Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-05-23, 19:02
  #1
Medlem
Kalimans avatar
Nu är det så här att jag har lagt ner mycket av mitt testande av saker och mer eller mindre börjat röka tobak sen några veckor till bax.

Jag gick ut i den den sköna naturen och tog några bloss satt o tänkte och kom på att liljekonvalj är giftigt.
Då började jag fundera på hur är det farligt, är det farligt på det viset att om man råkar få i sig det av en slump o börjar hallucinera(stavning?) eller om man får i sig börjar man må dåligt?

Kollade lite på google det står bara att den är giftigt finns det någon där ute som vet?
Citera
2004-05-23, 19:16
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Då jag var liten sa min mormor att om man dricker vattnet ur en vas som det varit linjekonvaljer i så dör man... Ni får gärna testa om detta är sanning eller en vandringsmyt...
Citera
2004-05-23, 21:45
  #3
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Hmm, giftigt behöver inte alltid betyda hallucinogen dock så ger väl nästan alla förgiftnings typer lite hallucinationer.

Dock, så är jag också intresserad av det, men det sker helt på egen risk och läser jag om nåt sånt i tidningen då undrar jag verkligen hur det stod till med sinnet.
Citera
2004-05-23, 21:54
  #4
Moderator
Ruskigbusss avatar
2 sek sökning på Google:

http://www.saunalahti.fi/~corander/flora/konvalj.htm

Citat:
Liljekonvalj
Convallária majális L.

En synnerligen giftig liljeväxt med rödaktiga bär, som trivs på varma backsluttningar, men ofta även på torra moar. Hela örten och speciellt fröna, innehåller ett gift, som består av över 20 glykosider som påverkar hjärtats verksamhet. Liljekonvalj kan knappast förväxlas med några andra arter.

Avnjutning av snittblommornas blomglasvatten har orsakat dödsfall åt barn. Förtäring irriterar först munnens och magens slemhinnor, som åtföljs av illamående, diarré och hjärtarytmi. Svåra förgiftningar leder till medvetslöshet och dödlig utgång genom hjärtstopp.


Tja - det låter ju jävligt lockande ...
Citera
2004-05-23, 22:00
  #5
Medlem
MobileFreaks avatar
Hehe, jag som blev så förhoppningsfull när jag såg ämnet på tråden och trodde att man kunde göra något "vettigt" med liljekonvaljer
Citera
2004-05-23, 22:08
  #6
Avstängd
Bizarres avatar
Det här påminner mig om, "kan man röka bananskal" Varför exprimentera med sånhär dynga när det finns bra saker..
Citera
2004-05-23, 22:10
  #7
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
För att den där dynga kan vara nästa drog sensation *I wish*
Citera
2004-05-23, 22:22
  #8
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribe
För att den där dynga kan vara nästa drog sensation *I wish*

Jo, sätt i dig ett knippe liljekonvalj - så blir det din sista drogsensation!

Nå, jag kan ju förstå att man vill hitta gratis och lagliga alternativ, men om de vore hälsosamma (eller åtm inte direkt dödshotande) - så säger ju sunda förnuftet att de skulle ha varit kända för länge sedan.

Eller?
Citera
2004-05-23, 22:32
  #9
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Jo, det är sant, men tänk på att LSD och Amfetamin varit kända mindre än 100år och att cannabisens alla delar inte blivit helt utforskat än. Så det är inte omöjligt.
Citera
2004-05-24, 07:27
  #10
Medlem
Kalimans avatar
Det låter ju inte dirket som något som jag skulle vilja testa men tacksam för svaren.

Men lixom med lupulin i åtanke så kan det finnas andra saker ute i det vilda som kan vara av interesse...
Citera
2004-05-24, 22:12
  #11
Medlem
Ralf2s avatar
Men man kan göra nyspulver av det om man vill... ;)
Citera
2004-05-24, 22:50
  #12
Medlem
DunderUnos avatar
Hahahhaahhahhhahahahahahahaha

http://www.axelraben.com/sahihi/cumShots/
HAHAHAHA LOL
Kunde inte hålla mig, hahaha!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback