2023-03-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag hoppas verkligen inte Zacharias vinner. En riktig klyschmaskin och även om han kanske är duktig på matlagning så är han än bättre på att prata om sig själv i tredje person i synkarna. Sveriges mästerbilförsäljare borde han ställa upp i istället.

Är det inte ganska uppenbart att någon a Mica, Nazuk? eller Stephanie vinner

Zacke och Fanny åker nästkommande veckor
Citera
2023-03-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Haha här väntade man med att öppna din spoiler för att aman trodde du avslöjade vem som fick åka hem, och det gjorde du ju också på ett sätt https://imgbox.com/N5Q2fJSm

Snuskigare än såhär blir det inte
https://imgbox.com/K8WIaNWS
https://imgbox.com/p3rw13px
https://imgbox.com/XJSzL3DC
Olonera lungt

Inte sett avsnittet än men verkar inte som jag missat något.

Det va verkligen inte mycket till volym i brösten hos Stephanie. Jag är ju dock en 100% rumpkille så jag lider inte, det är ju redan bekräftat att hennes häck är riktigt saftig och smakrik.
Citera
2023-03-15, 20:10
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Äter alla i juryn från samma tallrik? som om dom vore grisar

Tom är frågvis rörande att Mica ska dra honom i skinnet
Finnen kanske borde tona ner sig inför henne också

Jag tror inte kuken åker, gissar på Steph (edit. Jaha då kan man sluta kolla)

Behöver jag nämna att Mischa är kåt på Jimmy Jugio
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-03-15 kl. 20:57.
Citera
2023-03-15, 20:48
Medlem
Jonipoons avatar
Bara jag som tycker att årets säsong är fruktansvärt tråkig? Jag vet inte om det beror på deltagarna, jurymedlemmarna eller både och.

Man blev ju så fruktansvärt bortskämd förra året med superkockarna Adam och Jimmie, plus att resten av deltagarna också var riktigt duktiga samt roliga. Men i år känns magin som bortblåst. Markus Ajulay som jurymedlem är djupt saknad, han var ändå den siste originaljurymedlemmen som lämnade, och tyvärr kan varken Mischa, Tom eller Tommy ersätta honom . Särskilt Tommy är ju en katastrof, tråkigare jurymedlem har jag aldrig sett på maken. Efter Stängning är ju dessutom helt icke-sevärt numera utan Markus, för jag menar vem sjutton står ut med hon den otroligt störande Tea Malmgård? Fy fan.

Största problemet med årets säsong är ju att det inte finns någon bra eller rolig kemi mellan deltagarna. Allting känns så falskt och stelt, och det gör programmet ointressant.
Citera
2023-03-16, 01:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Bara jag som tycker att årets säsong är fruktansvärt tråkig? Jag vet inte om det beror på deltagarna, jurymedlemmarna eller både och.

Man blev ju så fruktansvärt bortskämd förra året med superkockarna Adam och Jimmie, plus att resten av deltagarna också var riktigt duktiga samt roliga. Men i år känns magin som bortblåst. Markus Ajulay som jurymedlem är djupt saknad, han var ändå den siste originaljurymedlemmen som lämnade, och tyvärr kan varken Mischa, Tom eller Tommy ersätta honom . Särskilt Tommy är ju en katastrof, tråkigare jurymedlem har jag aldrig sett på maken. Efter Stängning är ju dessutom helt icke-sevärt numera utan Markus, för jag menar vem sjutton står ut med hon den otroligt störande Tea Malmgård? Fy fan.

Största problemet med årets säsong är ju att det inte finns någon bra eller rolig kemi mellan deltagarna. Allting känns så falskt och stelt, och det gör programmet ointressant.

Nej jag håller med om att det är fruktansvärt tråkigt. Har svårt att sätta fingret på det men det är både juryn och deltagarna.
Bästa trion ever, Per Morberg, Marcus och Leif. Det var riktigt kul.
Har grymt svårt för Misha som tjatar om sina texturer. Och Tommy är ju sömnpiller.
Utmaningarna är inte heller roliga. Fan vad de har förstört programmet. Och efter stängning??? Näää tror knappast det! Gäsp
Citera
2023-03-16, 01:35
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon

Minns tillbaka på programmets glansdagar med Marcus, Per och Leif i spetsen. Deltagarna var genuina karaktärer som kunde briljera ordentligt. Men även klanta till det och mötas av en förbannad jury. Nu är allt slätstruket. Knappt några riktiga känslor visas överhuvudtaget från deltagare eller jury längre.

Även när Per byttes ut mot Anders var programmet av hög klass, och när Anders byttes ut mot Mischa likaså. Det är nog i samband med att Leif byttes ut mot Tom som förfallet började ske. Och det har säkerligen att göra med de senaste årens utveckling av realityproduktioner mer än vilken jury som sitter, men juryn bidrar också mycket till stämningen och den nuvarande går verkligen på halvfart. Var är passionen? Lite jävlar anamma ska det va!

Det har blivit mest yta och genuiniteten är som bortblåst.
Citera
2023-03-16, 11:52
Medlem
Cohibas avatar
Känns också som om programmet blivit extremt standardiserat. I början av Mästerkocken kanske man tyckte det var fånigt, att de alltid skulle klippa, så det skulle se ut som om deltagarna höll på med upplägget in i sista sekunden och knappt hann, men det var mest det. Nu ska alla tävlande säga "nästa vecka" trots att nästa inspelning börjar efter lunch, alla ska använda uttrycket topp 4, 5, 6 eller nåt, och alla ska komma till Tea och säga, att nu är de sjukt revanschsugna. Nån enstaka som Caroline har visat lite personlighet i taskigt självförtroende, men då blir programledarna oroliga och förmanar henne, att stå på sig mer och vara som de andra. Det verkar som om nån står och säger till dem i stort hur de ska uttrycka sig i intervjuerna och tror att de professionellt skapar drama genom det. Istället faller dramat platt, när allt blir likadant.

Ett tips till nästa säsong till programmakarna vore att göra programmet mer realistiskt. Visa när de googlar recept (vi fattar ändå att de gör det) och låt deltagarna ha sina personligheter istället för att försöka tvinga in dem i nåt de inte är. Om nån svär över att det blir Åland istället för Seychellerna och sköldpaddor på stranden, så kör på det! Varför fick vi förrresten inte se Stefanie jubla över att få besöka Åland i kylan?

Tror allt detta är ett större fel än programledarna, som många klagar på.
Citera
2023-03-17, 01:03
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Äter alla i juryn från samma tallrik? som om dom vore grisar

Tom är frågvis rörande att Mica ska dra honom i skinnet
Mica förstår bara på ett undermedvetet plan att det är olämpligt att
Tom är Mickan med henne varför hon understryker detta med ett försynt frågetecken som knapps märktes
https://imgbox.com/GzOAZlRe
https://imgbox.com/LbSWEJjW
samtidigt som hennes spralligaste fuckface
https://imgbox.com/5MwjljXM
https://imgbox.com/OfKxJp6u går igång som i frukten på tanken att dom skulle ha nått hemligt lärare & eleven förhållande ihop.
Tom har piratkopierat samma typ av grooming förhållande som Marcus hade med den där vinnarbruden i tidigare säsong, i cant remember her name?

Tv magi har skapats och det bör dyka upp i Agnetas Nyhårs-karameller
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-03-17 kl. 01:48.
Citera
2023-03-17, 11:32
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Jag håller med om att det är lite lamare i år än förra, vilket var det första årets jag såg en hel säsong. Jag gillar egentligen inte matlagningsprogram och ställer mig ofta väldigt frågande till alla dessa märkligheter som hålls som värdefulla principer inom den här typen av matlagning, men hustrun tittar så jag har gjort henne sällskap.

Men att man skulle ha in Mannerström och Morberg igen är verkligen inte nåt jag vill. Spyr bara jag ser Morberg och Mannerströms still ogillar jag starkt.

Men den nuvarande juryn kunde vara bättre. Toms sätt att läcka luft efter var och vartannat ord han säger är fruktansvärt irriterande, Mischa ser ut som en buktalardocka och har sällan nåt vettigt att bidra med. Tommy är lite tråkig. Tea har jag ännu inte riktigt bestämt mig för om jag gillar eller inte. Hon känns verkligen inte klockren, men har vissa goda kvalitéer. Företrädaren hade jag lite svårt för.

Jag är inte en person som gillar TV där man försöker skapa konflikt och konfrontation, så jag tycker inte att det är den rätta vägen till att göra bra och intressant och underhållande TV. Det går att göra på andra sätt.
Citera
2023-03-19, 10:04
Medlem
Jonipoons avatar
Otroligt svalt intresse för årets säsong, inte bara hos oss, utan hela svenska folket. Även om jag inte har tillgång till några tittarsiffror så kan man ta tempen på programmets popularitet genom att gå in på deltagarnas instagramkonton och se hur många följare de har. Det är väldigt få följare, vid det här laget förra året hade de flesta i topp 5 minst 3-5000 följare men nu når de knappt upp till 1000. Nazuk räknas inte eftersom hon redan var etablerad influencer innan Mästerkocken.
Citera
2023-03-22, 19:11
Medlem
XtraXs avatar
Kvällens avsnitt.

Citera
2023-03-22, 20:28
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Fanny kommer vinna hela bajset påstår jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera