2010-08-25, 19:59
Medlem
Tja! jag har en dator av märket "Fujitsu siemens Amilo xi 2250" som efter att batterit tog slut och den dog, fryser när jag försöker starta program. I felsäkert läge fungerar den som den ska och fryser inte en sekund. I vanligt läge så fryser den fast så hårt att jag inte ens kan stänga av den, utan måste trycka på knappen. Jag har inga recovery cds, då jag idiotiskt nog aldrig gjorde några. Jag har också tappat bort min windows vista cd .
Någon som kanske har upplevt samma problem och löst det? eller har en idé om vad felet kan vara? Just nu är datorn helt värdelös, så all hjälp uppskattas mycket.

tack
Citera
2010-08-25, 20:04
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradisluffaren
Tja! jag har en dator av märket "Fujitsu siemens Amilo xi 2250" som efter att batterit tog slut och den dog, fryser när jag försöker starta program. I felsäkert läge fungerar den som den ska och fryser inte en sekund. I vanligt läge så fryser den fast så hårt att jag inte ens kan stänga av den, utan måste trycka på knappen. Jag har inga recovery cds, då jag idiotiskt nog aldrig gjorde några. Jag har också tappat bort min windows vista cd .
Någon som kanske har upplevt samma problem och löst det? eller har en idé om vad felet kan vara? Just nu är datorn helt värdelös, så all hjälp uppskattas mycket.

tack

Fryser den alltid vid samma ställe?
Har du kollat vilka program som startar automatiskt och stängt av några för att se om det funkar bättre?
Citera
2010-08-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Fryser den alltid vid samma ställe?
Har du kollat vilka program som startar automatiskt och stängt av några för att se om det funkar bättre?

Den fryser när jag försöker öppna något program, t.ex. firefox. Aktivitetshanteraren går bra att öppna, även startikonen nere i vänstra hörnet.
Citera
2010-08-25, 20:29
Medlem
Gissar att det hade kunnat hjälpt med nån slags omformatering, finns det något sätt att omformatera sin dator utan att ha varken recoveryskiva eller Windows Vista skiva?
Citera
2010-08-25, 20:57
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradisluffaren
Gissar att det hade kunnat hjälpt med nån slags omformatering, finns det något sätt att omformatera sin dator utan att ha varken recoveryskiva eller Windows Vista skiva?

Beror på, en del datorer har en extra pation med operativ systemet installerat.
rör det sig om en stationär eller bärbar?
Citera
2010-08-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Beror på, en del datorer har en extra pation med operativ systemet installerat.
rör det sig om en stationär eller bärbar?

Det är en bärbar dator. Funkar det att låna en kompis Vista skivor, men använda min egna cd-key? min cd-key är fastklistrad på undersidan av min dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in