Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-30, 02:35
  #3373
Medlem
Jag tror att Markiz fick vara kvar för att hon är en färgstark personlighet, och för att hon fjäskade. Tycker att Markiz macka såg överlägset sämst ut, ärligt talat.

Amir och den där nasala norrlänningen (Jimmy?) gillar jag bäst

Ala är lite läskig på något sätt, och Markiz uttrycker sig klumpigt hela tiden.

Förresten stör jag mig något så otroligt på hur vissa deltagare alltid pratar om sig själva i tredjeperson i kommentarerna. "Ala, du klarar det här", "Markiz, du måste hänga med, fokusera" osv… Är det produktionen som har tvingat på dem det, eller har de inte lärt sig att använda "Jag"?
Citera
2014-01-30, 02:40
  #3374
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
I elimineringstävlingen skall de alltså göra en macka. Riktigt låg nivå på det.
Alla elimineringstävlingar är gjorda så att den juryn vill ha kvar ska stanna. Den där jobbiga Ala förra veckan var kvar sist - då fick de göra en rätt från hennes hemland och idag en club sandwich som han Eric (?) är bra på. Dålig och förutsägbar tv.
Citera
2014-01-30, 11:26
  #3375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Den dagen Markiz och Ala åker ut, så slutar jag titta. De levererar oslagbart ögongodis! Markiz med lite smör på, det hade suttit fint

Ful brud med underbett och talfel. Ala är den enda som ser vettig ut men är grymt dryg att lyssna på.
Citera
2014-01-30, 14:17
  #3376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
De två har ju extremt höga tankar om sig själva iaf. Stöddiga och dryga men så fort det går det minsta emot så börjar de lipa.

Dumplings, falafel, orientaliskt vegankäk...välkomna till "Mellanösterns mästerkock".

Asiatiskt.
Citera
2014-01-30, 14:41
  #3377
Medlem
Eller så är det så att de "svenska" deltagarna är ganska torra. Jane är ju en solstråle och Alas typ känner man igen, hon pratar hellre än väl. Varför de ger Markiz en massa ruta vet jag dock inte, för att hon är allmänt bitchig och är Loreens syrra kanske? Ogillar henne starkt iaf.

Breddar nog tittarskaran rätt bra iaf. Det kan också vara en hint att dom ryker ganska tidigt. När dom är borta börjar man fokusera mer på dom andra deltagarna istället. Men det är bara en teori.

Min favorit är Amir. Vettig att lyssna på och levererar bra käk.
Citera
2014-01-30, 14:51
  #3378
Avstängd
jbartons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Eller så är det så att de "svenska" deltagarna är ganska torra. Jane är ju en solstråle och Alas typ känner man igen, hon pratar hellre än väl. Varför de ger Markiz en massa ruta vet jag dock inte, för att hon är allmänt bitchig och är Loreens syrra kanske? Ogillar henne starkt iaf.

Breddar nog tittarskaran rätt bra iaf. Det kan också vara en hint att dom ryker ganska tidigt. När dom är borta börjar man fokusera mer på dom andra deltagarna istället. Men det är bara en teori.

Min favorit är Amir. Vettig att lyssna på och levererar bra käk.
håller med om loreens syrra - hennes personlighet imponerar inte. hon verkar sjukt dryg. precis som hennes nerknarkade syrra.
Citera
2014-01-30, 16:05
  #3379
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Eller så är det så att de "svenska" deltagarna är ganska torra. Jane är ju en solstråle och Alas typ känner man igen, hon pratar hellre än väl. Varför de ger Markiz en massa ruta vet jag dock inte, för att hon är allmänt bitchig och är Loreens syrra kanske? Ogillar henne starkt iaf.

Breddar nog tittarskaran rätt bra iaf. Det kan också vara en hint att dom ryker ganska tidigt. När dom är borta börjar man fokusera mer på dom andra deltagarna istället. Men det är bara en teori.

Min favorit är Amir. Vettig att lyssna på och levererar bra käk.

Håller inte med dig om att de svenska deltagarna är särskilt torra, göteborgselektrikern med skrattgropar stora som Dalhalla, Lennie the Truck Driver & Meat Eater, Lovisa Kåtkula, den överåriga pseudopunkaren med bandet "Fuck off nu kör vi" är ju ganska långt från slätstrukna. Jane är visserligen glad men så värst kul är hon inte. Visserligen skojigare än den tjocka matmamman.

Markiz' (vilket jävla namn, nästan i klass med Ola-Conny) personlighet är verkligen inte tilltalande. Undrar om hon själv tycker det är häftigt med påklistrad stöddighet?
Citera
2014-01-30, 17:00
  #3380
Medlem
Trumpeters avatar
Trodde fram till igår att Markiz skulle vara en klar topp-3 kandidat, med till och med rätt goda vinstchanser. Har ändrat mig nu. Tror hon kan åka ut inom de närmsta tre veckorna. Amir har också varit en som jag trott ska gå långt, och seglar tillsammans med Lennie upp som en tänkbar finalist. Av dessa känns Amir som den starkare.
Citera
2014-01-30, 17:13
  #3381
Medlem
Autoziones avatar
Ytterst medioker säsong. Anders Dahlbom är nog den träigaste personen i TV för tillfället och sellouten Leif "Findus-pommes för 200+kr" Mannerström lurar ingen. Nivån kan verkligen inte vara lägre, skräpmat som falafel, club sandwich och dumplings låter mer som välja-själv på hemkunskapen i femman än i en seriös svensk matlagningstävling. Det finns ju hur mycket som helst att ta av från den hederliga svenska matkulturen, tillräckligt för att fylla minst fem säsonger. Vad blir nästa rätter, kebabpizza och corn dogs? I och för sig är det TV4 som står för det hela så det är mitt eget fel att ha haft några förväntningar alls.
Citera
2014-01-30, 17:32
  #3382
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Ytterst medioker säsong. Anders Dahlbom är nog den träigaste personen i TV för tillfället och sellouten Leif "Findus-pommes för 200+kr" Mannerström lurar ingen. Nivån kan verkligen inte vara lägre, skräpmat som falafel, club sandwich och dumplings låter mer som välja-själv på hemkunskapen i femman än i en seriös svensk matlagningstävling. Det finns ju hur mycket som helst att ta av från den hederliga svenska matkulturen, tillräckligt för att fylla minst fem säsonger. Vad blir nästa rätter, kebabpizza och corn dogs? I och för sig är det TV4 som står för det hela så det är mitt eget fel att ha haft några förväntningar alls.

Håller delvis med. Å andra sidan är ju junkfood på modet nu. Flipping Burgers å diverse skräpmatställen är ju omåttligt populära.

Jag hade gärna sett att man gjorde någon form av Greatest-säsong där vinnare från Norge, Danmark och Sverige möttes, individuelt. Hade varit skoj att se hur kulturerna krockar när de får en torskbit. Norrmännen hade väl kokt den i rödvin, danskarna friterat den å svenskarna stekt den.
Citera
2014-01-30, 17:42
  #3383
Medlem
ruccolesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Ytterst medioker säsong. Anders Dahlbom är nog den träigaste personen i TV för tillfället och sellouten Leif "Findus-pommes för 200+kr" Mannerström lurar ingen. Nivån kan verkligen inte vara lägre, skräpmat som falafel, club sandwich och dumplings låter mer som välja-själv på hemkunskapen i femman än i en seriös svensk matlagningstävling. Det finns ju hur mycket som helst att ta av från den hederliga svenska matkulturen, tillräckligt för att fylla minst fem säsonger. Vad blir nästa rätter, kebabpizza och corn dogs? I och för sig är det TV4 som står för det hela så det är mitt eget fel att ha haft några förväntningar alls.
Håller med dig, roat mig att titta på Masterchef Australia och vilken milsvid skillnad det är på allt..Domare, kockar, mat etc.
Citera
2014-01-30, 18:53
  #3384
Medlem
Så som TV4 ger TV tid åt Markis kan man ju tro att de vill att folk ska rösta SD i höst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback