2013-03-06, 19:21
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
För det första så är jag inte så insatt i branchen så jag känner inte till så många. För det andra så har det ingen större betydelse vem de är, bara de har de egenskaper jag nämnde.
Jag är inte alls insatt heller. Dock gav Stefano Catenacci ett riktigt professionellt intryck i Kockarnas Kamp, som jag förvisso inte såg till slutet. Han gav iaf. intrycket att vara "mer pro" än Gryt-Per och Husmans-Leif, som verkar surfa på kändisskap och gamla meriter.
Citera
2013-03-06, 19:31
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Juryn ska bestå av tre stycken framgångsrika elit-kockar. De ska kunna ge konstruktiv kritik, kunna förklara vad som är bra och dåligt med en rätt och vad som skulle kunna förbättras. De ska ha ett vuxet och professionellt beteende och ett gott hjärta. I stort sett tre motsatser till Per Morberg.
Leif Mannerström är en framgångsrik elitkock, men inte kan han ge konstruktiv kritik för det.
Citera
2013-03-06, 19:34
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Jag är inte alls insatt heller. Dock gav Stefano Catenacci ett riktigt professionellt intryck i Kockarnas Kamp, som jag förvisso inte såg till slutet. Han gav iaf. intrycket att vara "mer pro" än Gryt-Per och Husmans-Leif, som verkar surfa på kändisskap och gamla meriter.

Catenacci är ett mycket bra förslag! Håller med dig om att ha gav ett professionellt intryck i kockarnas kamp.
Citera
2013-03-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Och vilka ska dessa framgångsrika tre elitkockar vara?

Marcus Samuelsson är duktig. Har gjort sig ett namn i New York och driver några restauranger i Göteborg. Erik Lallerstedt kan vara en annan tänkbar profil. Melker Andersson är ett annat passande namn.
Senast redigerad av amandaa- 2013-03-06 kl. 20:25.
Citera
2013-03-06, 20:14
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Persbrant har egentligen inget med Sveriges Mästerkock att göra men för att han inte
skall bli utanför så får han bli den som ser på programmet med mig ikväll
Härligt att diskutera med folk som har humor och självdistans. Vi tycker olika om Morberg (och Persbrandt), men du vinner diskussionen på stil.
Citera
2013-03-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon

Leif Mannerström och gamla meriter? Så sent som 2010 sålde LM Sjömagasinet. Som inte direkt är en dålig restaurang, en stjärna i Guide Michelin mellan 1999 - 2010.
Citera
2013-03-06, 20:20
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ni som hela tiden gnäller på domarna: Vilka tre vill ni se i juryn?

Personligen tycker jag kompositionen är nästan perfekt.
Oj, svår fråga. Balansen är bra. Tyvärr borde nog både Mannerström och Morberg bort. Mannerström för att han är för tillbakadragen och tillför för lite till tävlingen, Morberg för att han är för utåtagerande och tillför "för mycket". Men hitta två duktiga kockar med liknande erfarenhet och stil. En mer erfaren och en mer utåtagerande. Jag har sett Lallerstedt på TV och tror inte han skulle fungera alls, han är för lik Mannerström. Men alla som varit TV-kockar tidigare borde kunna vara kandidater. Ser tyvärr för lite på mat-TV för att namnge kandidater.

Men som folk redan indikerat så är nog TV 4 nöjda med kompositionen och de konflikter som uppstår. Jag tycker inte programmet borde inte vara så mycket reality show med drama, utan mer handla om mat. Men vill man hamna på löpsedlar och få gratisreklam, vill man bli pratad om, så fungerar dagens 3 domare. Och det vill nog TV 4.
Citera
2013-03-06, 20:24
Moderator
Dr Kings avatar
Några blåsta gnagarspelare skall alltså avgöra vilket lag som vinner ikväll.
Citera
2013-03-06, 20:26
Medlem
Trumpeters avatar
Oj Jennie vann igen. Vad överraskande...

Tror det står mellan skäggmannen eller VDn om vem ska få lämna.
Citera
2013-03-06, 20:26
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag känner att jag blir bara mer och mer jävla galen på alla dessa förbannade satans jävla klipp som bara måste in var 30:e sekund

När den amerikanske versionen gick så var det inte ens hälften så många kommentarer från deltagarna.

DÖööööööööööööö TV4
Citera
2013-03-06, 20:29
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaa-
Leif Mannerström och gamla meriter? Så sent som 2010 sålde LM Sjömagasinet. Som inte direkt är en dålig restaurang, en stjärna i Guide Michelin mellan 1999 - 2010.
Ja han lagar ju maten där oxå? När lagade han mat professionellt sist`?

Ungefär som att man idag skulle välja Bill Gates som domare i tävling då det kommer till utveckling av operativsystem.
Citera
2013-03-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Oj Jennie vann igen. Vad överraskande...

Tror det står mellan skäggmannen eller VDn om vem ska få lämna.

Jennie kommer kamma hem hela tävlingen. Själv hoppas jag att skäggmannen eller Julienne åker hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in