• 1
  • 2
2010-08-25, 11:46
Medlem
Är det värt att åka till det övergivna Mentalsjukhuset i Sätra, Dalarna och fota?
Post pics!
Sen undrar jag om det är någon som har koll på hur mycket övervakning det är där, speciellt nattetid eller om det bara är att gå rakt in?

Undrar även om Beckomberga, hört att övervakningen ska vara brutal där, går det att ta sig in?
Citera
2010-08-25, 11:52
Medlem
Det ligger i Säter, kan bli jävligt fel om du anger Sätra på gps'en.

Finns tråd förövrigt.. https://www.flashback.org/t423207
Citera
2010-08-25, 11:52
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Har dom övervakning på anläggningar de lagt ner?
Citera
2010-08-25, 13:52
Medlem
zcinners avatar
jag var på säter för 4månader sen ändå människan ja såg till var en gubbe ute me hunden och han brydde sig inte ett dugg, du får gå runt murarna på baksidan så finns det en repstege över muren, och beckomberga får du ta dig in via källarfönsterna men där har dom securitas vakter som kommer och går dom som bor i närheten brukar ringa in, men kommer man in osedd så och inte för ett jälva liv så är det nog inga problem ska du se
Citera
2010-08-25, 19:21
Medlem
Hispers avatar
Den här tråden handlar mer om säkerhet och bevakning än om fotografering. Även om fotografering är målet så ät ju inte det som frågorna handlar om.

Vi flyttar från Foto till Urban Exploration så får moderatorerna där ta vidare beslut.

/Mod
Citera
2010-08-27, 09:52
Medlem
Redbloods avatar
jag bor på ort i närheten av Säter och har smygit runt en del vid fasta (fasta paviljongen som huset kallas).
Det finns en gammal kyrkogård i närheten där mentalpatienterna begravdes, ett populärt ställe för ungdomar i trakten att tälta på för o se om det spökar. Har aldrig varit till kyrkogården själv och vet således inte vart den ligger riktigt.
Det finns även ett mentalvårdsmuseum alldeles intill fasta, mycket intressant museum med massor av bilder från tiden då bl.a fasta var i bruk samt massor av tavlor och annat som patienterna skapat.

Idag är dörrarna igenmurade för huset är i så dåligt skick efter att ha eldhärjats att det är stor risk att gå in där. Tydligen ska källaren vara ett riktigt obehagligt ställe...
Citera
2010-08-28, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redblood
jag bor på ort i närheten av Säter och har smygit runt en del vid fasta (fasta paviljongen som huset kallas).
Det finns en gammal kyrkogård i närheten där mentalpatienterna begravdes, ett populärt ställe för ungdomar i trakten att tälta på för o se om det spökar. Har aldrig varit till kyrkogården själv och vet således inte vart den ligger riktigt.

Eh, golfbanan ligger över kyrkogården nu. Vart bor du egentligen om du inte ens har koll på detta?
Citera
2010-08-30, 09:03
Medlem
Redbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maudfritz
Eh, golfbanan ligger över kyrkogården nu. Vart bor du egentligen om du inte ens har koll på detta?

haha vilken tur att det finns viktigpettrar här som kan vara snabba att märka ord!
jag har aldrig varit till kyrkogården själv utan mitt förra inlägg bottnade sig i hörsägen...

vart jag bor? närmsta grannort
Citera
2010-08-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redblood
haha vilken tur att det finns viktigpettrar här som kan vara snabba att märka ord!
jag har aldrig varit till kyrkogården själv utan mitt förra inlägg bottnade sig i hörsägen...

vart jag bor? närmsta grannort

Om man baserar saker på hörsägen förtjänar man att få en viktigpetter över sig. Eller "fakta" som en del kallar det för. Och folk från Hedemora har ju en tendens att fatta fel ibland...
Citera
2010-08-30, 20:55
Bannlyst
intressant ställe har både varit antagen och senare intagen där
Citera
2010-08-31, 09:53
Medlem
Redbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maudfritz
Om man baserar saker på hörsägen förtjänar man att få en viktigpetter över sig. Eller "fakta" som en del kallar det för. Och folk från Hedemora har ju en tendens att fatta fel ibland...

de flesta som skriver här ute baserar mycket på hörsägen...

hedemora? fel håll kompis
Citera
2010-09-01, 18:35
Bannlyst
Säter mentalsjukhus är helt klart intressant.
Vi var där mitt på dagen är bara att knalla in.
Dom som jobbar där är nog extremt vana vid det här laget.
Mycket klotter speciellt på rastgården.

inne är det mest vandaliserat men helt klart värt ett besök.

Ska du åka långt för att se det skulle jag heldre rekomendera Lier Mentalsjukhus.
Finns bilder på www.overgivet.st

Ladda hem hela mappen under arkiv så får du många bilder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in