2015-01-14, 23:19
Medlem
Hej!

Jag som jobbar hemifrån brukar gå in på hemsidor som utför marknadsundersökningar för att tjäna ite extra pengar.Alltid värt om man vill tjäna en extra kosing och kan bli endel ändå. Har kollat flera olika men föredrar helst:

www.joinhiving.com

tycker även www.se.panelsok.net är helt ok
Citera
2015-03-13, 11:05
Medlem
MyFastBux är pålitlig. Jag fick min betalning!

http://myfastbux.com

OBS: Detta är ingen ref länk
Citera
2016-02-25, 16:47
Medlem
Det finns bara två vettiga sätt att bli rik:

*förtjäna pengarna genom hårt arbete samt längre besparingar
*vinn dem på BingoLotto eller liknande pålitliga spelprogram
Senast redigerad av Peter_18 2016-02-25 kl. 16:51.
Citera
2016-09-01, 20:18
Medlem
Herregud. Roligt hur 90% av alla inlägg i den här tråden är någon som har 1-5 inlägg och bara länkat sin egen hemsida här för att sedan försvinna.
Citera
2016-09-10, 09:31
Medlem
persie91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smiltanten
Herregud. Roligt hur 90% av alla inlägg i den här tråden är någon som har 1-5 inlägg och bara länkat sin egen hemsida här för att sedan försvinna.

Inte alls förvånad, brukar gå till så.
Skapar nya användare för att hiva ur sej länkskit
Citera
2016-09-10, 12:04
Medlem
sinewaves avatar
Det finns många sätt att tjäna pengar på internet. Problemet med många är givetvis att förtjänsterna är så pass små att ett vanligt löntagararbete i princip alltid lönar sig. Skillnaden är givetvis att du med olika typer av tjänster online har exakt 0 anställningstrygghet och allt det som hör till en vanlig anställning.

Man måste också göra skillnad på enkelt och tiden det tar att utföra ett arbete. Bara för att något är enkelt betyder det inte att det är bra eller upptar noll tid.

Exempel:
Det är enkelt att skapa en massa olika typer av informationssajter och på lång sikt skapa så många att den samlade mängden pengar man får in på reklam uppgår till en normal medianlön i Sverige. Idén kan kort summeras "många bäckar små".

Men att göra detta tar oerhört mycket tid och kräver kunskaper inom områden som formgivning på webben, kunskaper inom all typ av skrivande rent allmänt (minst på svenska och engelska), kunskaper inom statistik och marknad, kunskaper inom sökmotoroptimering osv osv. Utöver detta kräver det viss baskunskap inom varje område man ger sig på för att inte ha artiklar eller delsidor som är fullständigt värdelösa för delning av artiklar, sidor mm är väldigt viktigt i dagens sociala webb och kommer högst förmodligen fortsätta vara det i framtiden.

Utöver detta behöver man ständigt vettiga källor för material där materialet är både bra och enkelt kan skrivas om till att vara unikt (sett från sökrobotars ögon).
Citera
2016-09-10, 12:05
Bannlyst
Blev medlem i refunder.se men fick inte någon intjänad bonus efter 2 genomförda köp? Vafan.
Citera
2016-09-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdagfadsfgs
Blev medlem i refunder.se men fick inte någon intjänad bonus efter 2 genomförda köp? Vafan.
Jag har aldrig missat någon ersättning på mina köp via refunder.se. Gör du rätt då? Aktiverar du din återbäring via refunder.se? Sen får du inte klicka på några andra affiliate-länkar för då tar de över ersättningen för ditt köp.

Om du gjort rätt så är det bara att rapportera felet så kanske de rättar: https://www.refunder.se/support
Citera
2016-09-10, 20:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det finns många sätt att tjäna pengar på internet. Problemet med många är givetvis att förtjänsterna är så pass små att ett vanligt löntagararbete i princip alltid lönar sig. Skillnaden är givetvis att du med olika typer av tjänster online har exakt 0 anställningstrygghet och allt det som hör till en vanlig anställning.

Man måste också göra skillnad på enkelt och tiden det tar att utföra ett arbete. Bara för att något är enkelt betyder det inte att det är bra eller upptar noll tid.

Exempel:
Det är enkelt att skapa en massa olika typer av informationssajter och på lång sikt skapa så många att den samlade mängden pengar man får in på reklam uppgår till en normal medianlön i Sverige. Idén kan kort summeras "många bäckar små".

Men att göra detta tar oerhört mycket tid och kräver kunskaper inom områden som formgivning på webben, kunskaper inom all typ av skrivande rent allmänt (minst på svenska och engelska), kunskaper inom statistik och marknad, kunskaper inom sökmotoroptimering osv osv. Utöver detta kräver det viss baskunskap inom varje område man ger sig på för att inte ha artiklar eller delsidor som är fullständigt värdelösa för delning av artiklar, sidor mm är väldigt viktigt i dagens sociala webb och kommer högst förmodligen fortsätta vara det i framtiden.

Utöver detta behöver man ständigt vettiga källor för material där materialet är både bra och enkelt kan skrivas om till att vara unikt (sett från sökrobotars ögon).

Ja och man kan väl likna detta lite med att spela lotto. Har du tur omnämns någonstans då blir det liten extremt med intäkter. Men annars för att nu göra på det här sättet måste du dels vara bra på att koda skapa intressanta sajter, du måste även vara bra på att marknadsföra dessa och slutligen du måste vara socialt bra för att nu kunna skapa mervärde för besökare att återkomma. Det är rätt många bitar. Speciellt svårt numera då marknaden är rätt mättad. Extremt mycket lättare för men nu är det liksom hur många som helst som startar upp och försöker samma grej. Tills då de flesta inser att nu ta ett vanligt arbete ger mer och faktiskt innebär mindre arbete. Detta med att göra pengar när man sover på nätet det är förunnat några få.
Citera
2016-09-12, 06:40
Bannlyst
gör en fejk eshop och sälj kortuppgifterna.
Citera
2016-09-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennehue
http://server1.tech.officelive.com/sv.htm?se
http://www.freelancer.com/

Kan man lita på någon av dessa sidor tror ni?

Freelancer är ju legit, Är ju en tjänsteförmedlingssida!

Håller på att starta upp ett företag själv där man kan jobba hemifrån som också är en typ av tjänste förmedlingssida.

Då krävs det dock inte att du är en grymt duktig programmerare eller liknande.

Utan det ända du behöver för att tjäna pengar på våran sida är att du kan något som andra vill lära sig.
Kan vara allt från photoshop, språk, eller ett instrument. (Vad som helst egentligen)

Ni får jätte gärna läsa mer på www.learnimore.com.
Citera
2017-01-29, 03:45
Bannlyst
Jag tjänar cirkus 4000 svenska kronor på nätet i månaden.
Tog mig tid att etablera kunskaper som i allt annat.

Känns mest skönt att kunna "slå nätet" alla dessa jävla scamsidor som ger 3kr om året..

Poker var inte för mig.
så det övergav jag.

vet inte vad jag vill ha sagt med inlägget förutom att hävda mig, jo intyga att det finns minst ett sätt, eller två, för youtube är ett annat legit alternativ.

Berättar varken här eller i PM, hittar man det inte själv ska mam inte hålla på
Dessutom slipper jag helst konkurrens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in