Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-05-23, 11:16
  #1
Awaiting Email Confirmation
stoppade i mig en sisådär 20 mg diazepam igår kväll men känner mig fortfarande lite flummig. hur lång tid tar det innan kroppen förbränner det helt? vill ju inte ut och te x köra bil och jag inte äör riktigt nykter. kanske dum fråga men har inte så stor erfarenhet av benso.

tacksamför svar..
Citera
2004-05-23, 19:59
  #2
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jose_jones
stoppade i mig en sisådär 20 mg diazepam igår kväll men känner mig fortfarande lite flummig. hur lång tid tar det innan kroppen förbränner det helt? vill ju inte ut och te x köra bil och jag inte äör riktigt nykter. kanske dum fråga men har inte så stor erfarenhet av benso.

tacksamför svar..

ca 27 timmar har jag för mig att stesolid sitter i kroppen.
Citera
2004-05-23, 20:40
  #3
Medlem
KaZibers avatar
Jag stoppa i mig 40mg igårkväll med 2st 7% och kännde mig normal idag...
Citera
2004-05-23, 23:28
  #4
Medlem
Halveringstiden är lång. Den akuta påverkan är inte lika lång. Men spårämnen finns i kroppen uppåt två veckor efter några tabletter. Diazepam har en aktiv metabolit som har en halveringstid på mellan 40 och 200(!) timmar. Det vill säga, den koncentration som du har i kroppen halveras ungefär vartannat dygn om du har snabb lever, varje vecka om du är en gammal käring med leverinsufficens.


Drick grapefruktjuice med så blir den ännu längre

Jag själv tycker faktiskt att själva nöjet med diazepam förutom den initiala buzzen på kanske 1h är att man dagen efter en dos på 15-20mg mår så behagligt. Social, koncentrerad, engagerad. Men det är bara en illusion, man står alltid själv.
Citera
2004-05-23, 23:33
  #5
Awaiting Email Confirmation
Tribes avatar
Brukar få i mig en karta och det "ruset" kan jag känna långt in på nästa dag, eller mera ett naturligt lugn i kroppen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback