2010-08-24, 21:34
Medlem
Manmothers avatar
http://hd.se/helsingborg/2010/08/24/ramadan-blir-svensk-tradition/
"Osäker på vad ramadan är? Svaret finns på Sundstorget i dag och på torsdag. Det muslimska studieförbundet Ibn Rushd är på plats under parollen "Ramadan – en ny svensk tradition".

Hur sugna är ni på att börja fira?
Citera
2010-08-24, 21:35
Medlem
Whiner2000s avatar
Sorgligt....
Citera
2010-08-24, 21:37
Bannlyst
Svensk tradition, jo jag tackar.
Vanligt folk är nog likna sugna på det här som de är på ändtarmscancer.
Citera
2010-08-24, 21:38
Medlem
Dr.Gurkas avatar
99% av svenskarna (de riktiga svenskarna) är totalt ointresserade av muslimska traditioner och kommer aldrig börja med det.

Det är enbart ett vänstermediadrev.
Citera
2010-08-24, 21:38
Medlem
Manmothers avatar
"Med cirka en halv miljon muslimer i Sverige har den islamska fastemånaden – ramadan seglat upp som en av de riktigt stora högtiderna i landet."

Härligt att vi får in lite nytt blod så vi slipper de där töntiga små grodorna
Citera
2010-08-24, 21:39
Medlem
Varför är de så sorligt?

Tycker tvärtom att de är bra att de informera och söker förstånd, bättre än att gå runt ovetande och tro att alla är terrorister åt höger och vänster om en?..
Citera
Medlem
avgns avatar
Jag firar ramadan genom att äta så mycket fläsk som möjligt och att pissa på koranen
Citera
Medlem
Nekro.s avatar
Sverige känns ju inte Svenskt längre, nästan så att man funderar på att flytta till Norge där typ allt är bättre förutom språket så att säga.
Citera
2010-08-24, 21:42
Medlem
mr.chongs avatar
inte så värst sugen faktiskt...
Citera
2010-08-24, 21:42
Medlem
Hallå tror ni seriöst att de är fullt allvarliga när de menar säger "en ny svensk tradition" ...
De är bara för att söka förståelse hos människor och få kontakt. Meningen är ju att de ska dra till sig ögon och kritiseras, de är därför de har placerat sig på torget. Inte för att skapa konflikter eller annat, orka vara så trångsynta och hatiska.

Nu startar ju självklart alla HATISKA och inte "rasistiska" kommentarer om "Muhammedaner" ...
Citera
2010-08-24, 21:44
Medlem
avgns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfgang1
Hallå tror ni seriöst att de är fullt allvarliga när de menar säger "en ny svensk tradition" ...
De är bara för att söka förståelse hos människor och få kontakt. Meningen är ju att de ska dra till sig ögon och kritiseras, de är därför de har placerat sig på torget. Inte för att skapa konflikter eller annat, orka vara så trångsynta och hatiska.

Nu startar ju självklart alla HATISKA och inte "rasistiska" kommentarer om "Muhammedaner" ...
You are far away from home boy....
Citera
2010-08-24, 21:44
Medlem
Avva66s avatar
Likt Ramadan så fastar jag också, fast på natten.
Det gör jag i ren sympati till alla nödställda i världen.
Jag avslutar med frukost bestående av
fläskkorv och bacon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in