behandlad som värsta lögnaren. Jättekonstigt.
Jag tycker det var helt rätt att juryn var hårda mot Hugo eftersom han ljugit för dom.Att han dessutom misslyckades med riset både i den vanliga tävlingen och sedan också i elimineringstävlingen gör, att jag tycker han borde åkt ut istället för Anna.
Citera
2026-05-07, 06:08
Medlem
Ljugstoryn i Aftonbladets "Köket".
– Jag gjorde det lite underkokt… jag tänkte att det skulle bli klart under färden, säger Hugo.

Men Tina köper inte förklaringen.

– Nej, det gjorde du inte alls. Du slängde ner allt i väskan och drog. Erkänn, säger Tina.

Och till slut erkänner Hugo.
– Man känner sig rätt liten när Tommy Myllymäki spänner blicken i en. Jag känner mig som en jubelidiot.
https://www.koket.se/myllymakis-ilska-masterkocken-varfor-ljog-du

Hade riset kunnat efterkoka till lagom om Hugo tillsatt lite hett vatten innan han stoppade ner lådan i väskan?
Senast redigerad av Stiffinger 2026-05-07 kl. 06:11.
Citera
2026-05-07, 06:28
Medlem
m11080s avatar
Citat:

Hade riset kunnat efterkoka till lagom om Hugo tillsatt lite hett vatten innan han stoppade ner lådan i väskan?
Tvivlar starkt på att han hade lyckats även om han försökt tillsätta lite hett vatten, eftersom han misslyckades med riset även i elimineringen.
Citera
2026-05-07, 06:30
Medlem
Citat:
Tvivlar starkt på att han hade lyckats även om han försökt tillsätta lite hett vatten, eftersom han misslyckades med riset även i elimineringen.
Menar om riset skulle fortsatt att tillagas om han gjort så. Inte om han hade lyckats.

När vattnet kokat in i riset så fortsätter det inte att tillagas, även om det står på värme, det är i alla fall min erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in