• 1
  • 2
2010-08-25, 14:58
Medlem
skitexistenss avatar
Fick nyss hem Wild Lettuce 35 g i en förseglad förpackning/påse. Vid närmare granskning så hittade jag vad som ser ut som en 2 mm ljusbrun miniatyr av en typisk skalbagge Dödade den och två av dens ännu mindre ungar. Kollade bara igenom en liten del av del av det som fanns i påsen (slutade när jag hittade krypet). Vad fan var det för någonting? Är det farligt? Jag vill fortfarande kunna använda skiten.. bort slängda pengar annars. Den är beställd från en svensk hemsida men kommer från Basil Bush Herbs. Står att den är certifierad av Organic Farmers and Growers.
Senast redigerad av skitexistens 2010-08-25 kl. 15:12.
Citera
2010-08-25, 14:59
Medlem
.-.-.s avatar
Det är dom som slår på stenhårt. Smula ner baggarna och blanda med resten av skiten.
Jag lovar att du kommer landa på en annan planet.
Citera
2010-08-25, 15:24
Medlem
Owers avatar
Upp med bild på skalbaggen.
Citera
2010-08-25, 15:39
Bannlyst
Du har rökt för mycket och börjar se ohyra som kryper runt. Fullt normalt.
Citera
2010-08-25, 16:22
Medlem
Psychoramas avatar
Är väl förmodligen en mjölbagge.. Kan också vara en "meskalinbagge" som du får feting trip av om du röker den Ser den ut som en vandrande kaktus?
Senast redigerad av Psychorama 2010-08-25 kl. 16:25.
Citera
2010-08-25, 16:23
Medlem
skitexistenss avatar
Har tittat igenom nästan allt ännu en gång. hittat ännu mer små små skalbaggar/löss. Har testat fota lite men dom syns jävligt dåligt då dom är små. Ska maila hemsidan jag köpte ifrån och klaga, hittade en liten sten liknande bit också (benbit?) Fyfan vad vidrigt. Har säkert fått någon jävla sjukdom nu också. Har försökt döda alla för att kanske röka det ändå, men jag tror inte jag vill det. Tänk att dom också rekommenderar att man ska göra te på skiten. Vidrigt!
Citera
2010-08-25, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skitexistens
Har tittat igenom nästan allt ännu en gång. hittat ännu mer små små skalbaggar/löss. Har testat fota lite men dom syns jävligt dåligt då dom är små. Ska maila hemsidan jag köpte ifrån och klaga, hittade en liten sten liknande bit också (benbit?) Fyfan vad vidrigt. Har säkert fått någon jävla sjukdom nu också. Har försökt döda alla för att kanske röka det ändå, men jag tror inte jag vill det. Tänk att dom också rekommenderar att man ska göra te på skiten. Vidrigt!

Skicka mail till shoppen du beställde från och kräv nytt.
Citera
2010-08-25, 16:52
Medlem
skitexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hxq
Skicka mail till shoppen du beställde från och kräv nytt.

Känns inte så roligt. Är det så i en förpackning så lär det ju finnas i fler.

Förövrigt så luktade mixen som laggård.
Citera
2010-08-25, 17:08
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitexistens
[...] Den är beställd från en svensk hemsida men kommer från Basil Bush Herbs. Står att den är certifierad av Organic Farmers and Growers.

Inte konstigt att det är kryp om de som odlat det odlat det "schysst".
Använder man inte bekämpningsmedel finns det alltid ohyra.

Jag tror inte det är farligt för all ekologiska grönsaker vi äter har det bott och uppfostrats generationer av kryp.

Vågar du äta en tomat vågar du röka det där min vän.
Citera
2010-08-25, 17:23
Medlem
skitexistenss avatar
Har nu mejlat hemsidan. Får väl bara vänta och se vad dom svarar.
Citera
2010-08-25, 19:01
Medlem
Tjackapotatiss avatar
Hmm, tycker jag känner igen dig? Du råkar möjligtvis inte vara med i Stureplans cheerleading klubb?
Haha, nej men allvarligt talat. Tvivlar starkt på att dom där små insekterna försämrar ditt röka.
Citera
2010-08-25, 19:58
Medlem
big_bobs avatar
Tror nog inte det är nån fara. Annars skicka mail som nån annan sa tidigare i tråden.
Btw, vad är Wild lettuce?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in