2011-04-06, 21:32
Medlem
Dagmys avatar
Nu minns jag inte riktigt men det känns verkligen som om Jennie gjort väldigt bra av sig under säsongen?
Adam har ju trots allt varit i botten några gånger, tar dom inte hänsyn till sådant när dom ska rösta ut någon?
Citera
2011-04-06, 21:36
Medlem
viking76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagmy
Nu minns jag inte riktigt men det känns verkligen som om Jennie gjort väldigt bra av sig under säsongen?
Adam har ju trots allt varit i botten några gånger, tar dom inte hänsyn till sådant när dom ska rösta ut någon?

Han har fått rutin på att klara sig kvar i utslagstävlingarna. Starkt av honom att vara topp fyra.
Citera
2011-04-06, 21:45
Medlem
Dagmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking76
Han har fått rutin på att klara sig kvar i utslagstävlingarna. Starkt av honom att vara topp fyra.

Ja, verkar som om han är duktigt men bara haft otur när han lagat mat.
Citera
2011-04-06, 21:46
Medlem
Dagmys avatar
Bara jag som noterade hur mycket Jennie log när Jennie och Adam lagade hummern
Citera
2011-04-06, 22:21
Medlem
nero1s avatar
Börjar bli lite väl löjligt med detta patetiska hat gentemot Jennie. Hon har tagit lite kommando och har mycket skinn på näsan. Sen kanske hon haft fel ibland. Men som vissa här hackar på henne pga hennes utseende eller röst eller fan vad det nu är, är bara så jävla patetiskt.
Hon är 18 år. Inse att hon har sjuk talang. Vad har ni själva uträttat, ni som hatar mest? Detta är en tävling i matlagning, inte en skönhetstävling eller ödmjukhetstävling.

Det skulle vara kul om juryn kunde tala om vem som gjorde den bästa rätten med. Nu får man ju gissa sej till vem som var bäst. Louise pojkvän kan ju känna sej lycklig i alla fall..

Tycker ändå att det var helt rättvis att Adam fick vara kvar. Jessica hade totalt noll koll på det här med hummer. Sen tycker jag att hon aldrig har lagat något som stuckit ut. Allt har varit ganska mediokert och slätstruket. Är förvånad att hon varit kvar så länge trots allt.
Med Adam är det precis tvärtom. Han försöker göra grejer som sticker ut, men har misslyckats en hel del. Han skall också vara glad över att han är kvar.
Citera
2011-04-06, 22:58
Medlem
Robertsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Bra matrecensenter dom har fått in
Det här var gott
Det här var gott
Det här var gott jaha vi har hört att det var gott var inte så fåordiga & uttryck er mer som om att ni har jobbat med mat förr & betee er inte som en hög med amatörer,en domare skall vara kompetent & kunna uttrycka sig mer än vad dom gör.

(Techno knip näbb folk kommer att gnälla på dig igen)

Nu är du orättvis mot domarna techno. Juryn använde sig faktiskt av "Jättegott" och "Otroligt gott" detta avsnitt också.
Citera
2011-04-06, 23:00
Medlem
Robertsons avatar
Markus Ajulay framstår som den mest kompetente av de tre. Han är den enda som på ett bra sätt ibland förklarar vad deltagarna gjort och vad de kunde gjort annorlunda. Moberg kanske man inte kan förvänta sig så mycket av men jag är besviken på Mannerström. Han skall väll vara någon typ av legend inom kocksverige och det enda han konstant utbrister i är "Gott".
Citera
2011-04-06, 23:03
Medlem
Dantias avatar
Trodde Adam skulle åka när dom visade hur han misslyckades med pastamaskinen samt hans sås, men istället blir det tjejen. Tycker dom borde visa lite mer från sista tävlingen och vad domarna egentligen tycker.

Heja Åke o Louise förresten
Citera
2011-04-06, 23:31
Medlem
Amors avatar
Bara jag som gillar Adams personlighet?

Så skönt naiv och oförarglig, dock spretar hans matlagning åt alla håll, känns inte som att han har någon identitet matmässigt.

Louise och Jennie imponerade förövrigt storligen ikväll. De båda kan nog bli riktigt bra kockar.
Citera
2011-04-06, 23:37
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Roligast i dagens avsnitt tycker jag var när Adam biktade sig inför juryn och yttrade orden: "Jag toppredade såsen!" precis som om det vore en riktig synd.

Jag toppredade såsen, och står för det! Må eftervärlden fälla domen!
Han kan väl omöjligt ha sagt att han toppredade såsen? Eller sa han så? Uppfann han ett nytt ord? Toppredade?
Citera
2011-04-06, 23:38
Medlem
Vem åkte?
Citera
2011-04-06, 23:42
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakersnelekore
Vem åkte?
Den odryga ungen av flickkön. Finns bara en, hon hette något också minns jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in