2011-03-17, 16:18
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Fyfan va irriterad jag blir på produktionen. Så jävla stressigt när bedömningen ska göras, korta millisekunder på maten, korta kommentarer....men jävulskt mycket pladder om nervosititet, spänd, suck och stön och oro.

Man vill se maten i lugn och ro, man vill höra mer kommentarer om maten de gör, men nej nej, stressa igenom det väsentliga, dvs maten och bedömningarna.

JÄVLA PISSPRODUKTION!!

Håller med.

Och varför ett jävla smaktest som utmaning igår, hur kul är det när det bara är tur som avgör vem som åker?
Det känns väldigt B om man jämför med t.ex den engelska versionen, det är en matlagningstävling då vill man se lite kvalitativ matlagning inte något bambaslafs ute i vildmarken.
Citera
2011-03-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppikatt
Och eftersom folk tidigare har paxxat potentielle fruar så paxxar jag Louise. Det är något hos henne som väcker mitt intresse

Hon är ganska fin vid första påseende, men i närbild ser man att hon har ansikte som Maria Wetterstrand och kroppshållning som den lagerarbetare hon är.

Men smaken är som baken.
Citera
2011-03-17, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Hon är ganska fin vid första påseende, men i närbild ser man att hon har ansikte som Maria Wetterstrand och kroppshållning som den lagerarbetare hon är.

Men smaken är som baken.

hehe jo jag vet. Hon är grymt "fulsnygg" men om man jämför med dom andra. Sen att hon är grym på att laga mat väcker väl helt enkelt ett större intresse.
Citera
2011-03-17, 18:16
Medlem
CrimsonIdols avatar
Var absolut lite väl mkt "sudden death" över gårdagens eliminering.

Uppenbarligen måste "mästerkocken" ha sina smaklökar i ordning, ingen tvekan.
Men som elimineringstävling tyckte jag inte det funkade i DET upplägget.
Kanske det var rätt person som åkte, men det spelar mindre roll i sammanhanget.

//Crimson
Citera
2011-03-18, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppikatt
Dom sa ju klart och tydligt: den som gissar fel först åker ut. Då kvittar det ju att hon hade gissat en gång mer. Hon fick alltså gissa på ingrediens 1, 4, 7 och 10. Med andra ord alltid ett respektive två steg enklare än dom andra två per omgång. Ser verkligen inget fusk i detta.

Själv är jag mest förvånad över att ingen gissade på vitlök. Att missa en sådan tydlig ingrediens är ju inget en "mästerkock" gör iaf. Även om vitlöken bara består utav en liten del så känner man detta.

Och eftersom folk tidigare har paxxat potentielle fruar så paxxar jag Louise. Det är något hos henne som väcker mitt intresse

Det handlar inte om ifall dom sa det klart och tydligt. Jag tycker fortfarande det är amatörmässigt och billigt att ha såna regler när tävlingen uppenbarligen betyder så mycket för de som deltar. Visst är det lättare för den som gissar först men det är ju nästan försumbart med tanke på att de två första "ronderna" var i princip uppenbara svar. Jag stör mig som fan på det i alla fall. Jag anser att alla andra borde fått gissa också och att om alla hade gissat fel borde dom haft någon alternativ utslagsrunda.

Jag klurade också som fan på varför ingen gissade på vitlök. Det är typ det första förutom bönor jag hade gissat på, förutsatt att jag varken hade fått lukta eller smaka på skiten
Citera
2011-03-18, 02:35
Medlem
CrimsonIdols avatar
Top Chef(säsong 5 tror jag) hade en variant där dom fick "gambla" med hur många ingredienser dom kunde nämna...
Om någon sa t.ex 5st, kunde den andre "toppa" detta med 6 st...men lyckades personen inte i skarpt läge nämna då 6 st ingredienser, så åkte h*n.
Någon sån variant hade jag velat ha, då det verkligen INTE är fel att testa deras smaklökar.

Iofs så borde ALLA kockarna få genomgå det testet, så slutsatsen blir nog att tävlingen var felkonstruerad OCH felplacerad.

Annars ett hyfsat program, ska inte klaga alltför mkt när jag ändå tittar med nöje varje onsdag.

//Crimson
Citera
2011-03-18, 11:35
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Jepp, stämmer bra. Tror den som tog flest hade upp mot 15 ingredienser rätt.

Tyckte detta upplägget var klart sämre.

Håller med, tycker det är lite väl lättvindigt att man ska kunna åka på att vara först/sist så att säga. Utan mer fair att man får rabbla upp ingredienser var för sig, och den som plockar minst förlorar.

Adams korgar så förjäkliga ut, och lär nog vara näste man till rakning att åka ut, tycker han verkar allt för bortkollrad under stress.
Citera
2011-03-20, 05:33
Medlem
Jag tror man hade fått bort en hel del tur i tävlingen genom att tillåta en felgissning vardera. Men bäst hade ju varit att skriva på griffeltavlor.
Citera
2011-03-20, 05:41
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Jag tror man hade fått bort en hel del tur i tävlingen genom att tillåta en felgissning vardera. Men bäst hade ju varit att skriva på griffeltavlor.

Hur menar du med griffeltavlorna?
Jag kan gissa, men förklara dig iaf...

//Crimson
Citera
2011-03-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Hur menar du med griffeltavlorna?
Jag kan gissa, men förklara dig iaf...

//Crimson

exv:
Alla skriver ner en ingrediens var i hemlighet, och visar sedan upp tavlan samtidigt. Domaren vänder då upp dessa gissade (om de är rätt). Skulle två eller tre svara likadant så blir det ju lite fler ingredienser att gissa på vid nästa gissning.

Alla har då precis samma förutsättningar varje runda.
Citera
2011-03-23, 14:45
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattiz73
tv4 suger fett...j***a premium playtv, avsnitt sen igår inte uppe än
hur svårt kan de va liksom!

alltså, polisongpellen måste ju bara väck snart, så tillgjord och pretentiös så
hälften räcker till att bli irriterad, såg ju ut efteråt som matvärldens svar
på john lennon...tror bergis han sjäv lever i övertygelse om att han är
en konstnär i matens tecken...

Vad heter låten som spelades när hon fick lämna i slutet????
måste bara få veta det....snälla hjälp mig!

everytime med britney spears.
Citera
2011-03-23, 16:52
Medlem
Jeremy.Clarksons avatar
Citat:
Del 11 av 15. De sju kvarvarande deltagarna ska göra en maträtt med likadana ingredienser där utmaningen ligger i att göra en maträtt som sticker ut. I elimineringen gäller det att laga en klassisk dessert där den som klarar sig bäst får stanna kvar.

Då var det dags ikväll igen. Jag hoppas att Björn äntligen rycker upp sig och visar att han skall stanna kvar i tävlingen annars så är det nog kört. Tror att det blir Adam som ryker idag och Louise tar ännu en säker vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in