2010-08-25, 09:26
Medlem
Bor i ett äldre hus och har problem med drag från fönstren, vaknar upp varje dag med rödsvullna ögon. Har redan noga bytt ut listerna men utan större förändring. Vad kan man mer göra?

Tejpa igen skiten?
Citera
2010-08-25, 10:32
Medlem
När du drar handen framför fönstret var drar det ifrån? Runt karmen?
Citera
2010-08-25, 10:55
Medlem
Forbliranonyms avatar
Jag har samma problem brukar tejpa igen skiten jag.
Citera
2010-08-25, 10:55
Medlem
Rillvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboymannen
Bor i ett äldre hus och har problem med drag från fönstren, vaknar upp varje dag med rödsvullna ögon. Har redan noga bytt ut listerna men utan större förändring. Vad kan man mer göra?

Tejpa igen skiten?

Prova stänga fönstret först , om inte det går kan du försöka "tätta" till där du känner att det drar ifrån.
Citera
2010-08-25, 11:03
Medlem
micaeles avatar
Använd fönstertejp runt hela fönstret på de fönster du aldrig eller sällan öppnar, speciellt inför vintern.
Fönster som du vill kunna öppna då och då tätas bäst med tjocka gummilister som placeras på rätt sätt runt karmen
Citera
2010-08-25, 13:24
Medlem
Snurrens avatar
Är det säkert att det är draget som orsakar "rödsvullna ögon"? Det brukar jag få när ventilationen är dålig eller vid otäckt torr luft (som på finlandsfärjorna). Det kan vara något du inte tål i sovrummet. Att tillsluta ett sovrum hermetiskt med tejp låter inte riktigt sunt. Ett alternativ är att satsa på extra täta (t ex mörkläggnings-) gardiner och dra för dom varje kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in