Jag har haft hål i öronen(örsnibbarna) i snart 15 veckor, men det har ännu inte läkt. De första 8 veckorna gick det bra (bortsett från att det var rött och kliade massor), men sedan började ena örat blöda och blev efter ett tag infekterat, likaså det andra. Ibland ser öronen jättebra ut, de varar inte ett dugg och jag tror att de är på väg att läka, men icke. Jag har varit supernoggrann med hygienen; tvättat dem morgon och kväll med saltlösning, inte pillat på dem med smutsiga fingrar, haft håret uppsatt konstant så att det inte ska komma smutsigt hår i kontakt med hålen. Men läker gör de inte!
Örsnibbarna har även börjat fjälla. De är supertorra och det kliar när det fjällar. Om man klämmer lite löst på örsnibbarna kan man känna att de är hårda inuti. Ibland när jag har tvättar dem så kan de göra jätteont lång tid efter.. Ungefär som om det hänger en fiskekrok i öronen med en sten i. Riktigt ont gör det alltså. (Just nu är bara ena örat infekterat, medan det andra bara är rött och fjällar.)
Detta är tredje gången jag försöker ha hål i öronen och jag förstår verkligen inte vad som går snett. Jag gjorde hålen på en riktigt piercingstudio, och mina läkringar är av titan.
Någon som vet vad problemet kan vara? Finns det en risk att de aldrig läker?