Citat:
Ursprungligen postat av
Jonipoon
Bara jag som tycker att årets säsong är fruktansvärt tråkig? Jag vet inte om det beror på deltagarna, jurymedlemmarna eller både och.
Man blev ju så fruktansvärt bortskämd förra året med superkockarna Adam och Jimmie, plus att resten av deltagarna också var riktigt duktiga samt roliga. Men i år känns magin som bortblåst. Markus Ajulay som jurymedlem är djupt saknad, han var ändå den siste originaljurymedlemmen som lämnade, och tyvärr kan varken Mischa, Tom eller Tommy ersätta honom . Särskilt Tommy är ju en katastrof, tråkigare jurymedlem har jag aldrig sett på maken. Efter Stängning är ju dessutom helt icke-sevärt numera utan Markus, för jag menar vem sjutton står ut med hon den otroligt störande Tea Malmgård? Fy fan.
Största problemet med årets säsong är ju att det inte finns någon bra eller rolig kemi mellan deltagarna. Allting känns så falskt och stelt, och det gör programmet ointressant.
Minns tillbaka på programmets glansdagar med Marcus, Per och Leif i spetsen. Deltagarna var genuina karaktärer som kunde briljera ordentligt. Men även klanta till det och mötas av en förbannad jury. Nu är allt slätstruket. Knappt några riktiga känslor visas överhuvudtaget från deltagare eller jury längre.
Även när Per byttes ut mot Anders var programmet av hög klass, och när Anders byttes ut mot Mischa likaså. Det är nog i samband med att Leif byttes ut mot Tom som förfallet började ske. Och det har säkerligen att göra med de senaste årens utveckling av realityproduktioner mer än vilken jury som sitter, men juryn bidrar också mycket till stämningen och den nuvarande går verkligen på halvfart. Var är passionen? Lite jävlar anamma ska det va!
Det har blivit mest yta och genuiniteten är som bortblåst.