2010-08-25, 22:33
Medlem
Viktor992s avatar
Hmmm. Vart ska jag börja?

I veckan bestämde jag mig för att äntligen installera Windows 7 på burken, så jag har i några dagar sparat det viktigaste filerna på en hårddisk... Anyway.

Så nu idag brände jag ut Windows 7 på en Verbatim-skiva och bootade om datorn och började installera OS:et. Allt såg bra ut till en början och instalationen gick smooth.
Dock när allting verkade klart, startades datorn om och meddelande "Verifying DMI Pool Data" kom upp, tänkte inget mer så jag åkte ut och övningskörde ett tag. När jag kom tillbaka hade det gått ungefär 2 timmar och inget hade hänt mer med det.

Jag googlade runt ett tag men jag fattade inte mkt av det som pratades om på alla forum (är inte direkt high på allt sådant här). Det var snack om BIOS grejer och jag vet inte vad. Men jag läste iallafall att det var någon människa som fick upp denna skärmen varje gång han startade upp Windows, fast ibland stod det "Complete" och ibland kom inget upp. Så då bestämde jag mig för att starta om datorn, bara för att se ifall det skulle bli någon skillnad.

-----> Så ja, det blev skillnad när jag startade upp datorn nästa gång. Fast skillnaden blev la inte riktigt som jag hade tänkt. Nu händer absolut ingenting utan skärmen förblir svart "No Signal" medans datorn jobbar på som tusan, av någon anledning.

Vad kan jag göra? För datorn ger mig inga alternativ till något...

Lite desperat skulle jag behöva hjälp här Tack på förhand!
Senast redigerad av Viktor992 2010-08-25 kl. 22:38.
Citera
2010-08-26, 08:54
Medlem
Lieutenants avatar
Detta kan vara en riktig long shot men eftersom det var snack om bios så testa följande.

Ta bort CMOS batteriet. Det är runt och silvrigt och sitter på modekortet.

Vänta runt 5 minuter.

Sätt tillbaka CMOS batteriet.

Testa starta upp datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in