• 1
  • 2
2010-08-24, 18:47
Bannlyst
Jag har kpt en Baotian classic, den gr ungefr 35-40kmh, hur gr jag fr att f lite krm i den? Det r en -07 modell.
Citera
2010-08-24, 19:08
Medlem
klo5588s avatar
plocka vck V-ringen och strypningen vid luftfiltersidan p frgasaren (om dr sitter nn) och strypningen vid ljuddmparen, (kannske behver gjra en ny packning efterssom strypbrickan fungerar som packning ocks p vissa mopeder) och sedan vet jag inte om dom r cdi strypta men det spelar nog inte nn roll om du har gjort ovanstende
Citera
2010-08-24, 19:27
Medlem
INTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klo5588
plocka vck V-ringen och strypningen vid luftfiltersidan p frgasaren (om dr sitter nn) och strypningen vid ljuddmparen, (kannske behver gjra en ny packning efterssom strypbrickan fungerar som packning ocks p vissa mopeder) och sedan vet jag inte om dom r cdi strypta men det spelar nog inte nn roll om du har gjort ovanstende

Har du ens sett en Baotian p vykort? Ingen variatorring, ingen avgasstrypning, och plockar man bort luftburksstrypningen som eventuellt finns mste frgasaren bestyckas om. Och dessutom sger du att en CDI-strypning inte spelar ngon roll, men eftersom CDI-strypningen p Baotian (om den finns) styrs av mopedens hastighet, s oavsett hur mycket man trimmar kommer CDIn strypa vid samma fart nd. Men finns den strypningen r den ltt att koppla ur, bara att koppla itu kabeln som kommer ut frn variatorkpan och gr till CDI-boxen.
Citera
2010-08-24, 19:41
Medlem
sommarlovs avatar
Du kper en 80cc cylinder, byt den, genast blir det s mycket roligare.

Glm alla andra sm knep, du fr inte ut en kilometer mera med avgassystem och trix med frgasaren!
Citera
2010-08-24, 20:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Iaf frr fanns det en mssingskruv i frgasaren man kunde ta bort s trotteln kte hela vgen upp.
Citera
2010-08-24, 21:09
Medlem
Asgarvads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
Har du ens sett en Baotian p vykort? Ingen variatorring, ingen avgasstrypning, och plockar man bort luftburksstrypningen som eventuellt finns mste frgasaren bestyckas om. Och dessutom sger du att en CDI-strypning inte spelar ngon roll, men eftersom CDI-strypningen p Baotian (om den finns) styrs av mopedens hastighet, s oavsett hur mycket man trimmar kommer CDIn strypa vid samma fart nd. Men finns den strypningen r den ltt att koppla ur, bara att koppla itu kabeln som kommer ut frn variatorkpan och gr till CDI-boxen.
Det r vl inget konstigt med att byta munstycke om man vill att moppen ska g bttre? Det r vl just dr man brjar nr man vl kopplat ur ev CDI-strypning. Om man vill ha mer effekt ur en motor vilken som helst mste man ge den mer brnsle, det sger sig sjlvt!
Kan du vara sjlv!

Hr finns mest info hur man fr en Baotian att g bttre oavsett om man vill ha tips om att ta bort "guldskruven" och koppla bort CDI-strypning till att ha 85cc trimcylinder med strre ventiler och racekam. http://scooterdoctors.forum24.se/
Citera
2010-08-24, 22:10
Medlem
INTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvad
Det r vl inget konstigt med att byta munstycke om man vill att moppen ska g bttre?

Om man vill ha mer effekt ur en motor vilken som helst mste man ge den mer brnsle, det sger sig sjlvt!
Kan du vara sjlv!
Nej, det r inget konstigt att byta munstycke, fr dig, mig, och alla andra med hyfsad koll p hur motorer fungerar. Men du verkar anta frn att TS vet det ocks? Jag njer mig med att dra upp citatet "assumption is the mother of all fuckups".

Och nej, det sger sig absolut inte sjlv att en motor mste ha mer brnsle fr att f mer effekt. Det stmmer att trimning mnga gnger r inriktad p att frbrnna mer soppa fr att f mer effekt (exempelvis att en strre frgasare slpper in mer luft s man kan frbrnna mer soppa), men om man inte r intresserad av att beska macken en gng om dagen r den sorts trimning dr man frsker f ut maximal effekt utan att brnna mer soppa lmplig att tnka p.
Citera
2010-08-24, 22:17
Medlem
Rexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvad
Det r vl inget konstigt med att byta munstycke om man vill att moppen ska g bttre? Det r vl just dr man brjar nr man vl kopplat ur ev CDI-strypning. Om man vill ha mer effekt ur en motor vilken som helst mste man ge den mer brnsle, det sger sig sjlvt!
Kan du vara sjlv!

Det r inte sjlvklart ka i munstycke. En viss trimning kan faktiskt bidra till att motorn vill ha mindre munstycke. Man fr bst effekt vid rtt mngd bensin/luft i frbrnningen. Inte mata in s mycket soppa du bara kan fr att tro att den gr bttre d.
Citera
2010-08-24, 22:23
Bannlyst
vgar nog inte trimma nd. sgs att den kommer g snder direkt om man trimmar,, och det tvekar jag inte p.
Citera
2010-08-24, 22:39
Medlem
Rexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liddiz
vgar nog inte trimma nd. sgs att den kommer g snder direkt om man trimmar,, och det tvekar jag inte p.

Jag har krt trimmat i snart 100mil p en 30 r gammal maskin. Gr fortfarande som en klocka utan ras. S kan man skta sakerna gr det inte snder...

Fast Baotian gr ju snder original...
Senast redigerad av Rexxy 2010-08-24 kl. 22:41.
Citera
2010-08-24, 22:40
Medlem
INTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexxy
Jag har krt trimmat i snart 100mil p en 30 r gammal maskin. Gr fortfarande som en klocka utan ras. S kan man skta sakerna gr det inte snder...
Din 30 r gamla maskin r dock inte kinesisk...
Citera
2010-08-24, 22:52
Medlem
Rexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INTP
Din 30 r gamla maskin r dock inte kinesisk...

Missade att det gllde kinesiskt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in